zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen 50 gekocht, mijn oudste pastte direct in 56 en dat ook maar zeer kort, 62 was snel in zicht! ik zou geen 50 kopen, 56 is niet eens zo heel veel groter en aangezien het toch onder andere kleding zit... sokjes waren hier nooit een succes, de slofjes van de hema wel (die van stof) op zich hoef je helemaal niet zoveel kleertjes te hebben in het begin vind ik, als je maar een paar broekjes, rompertjes en shirtjes hebt. je kunt snel genoeg bij kopen! alleen op zondag niet, in bepaalde delen van NL als je kindje er eenmaal is weet je direct welke maat ze heeft. (okee... niet iedere mama kan een week later weer shoppen) het hangt er helemaal vanaf hoe vaak je gaat wassen. wij hadden meer shirtjes en truitjes, maar mijn zoontje spuugde erg veel, en dagelijks wassen had ik geen zin in
even op de site van knmi gesnuffeld en Mei is niet echt warm. Met in De Bilt een gemiddelde maandtemperatuur van 15,7 °C tegen normaal 12,7 °C was mei de warmste meimaand in ruim een eeuw. Het oude record stond op naam van mei 1992 met een gemiddelde temperatuur van 15,6 °C. Te koud voor een korte broek in ieder geval. haha, witte sokjes, dan is dit mn 5e zwangerschap, dat ik daar niet eerde aan gedacht heb En ik vind Mei ook n mooie maand, maar ik zeg vooral April omdat ik het die laatste weken zo zat ben.
Ik zou er misschien nog wat rompers met lange mouw bij doen, daar dan natuurlijk niks overheen doen en alleen een broekje aan nog. Sokken had ik ong. 10 paar. Iedere dag paar schone. Maar mijn meisje is in november geboren. Als het lekker weer is in mei zou ik gewoon blote voetjes houden.
Afgelopen mei was het echt wel heel erg warm begin mei. Babydochter droeg toen alleen rompers! Wel was ze toen al tussen de 4,5 en 5,5 maand dus niet pasgeboren. Pasgeborene zullen dan nog wel kleertjes nodig hebben natuurlijk! Het knmi geeft een gemiddelde en mei heeft ook minder warme dagen gehad. Dus aan het gemiddelde heb je niet zoveel. Wat Yinte zegt (en waar Binnabinna ook al commentaar op geeft) klopt echt niet hoor. Hier schatten ze dochter op 7,5 pond, nou de 6 pond haalde ze niet eens! En ik had dus echt een supergrote buik...... Ik zou zorgen voor 1 of 2 setjes in 50, verder 50/56 of 56. Let ook op hoe het valt! Daar klopt vaak ook niets van.... Tinke zoui geen maillotjes aan gaan doen hoor, nouja wel onder een jurkje. Is een aardig gepriegel bijn zo`n ukkie! Kindje ligt toch onder een dekentje, omslagdoek etc. Dunne broekjes zijn niet erg.
Ik sta soms in de winkel echt als een idioot te staren naar al die kleertjes, etc. Er is zoveel te koop dat je soms niet weet wat je nou ECHT nodig hebt. Wat je volgens het PRENATAL UITZETBOEKJE echt nodig hebt aan kleding voor de pasgeboren baby is: - 6 rompertjes (2x maat 50/56, 4x maat 62/68 - 4 setjes kleding - 2 mutsjes - sokjes Klopt dit ook in de praktijk?!
Die rompertjes zijn veel te weinig voor in het begin ik zou er zeker 10 van 50/56 doen, aangezien je iedere dag wel een schone aan doet. En als er een keer een doorlekker bij zit, dan hang je. Die van maatje 62/68 klopt wel ongeveer, die heb je waarschijnlijk nog niet nodig.
Ik vind 2 mutsjes onzin. Wat moet je daar nu mee? Ja, je kunt leuk afwisselen, maar dat is alles. Dus leuk? ja Nodig? nee en 2x maat 50/56 vind ik ook wat weinig. Maar rompertjes zijn niet zo duur dus dat is niet zo'n ramp als je die n paar teveel hebt. Ik had er veel te veel gekocht , helft heeft ze niet eens aan gehad. (hoeveel weet ik niet meer, n flinke stapel was t in ieder geval) ALs zwangere moet je gewoon weg blijven uit die winkels Tis veel te leuk om te kopen
Nou, je hebt echt wel 2 mutsjes nodig hoor. Bij een thuisbevalling krijgt je baby direct een mustsje op en die is dan gelijk vies van bloed. Dus eentje vind ik te weinig. Bovendien moet je kindje de eerste week standaard een mutsje op i.v.m regelen van de temperatuur. Is wel leuk als je er meer dan 1 hebt.
Tja, als je t zo bekijkt wel. Ik was natuurlijk van ons meisje uit gegaan en die is in t ziekenhuis geboren. Verder niet nagedacht. En ook al had ik zelf een mutsje bij me, ze kreeg zo'n ziekenhuismutsje op. En ik vond t allemaal best op dat moment. Dus haar leuke mutsje bleef schoon. En dat heeft ze de week erna amper gebruikt, het was over de 30 graden...
