Hopelijk zijn de waardes van je zoon weer stuk beter! Wat betreft zorgverlof is t enorm krom geregeld, tijd dat daar snel verandering in komt. Hoop dat ze coulant zullen zijn bij jou werk, mag ik vragen wat je ongeveer voor werk doet?
Hier ben ik het volledig mee eens. Wij hebben met onze jongste een heftige ziekenhuisopnamen gehad, ik zat toen nog wel in m’n verlof wat niet zo voelde omdat je enorm word geleefd in zo’n ziekenhuis. Maar was heel blij dat ik niet gelijk hoefde te gaan werken.
Ik hoop eigenlijk wel woensdag weer te kunnen werken . Ik werk in de kinderopvang en ze kunnen me wegens personeelstekort niet elke keer vervangen. Andere collega's werken nu ook veel extra door mijn situatie.
En jouw man? Wat heeft hij voor werk en kan hij misschien niet ook wat dagen bij je zoontje zijn? Want als je nu nog in het ziekenhuis bent, kan ik me toch niet voorstellen dat je zon woensdag weer gewoon naar school gaat,.....?
Die is na 5 weken ziektewet net vorige week weer begonnen. Dan zou ik woensdag mijn zoon meenemen. Er is op woensdag een groep leeg, dus dat is mogelijk.
Dat zou ik toch echt een beel bijzonderde situatie vinden, als je zoon dan een hele dag op een opvang moet bivakeren alleen op een groep. Dan moet hij toch gewoon lekker thuis kunnen zijn. En ik snap dat de situatie van je man niet ideaal is als hij net terug komt uit de ziektewet. Maar ik neem aan dat je man ook kortdurente zorgverlof heeft. Wel zo reel omdat met zijn werkgever ook op te pakken toch. Jij neemt nu al zoveel zorg voor je rekening.
Ik denk als uw kind net een week ziekenhuis achter de rug heeft het vooral belangrijk is om thuis nog eventjes verder te herstellen. Uw man zal vast wel wat kunnen betekenen (heeft hij de situatie al uitgelegd op het werk) en verder niemand die kan helpen?
Je werkt om te leven, je leeft niet voor je werk. Je zoon is belangrijker, als ze dit niet accepteren zou ik me ziekmelden als ik jou was. Ik snap je dilemma echt ontzettend goed! Maar ik wil je ook meegeven dat ik zelf veel te lang heb door gewerkt en er nu voor op de blaren moet zitten. Echt, jouw werk is niet belangrijker als je zoon. Wat zou je tegen een collega zeggen als die in jouw situatie zou zitten? Daar zou je toch ook alle begrip voor hebben?
Ik vermoed dat deze regeling nog komt uit de tijd dat kinderen op zaal lagen en ouders niet 24/7 in het ziekenhuis mochten blijven. Dat is namelijk nog niet eens zo heel gek lang geleden. Gelukkig is dit in steeds meer ziekenhuizen nu niet meer zo, hoog tijd dus wel om deze regelingen eens te herzien.
Natuurlijk kan hij wat betekenen. Hij heeft het hele weekend bij onze zoon gezeten en onze zoon geeft verder aan dat hij liever mij wil. Daarbij ben ik echt nooit afwezig op mijn werk en heb ik een vast contract. Mijn man komt net uit de ziektewet ivm een botbreuk, is dit jaar al twee keer gewoon ziek geweest ook en heeft nog geen vast contract, vandaar deze afweging.
Je zoon ligt nu nog in het ziekenhuis maar je zou hem aanstaande woensdag, dat is zeg maar over 1,5 dag, de hele dag mee willen nemen naar je werk. Dat lijkt je echt een goed idee?
Betekenen tijdens de week e. Dus dan proberen oplossen en eventueel woensdag thuis blijven ? Tja dat uw man afwezig was wil niet zeggen dat er niets meer kan gebeuren verder binnen zijn gezin e. Maar 1 van jullie 2 zal toch kind moeten laten voorgaan op werk e. Dus mss kan uw man eens horen op het werk.