Nog een update: mijn oma is vandaag opgenomen in het ziekenhuis, ligt nu op de hartbewaking omdat ze willen gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Mogelijk hartfalen, maar het kan ook iets heel anders zijn. Ze gaat nu helemaal door een medische molen heen om erachter te komen wat ze heeft. Eindelijk wordt er iig iets serieus aan gedaan! Ben ergens opgelucht...
Hopelijk komt het goed met je oma en gaan ze haar niet te vroeg terug naar huis sturen ik werk in de thuiszorg en maak vaak mee dat ze oude mensen te snel terug naar huis sturen. Wel zo is dat je eventueel thuiszorg kan inschakelen als zetter naar huis komt ook al heeft ze misschien recht op een kleine indicatie soms is het goed als er een professional dagelijks hasr neus in het deurgat steekt. Sterkte en veel succes gewenst
Ik werk zelf met deze doelgroep... Het klinkt voor mij als een dementie die nu naar de voorgrond komt. Ze probeert het een beetje te verbloemen bijvoorbeeld met de groente die ze op voorraad heeft. Ik werk op een afdeling in een verpleeghuis waar we geriatrische revalidatie hebben. Hier wordt tijdens de opname van meestal 3 maanden iemand in kaart gebracht, cognitief gescreend door een psycholoog en door fysiotherapeut en ergotherapeut in kaart gebracht. Wij als verpleging kijken natuurlijk ook mee en signaleren vaak al bij het opnamegesprek een heleboel. Zoiets kan je via een Geriater ook vragen dat gaat via een DBC. Veel succes! Ps wat ook nog kan is een delier; door iets in het lichaam of verandering kan dit ontstaan. Het is geen dementie maar een tijdelijke verwardheid. Hierbij is de aandacht wisselend en kan iemand zo suffen tijdens een bezigheid. Blaasontsteking is vaak een van de boosdoeners dus urine laten nakijken kan altijd!
Lees dit nu pas! Het kan zijn dat dit de verwardheid heeft doen ontstaan en misschien wordt het tijdens de opname wel erger dat is vaak zo. Sterkte!
Dank je. Ja, ze is vandaag opeens gevallen en trok echt krijtwit weg en haar ogen trokken weg, dus toen heeft de verpleegster gezegd dat er 112 moest worden gebeld en is ze dus door een ambulance meegenomen. Echt heel erg schrikken.
Nog niet veel nieuws. Ze heeft in elk geval zuurstof en ze gaan nu vanalles verder onderzoeken; van neurologie tot geriatrie enz.
Nogmaals veel sterkte dan en dat er maar een goede oplossing voor haar wordt gevonden als alles duidelijk os!