Even een vraag, de kans is groot dat wij een nieuwbouwwoning krijgen (huur) hoe ging de toewijzing bij jullie? Mocht je uit een aantal woningen kiezen? Of degene met de langste inschrijftijd mocht als eerste kiezen? Of werd het gewoon toegewezen? Ben erg benieuwd. We staan op plaats 9 en er zijn 29 woningen.
Staat dat niet bij de voorwaarden? Mijn ouders hebben ooit een nieuwbouwhuis gehuurd. Maar goed, mijn moeder werkte voor dat verhuurbedrijf. Dus dat was simpel. Ik denk dat je een aantal voorkeuren mag opgeven. Bij gelijke keuzes: zal die degene die op hogere notering voorrang hebben.
Ik denk dat de aanpak daarin verschilt per organisatie. Mijn tante is twee jaar geleden in een nieuwbouw appartementencomplex gaan wonen, zij kreeg een appartement toegewezen. Ze kon het weigeren, maar dan was er natuurlijk een kans dat ze helemaal geen appartement in dat complex zou krijgen.
Sociaal of particulier? Wij hebben particulier gehuurd, als tweede bewoners van een nu 3 jaar oud huis. Ons recept: vastbijten, alles heel snel aanleveren, tiptop op de bezichtiging verschijnen, band opbouwen met de makelaar. En een stabiel en ruimschoots voldoende inkomen overleggen natuurlijk.
Ik neem aan dat je het hebt over een woningbouw aangezien he spreekt over plaatsen op de lijst. Particuliere verhuur kiezen zelf de huurders. In jullie geval zal de nr.1 eerst mogen kiezen en jullie als 9e. Natuurlijke afhankelijk van eventuele afvallers en wellicht zit er verschil in het soort appartementen en inkomen of leeftijdsgrens. Bedenk wel dat jullie waarschijnlijk meer geld kwijt zijn dan een bestaande woning omdat er nog niets inzit dat je kunt overnemen. Letterlijk ieder schroefje moet je aanschaffen en de muren zuigen verf. Ook kan je vaak extra opties aangeven in de woning (zwevend toilet, keuken of badkamer etc). Daar betaal je maandelijks natuurlijk wel behoorlijk voor. Zelf dure investeringen doen in een huurwoning is zinloos.
Hier kon je per woning inschrijven voor de sociale huur net als bij bestaande woningen zeg maar. Diegene met de meeste wachttijd kreeg hem als eerste aangeboden en zo verder. Particuliere verhuur was hier meer vergelijkbaar met de verkoop van nieuwbouw, inschrijven op de woning van je 1e keuze en evt 2e en 3e keuze, duimen dat je ingeloot werd en vervolgens zorgen dat je alle papieren op tijd ingeleverd hebt qua inkomen etc anders was je je optie kwijt.
Dank je wel voor jullie reacties. Het gaat om een woning van een woningbouwvereniging. De huur zit wel boven de toeslaggrens. Je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals boven een bepaald salaris en minimaal met 3 personen verhuizen. Daar voldoen we allemaal aan. We hebben alles al aangeleverd meteen toen ze erom vroegen, ook een motivatiebrief. We zijn voor morgenavond uitgenodigd voor een online voorlichtingsavond en ik hoop dat we dan ook misschien al volgende week meer weten. Ik vind t zo spannend
Hier ook gereageerd op nieuwe huurhuizen. Zijn 6 beschikbaar en hebben op alle 6 gereageerd. We staan bij 1 huis op nr7. Bij 2 huizen op 6 en bik 3 huizen op 5. Ben bang dat we pech hebben maar staat op woningbouw site dat het nog steeds In Behandeling is dus tja wie weet.. vind het bloedje spannend Succes! Heb je ondertussen al wat meer gehoord? En hoe ging die voorlichting?
Bij 1 was er een opendag en kregen we een lijst wat er nog beschikbaar was. Het ging toen om een appartementencomplex. Ze hadden alleen in de hele dure nog wat vrij maar als we nog wat zagen mochten we op de reservelijst. We liepen naar een van de woningen en die leek ons fantastisch. Mijn man hoorde op de gang tegen 1 van de medewerkers zeggen dat ze het te klein vonden en er van af zagen. Toen stapte mijn man er op af en dat we interesse hadden. Dus binnen 2 min hadden ze een afzegging en nieuwe mensen. We hadden in eens een appartement