domperidon en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshineS1976, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hallo,

Bij mijn dochter had ik te veel te weinig melk, ondanks alles doen wat mogelijk was. Pas nu later, nu ik me veel heb ingelezen over borstvoeding, kwam ik informatie tegen over Domperidon.
    Over een paar weken moet ik bevallen en ondanks problemen bij de eerste, wil ik toch weer proberen om borstvoeding te geven. Ik ben hoopvol over Domperidon en zou het graag snel willen gebruiken als de bv niet goed op gang komt.
    Kan een lactatiekundige of verloskundige ook het recept voorschrijven of moet ik daarvoor bij mijn huisarts zijn?

Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Krullie

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Ik zou je adviseren op consult te gaan bij een lactatiekundige in je zwangerschap en dit met haar te bespreken. Zodat je goed voorbereid met de borstvoeding kan beginnen. Ik lees op internet verschillende berichten over het voorschrijven van domperion. Het is mogelijk ook zonder recept verkrijgbaar. Verloskundigen schrijven dit in ieder geval niet voor. Ik zou je wel adviseren het gebruik van domperion echt eerst te bespreken met een lactatiekundige, voordat je het gaat gebruiken. Succes!

Groetjes Monique

PS: mogelijk kan je deze vraag ook stellen aan de lactatiekundige op dit forum.

Deel Deze Pagina