2e hands auto..km stand

Discussie in 'De lounge' gestart door SnowAngel, 24 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

Wanneer jullie een nieuwe 2e hands auto kopen
    Wat is dan voor jullie de max aan het aantal km's
    Dat er mee gereden is...tuurlijk ik weet ook wel dat je verder kijkt dan de km's maar ik wil graag alleen weten wat voor jullie dus de max is (ongeacht de leeftijd van de auto)

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heel afhankelijk van de auto.
    Wij hebben de afgelopen x een auto gekocht met 200.000 km op de teller. Opgereden tot 500.000 km

Dit type staat er om bekend dat het hele degelijke auto's zijn die lang mee kunnen. Ook is het erg afhankelijk van het onderhoud. Bij meer kilometers zou er wel ook goed onderhoud gepleegd moeten zijn als ik hem wil kopen.

3. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Max is 75.000 km hier bij een benzineauto.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nou ik kijk echt wel naar de km. Als er in 3 jaar 100.000 mee gereden is, kijk ik verder.
    M'n eerste auto was 28 jaar met nog geen 50.000 op de km teller. Nu heb ik een auto die 9 jaar is met 175000 op de teller.

Als de auto jong is en er staan veel km op de teller is er in korte tijd veel meegereden en moet je goed naar t onderhoud kijken.

Ook kijken of t een diesel of benzine is en wat voor merk. Bij bijv een Smart is bij een ton de motor op terwijl een honda 4 ton aan kan.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja wij hebben tot max 150.000 gekeken. Uiteindelijk is het toen 129.000 geworden. Auto was toen 10 jaar oud.

Verder vonden wij oa belangrijk dat hij dealer onderhouden is.
    Deze heeft altijd netjes alle beurten gehad, groot en klein..

6. #6 Shaddixxx, 24 okt 2016
    Laatst bewerkt: 24 okt 2016
    Maximaal 200.000 en bouwjaar vanaf 2005. Nu vonden we dat niet zozeer het belangrijkst; veel belangrijker is dat je bij een betrouwbare zaak koopt. Wij zijn zó de mist in gegaan met de eerste auto die we samen kochten. Was bij een prachtige zaak, beeldige showroom, aangesloten bij de BOVAG etc., mannetjes in mooie pakken, allemaal ontzettend aardig, maar onze auto was, na 3 reparaties na aankoop, na 2 maanden rijp voor de sloop.

Sindsdien google ik me he-le-maal gek op een bedrijf als we overwegen er een auto te kopen. Wij hebben begin september een andere auto gekocht en voor we deze auto vonden, hebben we 50 (ik lieg echt niet!) andere opties af moeten wijzen omdat er iets aan bleek te mankeren. Echt absúrd. Garantie is voor ons nu ook echt een must en anders willen we tenminste een keuring laten doen door onze eigen garage. Je kunt echt bijna niemand vertrouwen in het auto-wereldje :(

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Een oudere auto met minder km op de kmteller, kan meer mankeren dan een auto van 3 jaar oud met 100.000 km op de teller.
    Voor auto's is het wel goed om km te blijven rijden.
    Als een auto maar heel weinig km 's gereden heeft maar al wel 10 jaar oud is kan het zijn dat ze veel of langere tijd stil gestaan hebben en dat is ook niet goed voor een auto.
    Ik koop rustig een auto van 3 jaar oud met 100.00 km op de teller, want vaak zijn dat leaseauto's geweest en zijn altijd goed onderhouden.
    Het onderhoud is het belangrijkste voor een auto.
    En natuurlijk heb je meer slijtage als je een auto met veel km's koopt, maar wil absoluut niet zeggen dat die auto's meer mankeren dan een auto met minder km.
    Is gewoon ook merk afhankelijk op internet kun je de kinderziekte's vaak wel vinden van de auto's.

Mijn schoonvader heeft een auto van nu 20 jaar oud (ook 20 jaar in bezit), maar net aan 1 ton op de teller en het is een goed onderhouden auto, maar toch veel problemen omdat hij te weinig km 's rijdt.

Wij hebben 3 jaar terug een auto gekocht van toen 11 jaar oud, met nog geen 160.000 km op de teller, maar toch bleek de koppeling al aan vervanging toe te zijn.
    DE auto heeft nu 2 ton gedraaid, maar ik durf echt wel te zeggen dat ik onze auto nu eerlijk durf te verkopen.
    Het is een goed onderhouden auto al wel op leeftijd en over de 2 ton, maar wij kunnen er echt nog wel heel wat jaartjes in sturen.

