zorgen na 3d echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door made, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Wij hebben afgelopen maandag avond een 3d echo laten maken met 27,6 weken zwangerschap....de foto;s waren erg mooi en ook weer bijzonder om de kleine meid zo te zien.
    Het enige nadeel is nadat ze het dijbeenbotje ging opmeten daar een verschil van 2 weken in zat....het dijbeentje kwam uit op 3.89 cm en dat zou zijn 25,6 weken en het voetje kwam uit op 4,89 cm wat overkomt met de termijn.
    Eenmaal thuis gekomen ben ik op internet gaan zoeken en daar vond ik dat een van de kenmerken van het syndroom van down is dat ze korter beentjes hebben....ik begon hem toen toch wel te knijpen en heb het ziekenhuis gebeld gisterenochtend waar ik loop en nu mag ik as maandag bij hun komen voor een echo.
    Nu hoop ik dat hier iemand al ervaring hiermee heeft met een kindje wat ook achter liep en waar niets mee aan de hand bleek te zijn.
    Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn eerste toen de tijd een volle week achter liep en waarbij ook niets aan de was, maar ja 2 weken vind ik toch wel veel.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi made, ik zou me niet te veel druk maken.
    Hoe lang ben jij/je man?

Ik heb regelmatig groeiechos gekregen bij mijn dochter en heel vaak liepen de beentjes achter. Ze kunnen ook niet precies groeien he. Het moet geloof ik ook binnen een bepaalde marge en op een bepaalde lijn zitten en met 1 echo kan je dat niet meten. Mijn man en ik zijn ook klein.
    Met mijn dochter is niks mis trouwens.

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Goed dat je gebeld hebt. Zorgen maken is ook niets.

Ik heb al een hand vol echo's gehad deze zwangerschap, steeds zit er verschil in. Ene week loopt ze voor, dan weer gelijk etc. Het kan gewoon zijn dat het een moment opname is. Ze groeien in spurten, vooral met die termijn. Misschien zijn deze week de beentjes wel aan de beurt;).
    Verder kan het idd ook zo zijn dat jullie baby nu eenmaal kortere beentjes heeft, genetisch bepaald oid.
    Er zijn meer mogelijkheden dan down, op internet zoeken leidt meestal niet tot geruststelling.
    Doe het zelf ook altijd nl...

4. misa

misa Niet meer actief

Kan me indenken dat je je wat zorgen maakt. Het is dan ook goed dat je gebeld hebt en een (groei)echo krijgt. Het hoeft niet precies gemiddeld te zijn, als het maar binnen de marge zit.
    Succes met de echo..!

5. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    ergens in noord holland
    Bedankt voor de reacties,

Ik maak me in ieder geval al iets minder druk, maar het blijft nog wel eventjes afwachten.
    Ik heb in het begin van mijn zwangerschap zeer veel stress gehad ivm met ernstige zieke vader, dus misschien is dat ook wel een reden van achterlopen.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

:D wel goed dat je gebeld hebt
    maar het zou mss beter voor je eigen gerustheid zijn om niet teveel van dit soort dingen te googlen, dan vind je altijd wel iets wat verkeerd zou zijn.

7. MammaC

MammaC Lid

21 feb 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in mijn 1e zwangerschap ook diverse groeiecho's gehad met verschillende uitslagen (zelfs tot 6 weken achterstand!) de ochtend voordat ik bevallen ben (op de uitgerekende datum) nog een echo en controle gehad waarbij ze mijn zoon op hooguit 5 pond hadden geschat.

Uiteindelijk ben ik bevallen van een kerngezonde van 3350 gram!
    Zo zie je maar dat het niks hoeft te betekenen, maar fijn dat je een echo krijgt, dan heb je misschien wat meer zekerheid!

8. Loe

Loe Niet meer actief

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0

Tjee zeg, dat is wel een heel groot verschil. :$:(
    Hadden ze daar achter af nog een verklaring voor? Lijkt bijna overbodig die groeiechos als ze er zover naast kunnen zitten.

10. MammaC

MammaC Lid

21 feb 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    De omtrek van zijn hoofdje was klein en mijn eigen gewicht (was totdat ik met verlog ging maar 4 kilo aangekomen) was hun uitgangspunt. Ze geven in het ziekenhuis ook elke keer wel aan dat het een indicatie is. Ik heb me gelukkig nooit heel druk gemaakt. Had er op 1 of andere manier wel een goed gevoel over..
    Zo zie je maar hé!

11. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    ergens in noord holland
    Nog maar een paar dagen en dan weet ik gelukkig meer, ik moet zeggen na de verhalen hier maak ik me een stuk minder druk erom.
    Ik heb de dvd van mijn vorige zwangerschap bekeken en daar liep mijn dochtertje gemiddeld 10 dagen achter en was bij geboorte dus maar 45 cm maar kerngezond.
    Ik hou me daar maar aan vast.
    Bedankt nogmaals voor jullie antwoorden.

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Je krijgt vast een jongen, mijn zoontje zijn benen zijn namelijk ook veel korter dan zijn bovenlijf en hij si toch echt gezond

Mijn dochter had juist langere benen

gr

Deel Deze Pagina