voeding baby 8 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van chayenna, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hoi mijn zoontje is zaterdag 8 weekjes oud, het punt is hij krijgt nu 120 cc word dan iets meer natuurlijk, sommige flessen drinkt hij helemaal leeg sommige flessen laat hij klein beetje staan nu is het zo dat ik denk dat hij aan 150 toe is omdat hij vaak niet altijd om de 3 uur komt ipv 4 hoe is dit bij jullie kindjes?
    Of moet ik het zo laten als hij komt dan komt hij tot hij eraan toe is aan die 150?
    erg he dit is mijn derde kindje en ik weet niet meer hoe ik dat toen gedaan heb 🙈 alvast bedankt

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn dochter is 10 weken en drinkt om de 3 uur 120/4.
    Waarom moet je zoontje al om de 4 uur drinken?
    Als ze nog steeds wat laat staan, zou ik gewoon 120/4 blijven aanbieden om de 3 uur totdat je dat kan ophogen.
    Hoe zwaar is hij?

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.732
    113
    Kan zo verschillend zijn per kindje, dus ik zal je vooral vertellen hoe het nu bij mij gaat. Mijn zoontje is vandaag 8 wkn.

Met 6 wkn liet hij opeens uit zichzelf 4 uur tussen de voedingen (hij kreeg toen 120cc). Soms ook nog weleens 3 of 3,5 uur. Daarvoor echt standaard om de 3 uur.
    Een kleine week later begon hij zijn flessen helemaal op te drinken ipv een slokje te laten staan. En soms ook mopperen na de fles. Dus zijn we 150cc aan gaan bieden. Hij krijgt ook nog nachtvoeding, die heb ik op 120cc gelaten.

Nu drinkt hij vaak 150cc, maar hij laat ook regelmatig wat staan en drinkt dan rond de 120cc. Meestal komt hij om de 4 uur en af en toe redt hij dat niet. Zit een beetje in een overgangsfase lijkt wel. Hij is nu zelf zijn nachtvoeding aan het minderen en drinkt dan rond de 90cc. Nu krijgt hij dus 5x 150cc, 1x 90cc

We hebben dus eigenlijk gewoon ons zoontje aan laten geven waar hij behoefte aan had. En dat werkt voor hem prima. Misschien ook bij jou. Je kan altijd 150cc aanbieden en dan doet hij het daar misschien wat langer op. En anders laat hij wat voeding staan, dan is dat ook niet erg toch.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hij hoeft niet om de 4 uur te drinken hè? Om de 3 uur mag ook. Om de 2 uur ook. Net wat bij hem past. Ik zou je zoontje volgen, die weet het beste wat hij nodig heeft. Als hij om de 3 uur komt, dan om de 3 uur voeding geven. En als hij 120 nog niet helemaal leeg krijgt zou ik het zeker niet gaan ophogen. Dat pas als hij 120 opdrinkt en nog niet verzadigd is.

5. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Kun je niet grotere flessen aanbieden en hem zelf laten bepalen wanneer het genoeg is? Dus echt op verzoek, niet alleen de tijd maar ook de hoeveelheid? Hier werkt dat hartstikke goed. Trouwens, hier ook wisselend tussen de 3 en 4 uur tussen de voedingen. Ik vind dat prima!

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Persoonlijk heb ik 1x in de 4 uur altijd heel weinig gevonden. Jij drinkt/eet toch ook wel vaker dan dat? Hey is heel normaal dat je baby soms meer drinkt en soms minder. Wij hebben soms ook meer of minder honger ;)
    Als je kindje tevreden is zou ik gewoon zo doorgaan.

Deel Deze Pagina