8 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samama, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Iemand die hier ervaring mee heeft, weet nou niet meer of het wel of geen sprong is wat onze meid aan het doormaken is...

Overdag moet ik zóveel moeite doen om haar naar bed te doen en meestal is het dan gillen, brullen en huilen, terwijl ze normaal gesproken nog heerlijk 2x op een dag slaapt.

Niks is goed; ze is overal na 10 minuten op uitgekeken, met als resultaat dat ze dan gaat huilen en je onderhand de hele dag met haar in de weer bent omdat ze zo snel ergens op uitgekeken is...

's avonds gaat ze rond 19.00 - 19.30 uur naar bed, tot 2 weken terug sliep ze dan tot 7.00 - 7.30 uur, maar de laatste weken meld ze zich gewoon al om 6 uur!

Ik vind dit zo ontzettend vermoeiend, ben na een hele dag ook helemaal gesloopt doordat ik geen moment voor mij zelf heb.

Heeft dit te maken met het sprongetje, en wanneer gaat het weer over?

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

geen flauw idee of het een sprong is,
    maar ik herken het wel.
    nauwelijks willen slapen overdag,'sochtends een stuk vroeger wakker.
    maar dan heb ik er ook nog nachtelijke huilbuien bij :(
    is vermoeiend en voor niemand van het gezin leuk.
    maar zal toch wel een keer overgaan?
    groetjes
    diana

3. Samama

Samama Niet meer actief

Diana, die nachtelijke huilbuien zijn hier ook bekend hoor!

Iemand die ons uit te brand kan helpen? ;)

4. bouchere

ja ...............iemand?
    help?
    alsjeblieft?

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    kunnen het geen tandjes zijn?

6. bouchere

heb bij mij niet het idee dat het tandjes zijn,
    groetjes
    diana

7. Samama

Samama Niet meer actief

Nee hier zijn het ook geen tandjes, dan is ze heeeel anders dan hoe ze nu is.

8. Niet meer actief

Ik denk idd dat het een sprongetje is!
    Bij de januari mama's zijn er ook een boel kindjes die slecht slapen ed!
    bij 8,5 maand is er een sprong he..schijnt een hele heftige te zijn ook!
    Romano valt overdag iets minder makkelijk in slaap, maar verder heeft ie er niet zoveel last van...
    Denk dat het idd vanzelf weer overgaat
    sterkte!

9. Niet meer actief

sprongetje is van 36 weken tot 42 weken, dus zou best kunnen dat ze daardoor niet meer slaapt, bij ons januari clubje hebben we veel baby's die nu heel moeilijk doen met slapen, huilend weer wakker worden. We merken deze sprong heel goed allemaal.
    Tips, zijn moeilijk.
    Hier hou ik Enzo lekker dicht tegen me aan, dan hoort ie mijn hart en daar word ie lekker rustig van, ik leg hem dan in bed, laat tegenwoordig wel een lichtje aan op de overloop en vaak slaapt ie dan wel tot de volgende ochtend.
    Veel sterkte meid! ik hoop dat ze snel haar eigen ritme weer pakt.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jaaa sprong! Hier ook! Ze is 6 weken te vroeg geboren dus zit ook rond de 8 maanden qua ontwikkeling.
    Niet alleen willen spelen, moeilijk slapen, veel aandacht vragen en vooral 's nachts en 's avonds laat huilen.. Heeeeel vermoeiend! Gaat hopelijk snel weer over ;)

11. Samama

Samama Niet meer actief

Ohh dank u dank u! hihi.

Er zijn dus meer beebjes die er last van hebben. Ik hoop dat het snel weer over gaat, want ik vind dit een zeer vermoeiende periode als mama zijnde.

Alle mama's succes, en jan. mama's bedankt voor het lezen van mijn topic. :)

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad een heftige sprong! Hier was het toen ook drama. Je kunt niet meer doen dan afwachten tot het weer over is gewaaid. Veel sterkte!