Kijk naar het onderhoud en kijk of de km echt klopt dat is het belangrijkste

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Km zijn absoluut niet het belangrijkste om naar te kijken.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij kijken niet echt naar kmstand. Maar moet niet richting de 175.000 lopen.

We vinden het belangrijker dat de auto goed onderhouden is en er zowel binnen als buiten netjes uit ziet.
    En we willen geen auto ouder dan 8 jaar.

10. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    We kijken naar de km's en of het goed is onderhouden. Vriendlief gaat per 1 januari naar een andere werkgever. we gaan van een leaseauto naar een eigen auto. Wij zijn bij Milanos in Dordrecht geweest. Die hebben ex leaseauto en zijn altijd goed onderhouden. Misschien kan je daar een kijkje nemen. De autos zijn altijd goed onderhouden. Oh ja. We kijken natuurlijk naar het merk. Franse auto zijn no go voor ons.

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Toen wij onze auto kochten, was hij bijna 3 jaar oud en 42000 km op de teller, bij de dealer netjes alle beurten gehad en de kmstand klopte ook.
    Mijn man heeft toen hij z'n eerste auto kocht een auto gekocht waarbij de km terug was gedraaid, dus daar letten we wel op.
    Wij zijn ook niet fan van de Franse auto's.
    Maar dat is erg persoonlijk, een ander is weer niet weg van de Duitse auto's. 😉

Ik denk dat het daarnaast ook gewoon geluk hebben is met een auto en goed laten onderhouden, niet wachten tot de lampjes gaan branden.

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Benzineauto wil ik in elk geval onder de 100.000 km. Maar ik kijk ook naar t onderhoudsschema van de auto in relatie tot de km's, zodat je niet vlak voor groot onderhoud zit, en dat verschilt wel iets per auto.

Ik vind km's niet het belangrijkste, maar ook niet onbelangrijk.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.678
    113
    200.000, wij rijden niet veel. Daarnaast is het onderhoud belangrijker.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Km 's zijn zo niet belangrijk. Mijne heeft nu 320.000 op de teller en is motorisch nog prima in orde.

Een Volvo die dagelijks gereden is en 2 ton op de teller heeft is bijna altijd beter als een niet reis auto die net aan 70.000 heeft gereden maar veel te weinig rijd.

O enneh geloof niet alle km standen die je ziet bij het kopen van een auto.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Koop je een benzine of diesel? Bij benzine zou ik bij 100.000 wel serieus kijken naar ervaringen bij het merk, een diesel moet dat echter makkelijk aankunnen. Daarnaast is een kleine benzineauto ook vaak berekend op minder kilometers dan een grotere auto. Al met al, km-stand is zeer afhankelijk van alle andere zaken.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Benzine auto tot 90000 . Op dit moment zoeken we vanaf 2008

17. Eh, bedoel je deze? :) https://opiness.nl/review/dordrecht-3316bz/

Zou voor mij al genoeg reden zijn om er NOOIT aan te beginnen..

Dit bedoel ik dus. Het lijkt tegenwoordig wel alsof je puur geluk moet hebben om een goede auto te kopen en dat, als dat gebeurt, het een toevalstreffer is. De kans dat je wordt belazerd is zoveel groter tegenwoordig :(

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Benzine 150.000 km, diesel 200.000 km.

Maar het ligt ook helemaal aan je budget natuurlijk. Als je geen groot budget hebt dan heb je niet veel keuze qua kilometers.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat ligt helemaal aan het soort auto en onderhoud.
    Ik heb liever geen auto meer dan 2 ton op de teller, maar dat zegt natuurlijk niets.
    Ik heb zelf een ex-lease auto en hij is altijd goed onderhouden. Nu 15 jaar oud en iets meer dan 2 ton op de teller. Gekocht met 192 nog wat op de teller 2 jaar geleden.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    #20 riean, 24 okt 2016
    Laatst bewerkt: 24 okt 2016
    Ligt eraan of het diesel of benzine of gas is.
    We hebben een bus op diesel die ruim over de 200.000 zat, mijn mans pick up ook, op gas, die redden de 400.000 nog wel, dus kan hij jaren mee vooruit.
    Maar mijn benzine auto had ik echt niet gekocht als ie boven de 200.000 km zat, ik vind dan 150.000 wel de max.

Deel Deze Pagina