Hoe ziet het dagschema van jouw 4 maanden oude baby uit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roxyroxx, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hey meiden,

Ons mannetje isnu bijna 4 maanden. Ik vraag me af hoe jullie dagschema van jullie 4 maanden oude baby eruit zag? Ons mannetje is heel actief en is overdag gewoon meestal langer wakker dan 1,5 uur... Hij is dan wel moe, maar wil gewoon niet slapen. Als je hem dan op schoot pakt valt hij daar in slaap, ga je naar zijn kamer dan schrikt hij wakker en slaapt hij dus niet.

Ik heb het boek je baby in een droomritme besteld, maar vroeg me gewoon af hoe het schema bij jullie uitzag, voor een nieuw inzicht en als handleiding voor mijn eigen schema mbt slapen/wakker zijn

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Een vast schema hebben we niet. Maar we kunnen er wel een lijn in trekken.
    Tussen vijf en zes s morgens een voeding en dan opstaan rond 9
    Meestal eerst eten, dan wat spelen en na een uur terug naar bed. S morgens rekt hij het echt niet lang.
    Meestal slaapt hij één a twee uur. Dan weer eten, spelen en anderhalf uur later, soms twee uur later, weer naar bed.
    Tussen 21u en 22u een laatste voeding en dan de nacht in.

Ik merk dat hij moeilijker gaat slapen als hij langer dan anderhalf uur wakker is. Dan is er veel,meer kans op wenen en krijsen...
    Op de schoot slaapt hij niet meer. Hij wil alles zien en met alles spelen. Sinds een paar weken kan ik hem ook niet meer slapend naar zijn bedje brengen. Bijvoorbeeld als we gaan wandelen zijn en hij is in slaap gevallen wil hij erna niet meer verder slapen. Hij wordt wakker thuis en wil niet meer naar bed. Dan blijft hij dus anderhalf uur wakker en os hij oververmoeid, want dat kleine wandel-dutje was onvoldoende

3. Roxyroxx

Dat heb ik dus ook! Dat ik af en toe denk dat hij gewoon te vermoeid is om te gaan slapen maarja dan zegt mijn man van ja maar hij heeft net geslapen... Pff moeilijk hoor! Bij ons is hij tussen zes en zeven wakker en dan eten en weer terug naar bed en dan wordt hij idd wakker tussen 8-9. Dan "mag" hij eten om half 10-10 uur dus dan eerst verschonen, aankleden, spelen,eten en dan is het zo weer half 11-11 uur en dan probeer ik hem in bed te leggen maar dan ishet dus krijsen.... Haal ik hem eruit en is het goed, wil hij weer spelen etc....

4. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben een klein beetje een ritme..
    Kleine dame wordt meestal om 4.00 wakker voor een flesje...
    die krijgt ze en meestal slaapt ze nog 3 a 3,5 uur verder.
    dan krijgt ze na aankleden gelijk een fles beneden en gaan we spelen, kletsen en na 2 uurtjes dan is t wel gebeurt en gaat ze haar bedje in. ,als ik haar goed in stop dan slaapt ze 2 uurtjes tot half 12 meestal.. dan gelijk weer een flesje na het aankleden en weer spelen, kletsen, winkelen of wandelen.. na 2 a 3 uur zie ik dat ze weer moe wordt en leg ik haar weer op bed waar ze vervolgens weer 2 uurtjes slaapt. Als ze wakker wordt krijgt ze weer een flesje en dan komt papa thuis en gaat hij met haar spelen.. of ze gaat lekker met dr babygym spelen.
    rond 18.30 a 19.00 wordt ze moe en dan geven we meestal een flesje, wat dus half wordt opgedronken en dan slaapt ze tot 22.30/ 23.00... laatste fles wordt boven gegeven en dan leggen we haar gelijk weer in bed, meestal slaapt ze direct door, soms moeten we haar speentje geven en aaien..