13. Niet meer actief

Er zijn bij de januari-mama's idd veel beebjes die het nu heel moeilijk hebben. Ook baby's die voorheen juist heel veel sliepen en nu ineens niet meer willen slapen.

Hoe lang doet ze dit nu al?

Veel sterkte!

14. Samama

Samama Niet meer actief

Hee Linda,

Dit is nu de tweede week of derde week dat ze dit heeft. (kan je nagaan, ik weet het al niet eens meer).

Heeft Stef er geen last van?

15. Niet meer actief

Stef heeft het 's avonds. Als we hem 's avonds op bed leggen is het huilen geblazen. Maar het lijkt nu over te zijn, ik juich nog niet te vroeg maar ik denk het wel.

Wat hier helpt is een nachtlampje en een muziekdoosje die ik aanzet als ik wegloop, want zodra ie me weg ziet lopen gaat ie huilen en door de muziek is ie afgeleid ;)

16. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben ook een muziekdoosje, met lampje zelfs (die van Fisher Price), maar overdag werkt dat dus niet. 's avonds heb ik vrij weinig moeite met haar naar bed te krijgen (even afkloppen!) het is voornamelijk overdag. Ze is zo ontzettend moe en toch krijsen als ze naar bed gelegd wordt.

Ik hou in gedachten dat het een sprong is en vanzelf weer over gaat (gelukkig). Is best vermoeiend, als je normaal gesproken een heel makkelijk kind hebt, en dat ze nu ineens zoveel aandacht vraagt.

17. bouchere

het is bij mij nu ongeveer anderhalve week aan de gang.
    overdag is het echt krijsen ,als meneer naar bed gaat(ook al valt hij om van de slaap)
    alleen spelen kan hij nog wel heel goed,en als ik hem 'savonds in
    bed lig,dan is het tegen meneer zijn zin in.
    maar geeft na een minuut of 5 tot 10 dan wel toe.
    moet zeggen dat het 'savonds ook meer mekkeren en miepen is ,dan krijsen.
    maar................. dan komt de nacht :(
    om elk wissewasje wakker,of zo maar uit het niets opeens paniek,totaal overstuur,niet kalm te krijgen.
    alleen bij mama of papa,zit vaak hele tijd met hem om hem te kalmeren.
    en als ik mazzel heb valt hij van vermoeidheid weer snel in slaap.
    maar dit gebeurt meerdere keren per nacht.
    het fijne van alles is ,dat onze dag om half 5 'sochtends begint,ivm ons werk.(en dan heb ik nog het geluk dat ik maar een paar dagen per week werk)
    en ja............dan ligt onze spruit heerlijk in dromenland,maar hebben wij soms maar 2 a 3 uur gehad.
    bedankt voor de adviezen meiden,het is dus tanden op elkaar en even doorbijten.
    het gaat weer over,alleen duurt het even wat ik begrijp van jullie.
    bedankt meiden voor het advies en raad ,en samama,dank je
    voor het mogen meelezen met je topic!

groetjes
    diana

18. Niet meer actief

Dat van dat wakker worden en dan huilen herken ik hier ook. Alleen is Stef wel te troosten.

Ik denk dat er idd niets anders op zit dan doorbijten! Dikke knuffel meiden!

19. Samama

Samama Niet meer actief

Graag gedaan Diana!

Linda, knuf terug aan jou!

Wat is het toch fijn om te lezen dat je in dit soort situaties niet de enige bent die dit doormaakt. Dat maakt een hoop goed vind ik altijd.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hee Sam, herkenbaar hoor je verhaal.
    Zoals de mede jan.mama's al zeggen, veel jan.beebs hebben er last van.
    Hier ook, gelukkig wel minder als bij vorige sprong, maar ook heir is het duidelijk merkbaar.
    De ene keer smiddags niet willen slapen en de ander ekeer savonds overstuur wakker.

En idd enige wat je doen kunt is troosten en verder doorbijten. Houdt in gedachten, het houd een keer op. Sterkte, dikke knuf!

Deel Deze Pagina