Zorgen om buikpijn zoon!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door SCA13, 12 jun 2025.

1. SCA13

SCA13 Actief lid

2 aug 2024
    124
    87
    28
    Vrouw
    Nee, het is gelukkig helemaal niet druk op de afdeling. Maar het zou toch gek zijn om alles uit te besteden terwijl ik er gewoon ben? Zouden jullie wel gaan werken en je kind alleen laten? Na het bloedprikken en zo'n scan (waar ik ook allebei bij blijf) komt de arts ook zijn bevindingen delen en vertelt hij wat er moet gebeuren, dan kan het toch ook niet zo zijn dat ik weg ga?

Zeebra vindt dit leuk.
  2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.468
    1.154
    113
    De wet is daarin heel zwart/wit maar je laat een kind nu eenmaal niet alleen in een ziekenhuis. Een beetje werkgever is daarin vaak begripvol en geeft dan toch Zorgverlof en anders zou ik me ziek melden... door vermoeidheid en zorgen ben je op dit moment niet in staat te werken. Hopelijk heb je een begripvolle werkgever want meer gedoe aan je hoofd heb je nu niet nodig.

Saartje33, Sado, Vulpen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.064
    31.784
    113
    Vrouw
    Ik geloof nooit dat ik mijn hoofd bij werk zou kunnen houden.
    Nog los van verzorging of gesprekken met arts.

Recht op zorgverlof is wel ingewikkelder omdat hij in het ziekenhuis in principe geen directe zorg van jou nodig heeft. Maar dat hoeft een meelevende werkgever niet tegen te houden jou dat verlof wel te geven. (Deels) betaald of onbetaald.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.409
    16.794
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou sws niet gaan werken wanneer mijn kind in het ziekenhuis ligt.
    Het idee alleen al, ik zou me helemaal niet kunnen concentreren.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat ze op mijn werk hier moeilijk over zouden doen.
    Mijn manager zou me dan ziek melden en voor de rest lossen ze het dan wel zelf op.

Koalabeertje3 en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.961
    9.035
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het ziekenhuis dat niet doet omdat ouders dat vaak liever zelf doen. Mocht er niemand zijn, of je wil het zelf niet doen, doet het ziekenhuis het gewoon natuurlijk.

Zeebra en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.337
    3.995
    113
    Nee natuurlijk niet. Ik werkte wel voor zover dat ging, maar dan was mijn vrouw bij m'n kind.

Het gaat ook niet alleen over verzorging en gesprekken met artsen hè. Het gaat ook over waakzaamheid en over gezelschap houden. Het hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe ze eraan toe zijn, maar ik heb wel eens gehad dat ze zich best oké voelde. Wat moeten ze dan doen, urenlang naar het plafond staren? En ook wel eens gehad dat ze zich echt heel slecht en in de war voelde, dan ga je toch ook niet je kind achterlaten...

Ik vind het echt idioot dat die regels zo streng zijn.

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.718
    8.445
    113
    Vrouw
    Bij ons was er ook geen recht op zorgverlof. Terwijl we ons kind niet alleen mochten laten. Het ziekenhuis deed alleen de medische dingen. Voor de rest moesten wij dag en nacht aan staan. Bij een wissel mocht dat ook pas als de ander er was.

8. evaleana

evaleana VIP lid

2 nov 2021
    5.034
    6.786
    113
    Hier niet hoor, werd heel duidelijk gezegd; personeel is er voor de medische zorg. Als een kind bv niet zelfstandig kan eten, moeten ouders helpen. Douchen? Alleen met hulp ouders etc.
    Plus er moest 24/7 een ouder aanwezig zijn ivm medisch overleg, dus bv even laten overnemen door opa/oma was er ook niet bij. Hooguit even als de arts net was geweest, en dan moest je dat aangeven bij de verpleging.

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. SCA13

SCA13 Actief lid

2 aug 2024
    124
    87
    28
    Vrouw
    Ja en als ze in de ochtend onderzoeken doen, wacht je soms uren op een arts. Helemaal als er patiënten of spoedgevallen tussendoor komen. Het wachten is al een dagtaak.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.443
    17.544
    113
    Mijn ervaringen met opnames, in verschillende ziekenhuizen, is dat je er bij moet blijven als ouder. (Wat los staat van het feit dat ik me niet kan voorstellen dat je niet bij je kind zou willen zijn)
    Vanuit dat perspectief dus echt bizar dat je, volgens de wet, geen recht zou hebben op zorgverlof in zo’n situatie.
    Hier gelukkig een meelevende en -denkende werkgever en dus nooit regulier verlof op hoeven nemen.

Koalabeertje3, Zeebra, Vulpen en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.057
    19.248
    113
    Vrouw
    Ik vind dat je daar moet zijn maar heb na de vele opnames van de middelste wel bepaalde verhalen gehoord waarbij ik volledig begreep dat het een luxe is als je dat kan doen.

Alleenstaande ouder, nog kinderen, geen hulp in de buurt, financiële middelen niet om onbetaald thuis te blijven of loonverlies te hebben...

Als uw kind natuurlijk zeer vaak en langdurig in opname is zal dat vast terug anders geregeld worden.
    Bij ons was dat iedere keer max 2 weken maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.

Deel Deze Pagina