controle+ intake kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ancie, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    goeie morgen meiden

ik krijg vanmiddag de kraamzorg (issis) en vroeg me af wat ik er van kan verwachten gaat ze echt de baby kamer helemaal langs of hoe werkt het ?
    ik heb namenlijk wel zo een cheklist met alles wat ik moet hebben en daar moet zij der handtekening onder zetten en ik
    dus zat me een beetje zenuachtig te maken want het komt allenmaal wel dichtbij nu he .

alvast bedankt liefs ancie

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    jeej ik heb geen idee of ze echt alles gaan checken. ik heb een telefonische intake gehad die 20 min zou duren. stelde werkelijk niks voor. ze controleerde de gegevens die we opgegeven ahdden en schreven er nog wat dingen bij die ik vertelde. uiteindelijk hebben we ene dik uur gezellig zitten kakelen aan de telefoon. het is mijn derde kindje ze vertelde dat bij een eerste wel een huisbezoek gedaan wordt maar ik heb geen idee of ze hier ook met lijsten zouden zijn rondgelopen. als je het niet prettig vind dan weiger je toch gewoon het is jou huis tenslotte.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het verschilt misschien per bureau, maar wat ze hier hebben gedaan, hadden ze net zo per telefoon kunnen doen. Een vragenlijstje werd afgewerkt; heb je huisdieren? ga je bv geven of fv? etc en toen we langs de babykamer kwamen vond ze het wel erg leuk om eventjes te kijken :) , net zoals iedereen dat wel eventjes leuk vind :)

Maar met een half uurtje was ze weer weg....

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook geen controle, alleen een gesprekje over hoe ik het voor me zag en wat zij voor ons konden betekenen. Het hangt echt af van welk bureau je hebt. Bij ons was het kamertje echt nog láng niet af toen ze langskwam dus ik was wel blij dat ze het niet wilde zien... :D

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

Wij hebben ook Isis, ze gaan niet je babykamertje controleren, ze gaan het kraamdossier langs om het uit te leggen en ze stellen een boel vragen mbt borstvoeding etc. wij hebben zelf gevraagd of ze even naar ons bed wou kijken om te zien of het hoog genoeg is, toen zei ze dat ze dat uit zichzelf niet doen omdat ze ons niet het gevoel van "controleren" wou geven, maar wij wouden zelf graag even horen dat alles goed voor elkaar is ;)

het heeft een uurtje geduurd, het stelde achteraf niet veel voor. Ik moest op het eind tekenen voor de aanwezigheid van spulletjes etc.

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ook hier geen controle, ze is geeneens boven geweest! Ze ging een vragenlijst af, gaf nog wat folders mee, vroeg nog een paar vragen (Fv of BV, voorkeuren, wensen, dat soort dingen) en dat was het dan. Naar mijn idee is zo'n intake ook niet bedoeld als controle, maar meer om je wensen en voorkeur uit te spreken en dat hun uit leggen hoe hun gang van zaken gaat.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zit bij Jona, ik krijg nog een telefoontje hoe het zit met dat gesprek, weet al wel dat ze hier thuis komt kijken. Ik heb het niet zo op vreemde mensen in mijn huis (gaat nog leuk worden met de thuis bevalling straks en kraamzorg...) en vraag mij dus af of ze de slaapkamer ook willen zien, iemand ervaring met Jona ?
    in 7de maand komen ze dus langs voor gesprek, en in 7de maand krijg ik ook kraampakket van mijn zorgverzekering, wat nou als gesprek eerder is dan het pakket? dan heb ik dus niks wat op de lijst staat want dat zit in pakket van zorgverzekering...

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

om dat laatste hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ze weten echt wel dat als je dat pakket hebt aangevraagd het nog kan komen en dat daar de dingen nzitten die je nodig bent.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ok gelukkig maar :) dankje

Deel Deze Pagina