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

#5 sydneys, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2013
    we hebben een ritme wat ons mannetje zelf bepaald heeft maar elke dag kan toch anders zijn

nachtvoeding, soms, meestal wel maar soms ook pas om 6u
    rond 8u word hij altijd wakker, maakt nietuit of de nachtvoeding om 2u of om 6u was. dan speelt hij in de box, zit hij even in de sitter, hebben we een speelmoment op de bank en dan zeggen we papa gedag die gaat werken

rond 9u heeft hij altijd honger (hoelaat de nachtvoeding was maakt niet uit)
    na de voeding is het even facetime-tijd met oma en opa en daarna slaapt hij vaak een 20tal minuutjes of dan is het stinkietijd:p
    daarna speelt hij nog wat en wil hij geëntertaind worden maar niet zo heel erg lang want dan zie ik zijn moeheidssignaaltjes vaak snel
    hij slaapt dan lekker beneden in de box, anderhalfuurtje is het gemiddelde

dan weer speeltijd en ik wil geëntertaind worden tijd en sinds enkele dagen een fruithapje (dit is nog maar extreem weinig)

rond 12.30-13u is het weer hongertjestijd, speeltijd,...
    daarna slaapt hij weer lekker in de box tot 15u ongeveer

16u ongeveer weer hongertijd, vandaag 16.30u

en dan begint de zeurtijd ;) hij is moe maar wil niet slapen maar ik probeer dit slaapje er nu echt in te krijgen anders is het niet echt gemakkelijk haha (hij slaapt nu :D vandaag 20min over gedaan, gister 2u)

rond 18.30 is papa thuis,even gek doen voor zover ons mannetje nog goedgezind is, lachen doet hij wel maar vaak is hij alles snel beu s'avonds, mensen hebben normaal een ochtendhumeur, ons kleintje een avondhumeur :)

hij zit dan ook mee aan tafel in zijn sitter of op onze schoot als niks goed is haha, ik weet het, slechte gewoonte :p

tussen 19.15 en 19.45 merken we dat hij anders word, rustiger dus dan is het slaapjestijd
    papa doet hem het pampertje aan, kleed hem om, doet gek op het verzorgingskussen (fietsen met de beentjes,... vind hij geweldig) slaapzakje aan, geeft hem zijn medicijntje en dan krijgt hij zijn flesje

het laatste flesje drinkt hij altijd zeer onrustig maar als hij eenmaal zijn rust heeft gevonden valt hij drinkend half half in slaap maar drinkt sinds een weekje het flesje wel goed op

dan brengen we hem samen naar zijn slaapkamertje,nachtlampje aan, babyfoon aan, kusje geven en zeggen we dat we heel veel van hem houden en dan zeg ik er nog bij "tot morgen schatje tot na 6u" maar dan bekijkt hij me aan van "jaaa dat dacht jij wel jaa" :D

meestal slaapt hij onmiddellijk, ik ga rond 23u slapen en ik kan er de klok op zetten, als ik 15min in bed lig word dat klein mannetje wakker voor zijn speentje haha maar dan slaapt hij lekker door

wow lang verhaal

ow ja over dat 3e slaapje overdag invoeren, hij is echt moe, niks is goed maar wil niet slapen, vaak zet ik hen dan bij me in de keuken en laat ik hem alles zien terwijl ik bezig ben maar nu ben ik toch aan het proberen om het echt te laten gaan slapen, in bedje wil hij niet dus dan in de box dan kan hij nog kiezen of hij wil slapen of spelen maar ik moet wel contstant de mobiel aanzetten of mn hand op zijn gezichtje leggen, vandaag ging het iets sneller, misschien omdat hij net in badje is geweest?
    al zou hij maar een halfuurtje slapen dan is het al goed, dan is hij minder slechtgezind :p

badje gebeurd niet dagelijks en als we weg gaan is zijn ritme ook anders maarde voedingstijden blijven overal ongeveer hetzelfde

6. Roxyroxx

HAHAHA, moest wel ff hard lachen om dit stukje :D

7. 2jees

2jees Niet meer actief

haha ja werkte het maar zo.
    Hier ook nachtvoeding(en).

Meestal opstaan rond 7 uur half 8, (in bed nog BV)
    aankleden/wassen
    Wij eten
    nog een BV en om een uur of 9 weer in bed,
    uur of 11 eruit enz.

Alleen.. de laatste tijd wil ze ook totaal niet slapen als ik har in bed leg. En maar huilen en zooo vermoeid he en maar niet slapen..

doodop op t laatst terwijl ik toch op bed leg na een uurtje of als ze moe wordt. Zal wel een fase zijn hoop ik..