Nou, ik heb in ieder geval gisteren weer even aankopen gedaan in de Prenatal en ik vind inmiddels wel dat ik genoeg heb. Baby-uitzet is bijna klaar! Misschien heb ik van sommige dingen te veel, maar goed beter te veel dan te weinig. Ben nog steeds wel bang dat de kleertjes te dun zijn, wil ook niet dat ons kleintje het koud gaat hebben. Maar heb in ieder geval wel leuke dingen. Trouwens de allerschattigste slofjes gekocht, kleine witte berenpootjes bij de Prenatal. Die kon ik echt niet laten liggen. Ha, ik word er wel gelukkig van als ik al die dingetjes dan zie. Denk dat ik nu maar even ga kijken hoe het er allemaal uit ziet. Even zwijmelen...
Ik zou ook wel wat in maat 50 kopen inderdaad. Mijn ervaring is dat je de meeste cadeaukleertjes in maat 62 krijgt. Ik heb op een gegeven moment expres om maat 50/56 gevraagd, want daar had ik heel weinig van (dacht dat ik dat allemaal vanzelf wel als cadeautjes zou krijgen). En ik heb de tweede dag mijn moeder naar de hema gestuurd voor maat 50, want mijn zoontje zwóm de eerste weken in maat 56.
mijn kleine word ook in mei geboren en ik vind het vooral moeilijk of ik nu lange of korte mouw moet kopen,,, ik heb rompertjes 50-56 niets alleen 50.. uit ervaring weet ik dat een rompertje iets te wijd niet erg is te klein is erg ziet er niet uit en is idd net een rolade... sokjes heb ik niet zo veel want heb boxpakjes met voetjes er aan... maar bij zeeman heb je sokjes 3 in 1 pakje voor weinig dus die haal ik er nog even bij voor het geval dat... en tja je krijg nog zo veel ik maak me er niet te druk om of ik genoeg zou hebben hoor,,,
Ik zou wel wat rompertjes in maat 50 kopen, vaak hebben ze het niet lang aan, maar in heb begin verzuipen ze echt in maat 56 (de meeste dan) al heb je er 1 of 2 dan heb je ze inieder geval in huis.
Ik had 1 romper in maat 50 en die heeft ze wel aan gehad maar 56 zat eigenlijk ook goed , pakjes had ik helemaal niet in maat 50. Ik had geloof ik 5 setjes in maat 56 en heb er na haar geboorte nog wat bij gekregen de kleertjes die ik kreeg zijn het meest in maat 62 en 68. Ik vind zelf de rompers van de hema het fijnst want die rekken lekker mee wel zo handig als je de armjes in de mouwtjes wil stoppen hihi
Wij hadden ook bijna geen maat 50. Vooral 56. Maar we moesten beginnen met maatje 44. Niet veel van maat 44 gekocht, maar toch wat extra pakjes van 50 gehaald. Ik zou wel 1/2 pakjes in maat 50 halen.Heb je er meer nodig is het zo bijgehaald! Enigste wat bij mij jammer was is dat mijn vriend nog wat extra kleertjes in maat 50 had gekocht terwijl ik in het ziekenhuis lag. Hmmmm, was niet helemaal mijn smaak!hihi. En idd, de rompertjes van de hema zijn ideaal! Niet zo'n gepruts, voor de kleine wel net zo fijn!
zowel mijn dochter als zoon waren binnen een week al door maatje 50 heen, dus had ik voor deze derde alleen nog maar rompers/ pakjes in maatje 50/56. Vorige week bij de vk bleek dat onze derde frumpie waarschijnlijk een kleintje wordt, dus heb ik voor de zekerheid toch maar 2 rompertjes in mt 50 bijgehaald, een broekje en een shirtje met lange mouwen. 1 pakje en pyjamaatje had ik nog bewaard van mijn dochter. Zo moet het denk ik wel gaan lukken
Poehhhh ik heb de afgelopen dagen zoveel kleertjes gehaald. Ben echt wel klaar nu. Nu al Heb bijna 20 rompertjes in de maten 50 t/m 74 Kledingsetjes, ook volop nu. Vooral in de maten 56 en 62. Heb wel genoeg in maatje 50, maar het meeste in 56 en 62. Ik koop het meeste bij de Zeeman. Ze hebben ze nu zulke leuke kledingsetjes, broekjes, truitjes en rompertjes. En lekker goedkoop. Prenatal ook wel leuk hoor, maar je betaalt je scheel aan hetzelfde stukje stof waar de baby zo uit is gegroeid.
Hoe vaak doe jij een was? 10 rompertjes zijn uh... 10 dagen? Wij wassen toch echt wel zeker 2 keer per week?
Wat zijn eigenlijk de belangrijste kledingstukken voor een pasgeboren baby? Rompertjes? Dat is toch alleen voor onder de kleding, toch?