ZZPer & kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Joiedevivre, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hallo allen,

Binnenkort ga ik waarschijnlijk als ZZPer weer aan het werk. Ik wil in het begin mijn dochters dan 1 of 2 dagen naar het kdv brengen maar ik zie dat je pas kinderopvangtoeslag krijgt als je beiden inkomen hebt, klopt dat? Ik zal als ZZPer (ik ga freelance vertalen) in het begin nog heel veel bezig zijn met netwerken en mezelf profileren, dus verwacht niet al binnen een maand inkomsten te hebben. Alleen als we geen kinderopvangtoeslag krijgen is dat een duur grapje. Zijn hier mensen die weten hoe je wel al gelijk die toeslagen dan krijgt?

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    sorry heb geen antwoord direct op je vraag,
    maar mocht je nou geen toeslag krijgen kun je misschien tot de tijd dat je echt inkomen genereert ook al wat uren 'sprokkelen' door te werken als ze slapen? ik neem aan dat ze 1 slaapje hebben smiddags dan zou je wat kunnen doen en misschien kun je met je man afspreken dat hij bv twee keer in de week rond half 6 thuis is en dat je dan je afzondert en dan tot een uurtje of 21/22werkt en hij voor de kinderen zorgt? en dan bv zaterdag ochtend?
    ik weet niet of dit gaat met je werkzaamheden hoor maar zo even maar wat ideeen wat ik zelf ook doe om wat meer werk gedaan te krijgen zonder extra opvang.

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Dankjewel voor het meedenken Julia. Dat is zeker een oplossing en probeer ik nu al af en toe te doen. Tijdens het slaapje gaat het niet werken want ze slapen 's ochtends en 's middags per keer 45 minuten. Dus voor ik er dan echt in zit, worden ze bijna al weer wakker. Avonden en weekend probeer ik zoveel mogelijk te benutten maar met een tweeling... tja.. ik kom er gewoon minder aan toe dan ik zou willen ;). Ik zal eens overleggen met mijn man wat er bij hem mogelijk is, dat is wel een goeie om over na te denken!

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Voor het urencriterium van de Belastingdienst mag je dingen als acquisitie en factureren ook meetellen. Ik weet niet hoe het zit met de toeslagen. Ik zou toch even de Belastingdienst bellen en in elk geval een goede administratie bijhouden. De vertaalwereld is op dit moment niet zo makkelijk te betreden, dus het kan wel even duren voordat je echt uren kunt gaan maken. Succes!

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Thanks Gitta! Inmiddels contact gehad met de belastingdienst en een "negatief" inkomen zien ze ook als inkomen en zolang je een goede admin bijhoudt, kom je dus wel in aanmerking voor toeslagen. Gelukkig!

Ben je ook vertaler?

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je moet idd kunnen aantonen dat je uren gemaakt hebt. Mijn man heeft een eenmanszaak en heeft in het begin ook wel eens een negatief jaarsalaris gehad en dat kwam niet omdat hij niets verdiende, maar omdat je heel veel aftrekposten en inversteringen hebt als je net begint. Daardoor kun je negatief uitkomen. Maar wij hebben wel altijd KOT gehad. (en zorgtoeslag en KGB)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je moet minimaal 1200 uur p jaar werken daar zit ook tijd van rijzen, nadenken lezen aqusitie administratie etc. In principe moet je agenda bijhouden waar je dat inzet dus bijvoorbeeld 3x in de week "vol inplannen". Je hoeft geen inkomen hebben of weinih maar het moet rieel zijn stel heb je 0.0 inkomen en je dochter hele jaar 2x p week naar kdv geweest dat roept vraagtekens bij belastingdienst

8. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Het is mij helemaal duidelijk mama's, bedankt.

Topic mag gesloten worden.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.977
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina