Hallo, Ik ben in verwachting van mijn eerste kleintje en ik maak me veel zorgen of ik wel genoeg koop. Straks heb ik te grote/kleine maten of niet genoeg. Mijn vriend wil bijvoorbeeld alleen maar rompertjes maat 56 kopen en niet maat 50. Hoe deden jullie dat bij jullie eerste kindje? Want ik maak me toch wel zorgen.
Ik zou sowieso ook wat in maat 50 kopen hoor, volgens mij passen bijna alle baby'tjes daar in 't begin wel in. Milan heeft er bijna een maand in gezeten, en wat toch gemiddeld met z'n geboorte, en groeide goed. Maar ik zou niet te veel halen, dan is 't wel zonde als 't toch niet past. Dan kan je beter later nog wat bijhalen. Ook zou ik vast een paar dingen in maat 62 halen, dat is ook wel handig om vast in huis te hebben, je weet nooit hoe 't na je bevalling allemaal gaat lopen, misschien ben je wel een maand ofzo uit de running (is niet te hopen natuurlijk, maar het kan). Wij hadden voor de bevalling: 4 rompers, 4 pakjes en een vestje in maat 50 8 rompers, 8 pakjes en een vestje in maat 56 8 rompers, 8 pakjes en een vestje in maat 62 Na de bevalling hebben we van alles nog wat bijgehaald. Hij heeft ook alles wat we gekocht hadden aangehad.
Ik zou inderdaad een paar rompertjes in maat 50 kopen, en de rest iets groter. Als je een wat groter kindje krijgt, dan heb je niet zoveel aan maat 50, want hij/zij is daar dan zo uitgegroeid. Beter bij halen dan dat je er een heleboel hebt die niet gedragen worden. Ik bijv. heb 23 rompertjes in maat 50/56 (veelal gekregen) en weet nu al dat ons meisje daar misschien de helft maar van zal dragen... Ik zou zelf meerdere maten kopen als ik jou was.
Ik heb 10 rompertjes in de maat 50/56. 9 rompertjes in maat 62/68. qua pakjes hebben we nu 2 maten 50/56 daar wil ik er nog 3 van bij hebben. 5 pakjes in 62/68. heb 4 mutsjes 5 paar sokjes En daar zal zeker nog wel meer bij komen.
Niet elk baby'tje pas mt 50 maar ik zou het wel kopen. en dan bv 2 setjes dus romper en pakje. dan is het niet meteen zo zonden. en als je dan een klein kindje hebt is het zo gekocht. als je dan maar goed zeg wat je wilt.
en mijn tip is ook neem 2 pakje mee naar het ziekenhuis mt 50 en mt 56 want ons meisje was zo groot dat ze geen mt 50 aan kon maar we alleen een jurkje mt 50 mee haden en dat was geluk want dat kan dan nog
Als je wat van maat 50 en 56 hebt dan past het na de geboorte zo goed als altijd. Extra kleding is snel genoeg bijgekocht toch?
Koop zeker niet teveel. Je krijgt nog zoveel, en bovendien is er zo iets bijgehaald. Al mijn kids waren groot dus voor ons meisje had ik niks van maat 50 gekocht. Die heeft de 1e dag dus te grote kleertje aangehad Snel mijn zus op pad gestuurd om ff t hoognodige te shoppen. Dus iets van maat 50 zou ik wel doen.
Lena heeft wel een week lang in maat 50 gepast, daarna leek ze in het meeste net een rollade. En al kan je je huis niet uit... Op hema.nl bestel je voor 12 uur ook leuke rompertjes, die de dag erna keurig worden thuisbezorgd. Als ik jou was zou ik niet te veel kopen, wat Crisje zegt je krijgt ook nog erg veel vermoedelijk.
Ik zou ook rompers maat 50 kopen. Terwijl Levi qua kleding al in 52 past heeft hij rompers nog heel lang in 50 aan gehad ( hij was een 8 ponder bij zijn geboorte ) Ik had van alle maten 4 setjes in huis, als je dan het idee hebt dat je te weinig hebt kan je altijd nog bijkopen.
Ik zou er hooguit 2 rompers van in huis halen. Hoe erg is het nu om de eerste dagen je kindje in een iets te grote romper te laten liggen? Zodra de winkels open zijn stuur je je man erop uit om alsnog die maat te kopen als het nodig is.
