bepalingen speelpleintjes

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben op zoek naar iemand die bij de gemeente of politie werkt of op een andere manier hiervan verstand heeft. Daarom staat het ook in de lounge.

Weet iemand of het mogelijk is dat buurtbewoners regels maken/dingen bepalen/verbieden op speelpleintjes.
    Bv dat zij bepalen dat er op een speelpleintje (plein omgeven door huizen met parkeerplaatsen en speelplek met klimrek) niet meer gefietst mag worden of met stoepkrijt gekrijt mag worden of gevoetbald?

Is dit iets wat wettelijk kan of is het iets dat de omwonenden kunnen proberen zolang iedereen het pikt. En wat doe je er tegen als je het niet met zo'n verbod eens bent en je kinderen bv aangesproken worden door buurtbewoners.

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb er zo geen verstand van, maar wel een situatie bij ons.
    We hebben een speeltuintje voor de deur met ernaast een flink grasveld. Hier wordt gevoetbald, maar helaas tussen de drollen.
    We wilden hier een poepverbod, maar gemeente werkt niet mee.
    Je mag er zelf best een eigen bordje neerzetten, maar ze doen er dus niets mee. Ze mogen er poepen, kwestie fatsoen.. :(
    Dus ben bang voor hun dat het ook zoiets zal zijn..
    Voor jullie en de Kids wel erg vervelend.

3. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zolang dergelijke zaken niet in de algemene plaatselijke verordening staan (of andere wet en regelgeving maar een plaatselijke verordening ligt het meest voor de hand) zullen gemeente en/of politie niet handhaven. Dan kunnen buurtbewoners wel regels op hun eigen wijze op willen leggen, maar die zijn op geen enkele wijze verbindend. Gewoon zelfregulering en goede hoop op medewerking zegmaar ;)