Ze pakt ineens ook dingen die je aan haar geeft dat is weer super om te zien!

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter is nu 3,5 maand.
    Ze krijgt laatste fles tussen 2200-2300uur, meld zich dan rond 0900uur als ik of mijn man vrij hebben.
    Als wij moeten werken krijgt ze de fles om 0615uur omdat ze om 0730 naar kdv gaat.
    Maar eerst verzorgen, flesje, even knuffelen en dan leg ik haar meteen in bed/box, slaapt ze ong 2uurtjes, speel ik of mijn man met haar, op de buik oefenen, in wippertje vind ze geweldig, babytv kijken haha, om de 4 uur flesje, savonds rond 1800 in bad, fles bed en dan laatste fles en naar bed.
    Als ze op kdv is slaapt ze wel minder, spelen ze meer met haar en krijgt ze de volle aandacht waar een van ons wat minder tijd voor heeft ivm huishouden etc..
    Ze is wel kapot alsik haar ophaal haha.

9. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Vanavond een hels inslaapmoment. Meneertje was eerst wat aan het roepen (doet hij wel meer de laatste tijd. Hij heeft net ontdekt dat hij zijn stemvolume kan doen toenemen). Meestal ga ik na een tijdje terug en geef ik hel dan zijn tut en dan stopt hij met roepen. Vandaag dus niet. Papa is gaan kijken en heeft hem uiteindelijk terug uit bed genomen. Niet het beste, maarja... Beneden nog wat tv gekeken, nog een slokje gedronken en dan opnieuw naar boven.
    Nu slaapt hij lekker. Hopelijk slaapt hij nu een tijdje door

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Doet onze prins ook hoor. Als hij wakker is tijdens het eten zit hij in zijn sitter op de tafel, maar meestal is dat maar een tijdje goed. Hij zit liever op de schoot. Tja, zal wel beteren als hij mee kan eten.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

doe ik ook hoor. Als ze uren wakker zijn liggen ze nie continue in de box!?

Hier ook de hele avond wakker, meestal om 21.30 in bed, na een kwartier weer wakker, voeden in het donker, er weer in, om 00.30 weer wakker, voeden in ons bed en daar slapen, voeding om 3.30 en 7.00uur ongeveer.

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kleine mannetje is nu ruim 3 maanden. Bij ons begint de dag met het wakker maken van de baby. Tussen 8.30 en 9.00 uur maak ik hem wakker. Dan krijgt hij zijn eerste flesje. Daarna leg ik hem meestal nog even terug in bed zodat ik mezelf aan kan kleden. Soms slaapt hij nog even en soms is hij wat aan het spelen in zijn slaapzak. (benen omhoog gooien en handjes sabbelen).
    Dan naar beneden spelen in de box of op het speelkleed tot 12.00 uur (soms doet hij dan in de box nog een klein dutje).
    Om 12.00 uur tweede voeding. Daarna gaat hij naar bed voor een groter dutje. Dit wil hij niet altijd doen. Soms ligt hij te huilen laat ik hem even liggen, valt hij wel in slaap.
    slaapt s middags meestal een uurtje of soms 2 uur.
    Als hij wakker is uit bed en weer spelen of wandelen met de hond. 16.00 uur weer flesje. 19.00 uur flesje en dan om 20.00 uur naar bed. 22.30 uur laatste flesje en dan slaapt hij weer tot de volgende morgen 8.30 uur - 9.00 uur.

Een heel verhaal, haha!
    Waar ik weer benieuwd naar ben of jullie bambino's ook het hele bed doorkruisen en helemaal naar boven kruipen. Hij ligt tegenwoordig helemaal achterste voren in bed...

13. Roxyroxx

Jep, heel herkenbaar... Ons mannetje leggen we er verticaal in (zoals iedereen waarschijnlijk :p) en vinden we horizontaal terug... Soms zelfs helemaal gedraaid... Dan liggen zijn benen boven ipv zijn hoofd... Hahaha, gelukkig ligt hij in een slaapzak, zou me echt zorgen maken als ie onder deken zou liggen met dat gedraai!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roxyroxx: Die deken haal ik er inderdaad ook maar af want vanmorgen was hij 1,5 keer gedraaid in bed en lag met zijn hoofd waar hij gister avond met zijn voeten was begonnen, haha. Zou het toch niet te koud zijn in alleen een slaapzak en een pyjama?

