Zwanger & kattebakken verschonen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Paske, Apr 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een dringende vraag. Ik ben nog maar net zwanger, maar ik zit met het volgende.
    Ik heb een eigen zaak, en wel een kattenpension. U raad het al..........het schoonmaken van kattebakken is in mijn geval dus echt onvermijdelijk. Is het voldoende als ik handschoenen draag? en daarna goed mijn handen was?

Ik heb begrepen dat het gaat om contact met je mond, maar daar let ik dus wel extra op dat dat niet gebeurd, dus niet mond even afvegen enzo.

Goed, de vraag dus....is dit een probleem als het met handschoenen gebeurt, gaat het alleen om de aanraking met, of zit de bacterie ook in de lucht die je inademt als je de bak verschoont.
    Kortom, kan ik wel mijn werk blijven doen, en toch veilig bezig zijn voor mijn kindje, en zo ja welke maatregelen kan ik eventueel nog meer nemen om het zo veilig mogelijk te doen?

Alvast heel erg bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

met handschoenen aan en dan handen wassen is ok. Ik zou even bloed laten prikken op toxoplasmose, als je positief bent (wat wel waarschijnlijk is als je met katten werkt) hoef je je ook niet meer druk te maken!

Mirjam

3. Paske

Paske Actief lid

Feb 3, 2009
    188
    0
    0
    Ok Thanx. Ik ben een heel eind gerust gesteld.
    Bedankt voor de tip om het even te laten testen, ga ik zeker doen!

Share This Page