autostoel of toch nog maxi cosi

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Acem, Oct 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is ondertussen bijna 10 maanden.
    Ik heb al een autostoel gekocht voor mijn kleine vent. Maar ik gebruik nog de maxi cosi in de auto. Nu is het zo dat ik over wil gaan naar een autostoel maar ik twijfel.

Hij woog bij de laatste bezoek aan het CB 7650 gr ongeveer.. (vorige maand)
    Ik heb de Autostoel Tobi 2011 aangeschaft.

Hoe zijn jullie daarmee omgegaan en wanneer zijn jullie overgegegaan?;);)

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in de maxi cosi laten...

zolang je kindje met zijn hoofd niet boven de maxi cosi uitkomt en hij nog geen 13 kilo weegt is de maxi cosi beter. Mijn dochter ging pas na een jaar over.

Zowieso zou ik voor de 9 kilo het zeker nog niet doen. De gordels in de tobi blokkeren pas vanaf 9 kilo. Is je kindje lichter dan loop je dus een serieus risico.

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    yep, zoals bovenstaande: zo lang mogelijk in de maxi cosi. totdat het hoofdje van je kind boven het stoeltje uitsteekt of boven de 13 kg komt.
    Wij hebben de tobi ook al een tijdje in huis, maar gebruiken nog altijd de cosi. Ze is nu 12,5 maand oud en bijna 10 kg.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    idd zo

5. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    idd. zolang mogelijk in de cosi, zijn ze het beste beschermd!
    Liefst tot zeker 1 jaar!

6. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje was net 9 maanden toen hij over ging. Maar hij was dan ook al goed over de 9 kilo. Ik zou het denk ik nog een maandje aankijken en ook vooral goed kijken naar of hij goed kan zitten.

7. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Ja daar heb je ook weer gelijk.
    Dank je wel

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoontje zit ook nog steeds in de maxi cosi, hij weegt 7,8 kg en is 71 cm. Hij past er dus nog makkelijk in en blijft er ook nog wel een poosje in. Terwijl hij al ruim een jaar is (13,5 mnd) en hij allang kan zitten en aan alles loopt.

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zo lang mogelijk in de MC.
    Behalve als je een reuzebaby hebt en je je een hernia sjouwt aan dat ding ;) (maar dan zit het ook wel goed met die 9+ kilo :D )

10. brendat

brendat Bekend lid

Jun 6, 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    En in dat laatste geval laat je maxicosi natuurlijk gewoon in de auto staan, scheelt je een hoop gesjouw!

Mijn meisje van ruim 13 maanden zit er ook nog steeds in. Ze zal nu richting de 9 kilo wegen. EN zolang ze er nog niet bovenuit komt of hysterisch wordt als ze er in moet, vind ik het wel prima zo!

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Wij zijn overgegaan toen hij een maand of 10/11 was. Hij paste nog wel in de maxi cosi, maar probeerde al een tijdje rechtop in dat ding te gaan zitten en dan was het brullen. Hij was toen de 9 kilo net voorbij. Sinds hij in de autostoel zit, vindt hij autorijden weer prima.
    (de maxi-cosi lieten we al een tijdje in de auto staan. Vind dat ding veel te zwaar met kind, alleen kind tillen vind ik makkelijker)

12. Rono

Rono Niet meer actief

Hier ging dochterlief wel over met 7 maanden terwijl ze maar 66 cm was en 6500 gram.

Ze ging namelijk continue helemaal voorover proberen te hangen en dat werd gewoon heel gevaarlijk.

Wij hebben haar toen dus ook vervoerd in een tobi en altijd in ligstand. Ze stopte toen ook met vooroverhangen.

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier met 7 maanden bij de jongste,hij woog dan ook al 13 kilo en was 79 cm lang. Hoop dat mijn meisje wat langer in de mc kan,maar die groeit nu al net zo hard als grote broer dus zal er ook niet lang inzitten denk ik.

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij gaan over 2 weken over naar de volgstoel. Zoontje was 3 weken geleden al 9400gram en 72cm. Nu zit hij nét op het ranje met zijn hoofdje. De ene keer nét niet erboven en de andere keer nét wel, ligt er een beetje aan hoe onderuit gezakt hij ligt. Hij kan inmiddels kruipen en zitten en probeert uit de mc te komen. Het is een heel gevecht hem erin te krijgen.

Over 2 weken hebben we nog een lange rit van 1 uur voor de boeg en dan wil ik eigenlijk dat hij nog in de mc zit, want dan weet ik zeker dat hij lekker kan slapen tijdens het rijden, dus daarna gaan we over.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Mijn dochter zit nog in de mc. Ze is de 9 kilo inmiddels gepasseerd, maar ze past er nog steeds prima in. Alleen haar voeten steken uit:D. Wij hebben nog geen andere stoel, daar moeten we binnenkort eens voor gaan kijken. Maar voorlopig zit ze nog wel prima in de mc.

16. Lala87

Lala87 Bekend lid

Jul 16, 2008
    628
    0
    0
    Hier is ie met 10 maanden overgegaan in de autostoel als we ver weg gingen en maxicosi voor korte stukken. (vond de maxocosi niet leuk) hij is nu 20 maanden en weegt 9700gr, dus als ik had moeten wachten tot ie 13kg weegt.. dan wacht ik over een jaar nog.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij hebben dan geen babyautostoel van het merk maxi cosi maar een kleinere, onze zoon kan daar echt niet tot 1 jaar in hoor. Zodra hij een dikke winterjas aan moet passen de gordels al niet meer dicht (staan al op de grootste stand) en hij zit er bijna opgevouwen in met zijn schouders en zijn hoofd komt nu al iets boven de rand uit.

Hij is nu bijna 9 kilo en als hij dat gehaald heeft dan gaat hij over. Het is niet anders.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier idem, Vince wilt alleen maar zitten en doet dit dan ook voor zover mogelijk. De gordels zijn al strak dus hij duwt constant zijn hoofd omhoog en dit houd hij lang vol. Kan nooit goed zijn.
    Nou heeft hij de afmetingen en gewicht wel mee, dus hij kan binnenkort over.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden maar komt ook nog lang niet in de buurt van de 13 kilo. En die past toch echt echt echt niet meer in een mc. Dus die 13 kilo gewoon als max aanhouden vind ik. Niet zoals anderen hier zeggen tot de 13 kilo erin laten zitten.

Dat werkt wel als je een stevig kind hebt, maar bij fijne kindjes is dat gewoon geen optie.

20. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijn zoontje paste vanaf 8 maanden niet meer in de maxicosi, stak er dus bovenuit met zn koppie.
    Ik heb toene en autostoeltje gehaald die ook een beetje in een ligstand kon, zitten 5 standen op.
    Ideaal.

Wachten tot 13 kilo.. hmm dan moet ik nog 2 maandjes wachten denk ik hihi.
    *grote beer*

Share This Page