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier een fijn schema.
    Ons meisje slaapt 's morgens tot 9:30uur dan staan we op en doen we wassen, aankleden en flesje. Daarna gaat ze spelen in de box en kan ik aankleden. Meestal is ze daarna wel in slaap gevallen is dat niet dat krijgt ze fruit als ze wakker is. Dan om 13:00uur, 16:30uur, 20:00uur en 23:00uur fles en na de laatste fles slaapt ze dus de hele nacht door tot 9:30uur in de ochtend. Na alle flessen spelen we meestal samen, doen wat oefeningen van de fysio, stukje wandelen, boodschappen ect. We hebben een heel makkelijk meisje.

16. Roxyroxx

Ik vraag me dat ook wel eens af maar ik voel altijd zijn nekje en dat is warm dus volgens mij kan het wel prima! Moet wel zeggen dat ik van de week hem toch maar in een romper met lange mouwen en de winterslaapzak heb gelegd toen het zo koud was....

17. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Van de week het boek besteld en doorgeworsteld! Ze sliep niet slecht, maar kon wanneer wakker moeilijk prikkels verwerken. Dus ik wilde een strakkere routine/regelmaat...
    En we zijn nu 4 dagen heen en mevrouw slaapt zonder problemen zo'n 4 uur achter elkaar. Zelfs op de zaak van mijn vriend waar ik even inval.
    Ze is dan max 90 min wakker en dan gaat ze weer slapen. Alleen in de namiddag wil ze nog wel eens langer ertussen hebben zitten. Ze gaat wel steevast pas tussen 20:00 en 21:00 de nacht in, dus dan moet ze wel even schuiven. Maar dat 'regelt' ze zelf.

Zolang ik haar tussen 7:00 en 7:30 wakker maak en haar eerste tuk na 90 min doe, gaan de overige tukken ook prima en is ze heel zoet en uitgerust. In haar geval kan ze dan de prikkels veel beter handelen.

Ze maakt dan 1 hele lange ruk en 2 korte tukken van 45 min a 1 uur. Zo komt ze aan 5 tot 6 uur slaap overdag.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

klink goed mama Trix! Hier ging het vandaag ook weer beter na een paar bijna wakkere dagen..

Tja je doet er niet veel aan.

Maar van sommigen hier denk ik: Wow makkelijke kindjes hoor!

Ja hier ook het hele bed door, tenminste, omhoog niet naar beneden onder de dekens ofzo. Een slaapzak alleen is echt wel warm genoeg hoor.

19. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 5 maand vandaag.

Om half 8 krijgt hij de fles 180+6
    Dan weer slapen tot 10 uur
    Krijgt hij een fruithapje
    Om half 12 à 12 uur weer fles
    Dan slaapje tot ongeveer 3uur half 4
    Om half 5 een fles
    Tussen 6 en 7 een groente hapje ( eten wij zelf ook)
    Dan ff slapen tot ongeveer 8 à 9 uur
    Dan laatste fles tot de volgende ochtend slaapt hij dan

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Even terug in de tijd naar 4 maanden, verschilt niet zo veel van nu. Ze kan nu wel duidelijk wat langer wakker blijven.

Voedingen rond:
    7 - 10:30 - 13:30 - 17 - 19:30.
    Daartussen ongeveer 1 tot 1,5 uur wakker en dan weer slapen. Soms wat eerder wakker, soms later. En je hebt de uitzonderingen natuurlijk. Ze had wel altijd 1 wakker moment, dan slaapt ze weinig tot niets tussen die 2 voedingen door. Meestal was dat tussen 14 en 17 uur.
    Hier is het drinken, knuffelen, spelen in de box, slapen. Van 20 tot een uur of 7 slaapt ze aan 1 stuk door.

Hier gaat ze bij moeheidssignalen naar bed, slapen in haar eigen bedje. Slapen in de box gaat niet, te veel prikkels om haar heen. Prikkels bij inslapen zijn taboe, eenmaal ingeslapen kan ze wel wat hebben.
    Moeheidssignalen hier: gapen, over gezicht wrijven, hoofd tegen mij aan wrijven, duimen, jengelen.

Deel Deze Pagina