Ik had maar 1 pakje in maat 50 en daar was ze binnen 2 weken uitgegroeid. De rest gewoon 56. Rompers ook in maat 50-56, ligt er ook nog aan per merk of winkel hoe groot of klein ze vallen. Ik had niet zoveel gekocht en dat was maar goed ook, want ik kreeg zoveel kleertjes, dat ik haar 3 weken lang elke dag wat anders aan kon trekken. En net als al eerder gezegd, lang leve de Hema ofzo mocht je iets tekort komen, het is zo bijgekocht.
Ik vond het zelf erg sneu als ons meisje juist die eerste weekjes in te grote kleertjes moest liggen. Ik heb dus wel enkele setjes gekocht in 50 . Veelal bij zeeman en hans textiel, zeker op dit moment zijn de kleertjes daar spotgoedkoop (1 euro voor een shirtje met lange mouwen bij de zeeman) . Met dat idee had ik zoiets van; okee, past ze het niet, of maar 1 x ? Jammer dan... Ook kocht ik 2e hands wat dingetjes. Juist die hele kleine maatjes zijn bij veel mensen nog hartstikke nieuw en ook dan is het weer niet zonde als het amper gedragen wordt. Fae was 3870 gram bij de geboorte en 52 cm , ze heeft zo'n 2 tot 3 weken in maat 50 gezeten. Daarna veelal 50/56 . Maand 2 maat 56 en maand 3 maat 62 . Daar zat ze wat langer in. En nu zit ze net een paar weken in 68.
Ik zou één of twee pakjes in maat 50 kopen. Rompertjes zijn sowieso al vaak in dubbele maten (50-56), dus dat is makkelijk. Mijn kleintje kon alleen net na haar geboorte in maat 50, maar zij was een negenponder. Wat kleertjes kado krijgen betreft, hier was het zo dat de kleertjes dan vaak in de grotere maten kado werden gedaan, omdat men dacht dat de kleinste maten al door ons waren ingeslagen. Dat was ook wel zo, ik had veel te veel gekocht!
Oke, ik heb even geteld.. 8 rompertjes maat 56, zonder mouw 2 broekjes maat 56 4 truitjes maat 56 1 t-shirtje maat 56 2 mutsjes 1 spijkerjurkje korte mouwen maat 56 2 sokjes 1 maillotje 1 vestje maat 56 Is dit genoeg in maat 56? Hoeveel sokjes zouden jullie trouwens doen? Mijn uitzetlijst zegt 3, maar dat vind ik wat weinig. Ik vind het zo moeilijk he, onze kindje wordt in mei geboren en dan is het toch maar de vraag hoe warm het is.
heb veel rompers gekregen. maar heb maat 50/56 rompertjes en maat 62/68 rompertjes. en natuurlijk wat truitjes maat 50 en 56 en 62 en broekjes hetzelfde. ook jasjes gekregen.
als je tegen het einde loopt kunnen ze redelijk goed inschatten hoe groot je kindje wordt. mocht het echt een kleintje worden dan zou ik maatjes 50 gaan halen. anders niet hoor dan kan 56 best. ik zou wel nog wat dingetjes 62 aanschaffen. mijn kinderen waren beiden best groot en zaten van meet af aan in 62. mijn zoon heeft 56 een weekje aangehad mijn dochter nooit. maar zoals gezegd wacht even af hoe je kindje zich ontwikkeld. maar er is niet zoiets als te weinig hoor. eerder teveel en mocht je qt dringends tekort komen heeft je partner of iemand anders het zo gehaald voor je, toch? en zoals andere al zeggen vaak krijg je ook nog een hoop van mensen die op visite komen.
Nou ik had een hele kleine buik. en ze verwachten geen groot kindje maar dat kwam er wel. 4600 gram en 55 cm
3 is op zich niet weinig, wordt toch niet vies. Maar ik wil wel dat de sokjes bij het pakje passen en alleen al daarom heb ik er meer nodig (ik vind t nodig ) Onze frummel komt ook in Mei (April hoop ik eigenlijk ), het is tig jaar geleden dat je in Mei in je bikini buiten kon zitten, bovendien kunnen die kleintjes zich nog niet goed warm houden, dus ik koop alleen dikkere kleding.
Crisje, dan koop je toch veel witte sokjes. Dat past op zich overal wel blij, vooral bij die kleintjes. Mijn vriend beweert dat mei een warme maand is, eigenlijk het warmste van het jaar. Daar ben ik het dus niet mee eens. Volgens mij onderschat mijn vriend een beetje dat die kleintjes zich al echt warm zouden kunnen houden. Zelf vind ik het overigens wel moeilijk. Vind die babybroekjes best wel dun hoor en om nou elke dag een maillotje aan te gaan doen. Ik hoop trouwens juist dat mijn kindje niet in april komt, maar gewoon in mei. Ik vind het zo'n mooie maand...