ik lees regelmatig hier dat sommige als hun kindje slaapt de hond uit gaan laten.... ik durf dit niet hoor... ik doe Yessin meestal in de draagzak en huppa mee... maarja soms moet ik hem dan wakker maken .. is ook weer zo zielig.. maar om nou alleen met de hond te gaan en yessin thuis alleen te laten ?
Ik doe het wel , ik woon in een flat op de derde etage en ren als een gek naar beneden dat beest weet al dat ze alles gelijk moet doen , dus ik ben in 5 minuten weer boven , ik zou het ook liever niet doen maar als ik haar iedere keer wakker moet maken word ze super chagrijnig van dus dan maar ff zo ... en ik ga alleen als ik zeker weet dat ze slaapt ...
Ik doe het ook, ben dan maar hooguit 10 minuutjes weg. Wat ik wel altijd doe is een briefje in mijn broekzak waarop staat dat waar ik woon en dat daar een baby van ... maanden ligt te slapen, mocht er iets met mij gebeuren. Dan weten mensen dat in ieder geval wel. Of bijv. '-avonds, als mijn vriend moet werken, bel ik naar mijn ouders dat ik even de hond uit ga laten en ik bel dan ook weer als ik terug ben. Ze weten dan dat als ik na een kwartier nog niet heb gebeld en ik neem mijn mobiele niet op, dan gaan ze naar mijn huis.
Ja ik bel ook altijd ff vantevoren naar mijn ma dat ik de hond ga uitlaten en ik bel ook als ik weer terug boven ben ...
Ik doe het ook, is hij wakker dan gaat hij natuurlijk mee Het grasveldje is bij ons aan de overkant. En dat briefje doe ik ook.
ja ik woon ook in een flat 2 hoog maar ik vind dat een hond fatsoendelijk uitgelaten moet worden (tenminste wijhebben een golden retriever) en die hebben gewoon veel beweging nodig juist omdat wij op een flat wonen... k wil niemand beledigen ofzo haha maar ik ben dus minstens 20 minuten met de hond weg... en om dan mijn zoontje 20 minuten alleen te laten... overigens vind hij t heerlijk in de draagzak...hi jis even wakker en valt dan ook weer in slaap... maar k wilde gewoon eens weten hoe jullie dat dan doen... wel goed dat jullie iemand bellen of een briefje in je zak stopt...
Als de kleine wakker is loop ik ook fantsoenlijk met de hond , dan neem ik haar gewoon mee, maar ik ben alleenstaand , heb geen mannetje die thuiskomt en ik ga niet met haar over straat om 11 uur s avonds... dus dan moet het maar snel , jammer voor de hond dan ..
Ja het is wel heel erg simpel gesteld om te zeggen 'als je kindje slaapt de hond uitlaten'... Ik laat mijn hond uit als Joey slaapt. Als ik zeker weet dat hij slaapt loop ik een piepklein rondje met mijn hond om een grasveldje heen, ik doe er nog geen 5 minuten over. Die hond moet nou eenmaal uit. Ik vind het niet voldoende om mijn hond alleen een paar keer per dag 5 minuten uit te laten (ook een retriever ), dus als Joey wakker is en een broodje gegeten heeft, dan gaat hij in de wagen en gaan we met z'n allen naar het bos, dat die ik ELKE dag, 7 dagen in de week. Ik ben dan 1,5 uur weg, mét Joey. Ik doe dit al vanaf Joey zijn geboorte (deed het ook al voor zijn geboorte ). Dat kan natuurlijk niet meer elke dag als ik weer ga werken, maar nu kan het even nog, dus ik neem het ervan En het is goed tegen de zwangerschapskilo's
ik doe dus ook ff snel een rondje grasveld met de hond als mijn zoontje ligt te slapen als ie wakker is gaat ie mee. de hond weet gelukkig ook dat ie snel ff moet poepen en piesen als mijn man thuis is dan gaat ie wat langer. ik ga ook alleen de hond uitlaten als ik zeker weet dat ie slaapt anders moet de hond ff wachten.
Ik heb hier gelukkig geen problemen mee, de honden lopen hier de hele dag in de tuin. Anders zou ik Tijn in de wandelwagen mee nemen, kan hij ook slapen.
Tja als je er een tuin voor hebt... mijn hond is ook de hele dag in de tuin, maar NA dat hij buiten gepoept heeft, want ik ben niet gediend van hondenpoep in mijn tuin
Ik heb dus een probleem, want mijn man gaat werken in het buitenland en ik zou niet weten hoe ik onze lab dan fatsoenlijk kan uitlaten! 'Hij gaat nu 4 x per dag en ik wil onze kleine ook niet alleen laten als hij slaapt, dat vind ik doodeng. Nu trekt onze hond ook nog eens heel hard als hij andere honden ziet, dus met de kinderwagen is dat ook geen goed idee, want die zou hij ineens om kunnen trekken!
Ik vraag me af hoeveel nut zo'n briefje heeft... Stel dat er wat gebeurt en jij wordt op de eerste hulp binnen gebracht, dan geloof ik dus niet dat ze eerst je zakken door gaan zoeken want "stel dat er een kindje thuis is"... Ik denk dat zo'n briefje weinig nut heeft eigenlijk of pas na een behoorlijke tijd gevonden wordt... maar ik kan t mis hebben
Volgens mij kijken ze altijd je zakken na hoor als je zelf niks meer kunt zeggen. Ze willen toch ook weten wie ze moeten waarschuwen?
hoi hoi als ik de hond uit moet laten neem ik maureen in de kinderwagen mee. ik zorg er dan voor dat ik met de hond eruit ga wanneer ik net haar luier heb verschoont. maar ik laat haar niet alleen.