Gisteren na het douchen zag ik dat mijn zoontje van drie een klein rood puntje op z’n borst/schouder had. Ik heb er verder weinig aandacht aan besteed, maar vanmorgen zag het er opeens uit zoals op de foto. Ik schrok behoorlijk! Maar hij klaagt al een paar dagen over jeuk (heeft ook weer eczeem in gezicht), dus al snel trok ik de conclusie dat hij zichzelf een bloeduitstorting had gewreven (hij pakt een stukje van z’n shirt en wrijft dan over die plek). Maar nu vanavond twijfel ik opeens of die conclusie niet te voorbarig is. Iemand zoiets wel eens gezien? Hij had dus een heel klein rood puntje daar zitten (geprikt door een beest?). Zou het ook een ander soort ontsteking oid kunnen zijn? Ik hoop op herkenning...
Dit lijkt mij geen bloeduitstorting. Wat het wel is weet ik ook niet, maar zou het zeker in de gaten houden. Zeker als het zich zo snel uitbreidt.
De reden dat ik aan een zelfveroorzaakte bloeduitstorting dacht is omdat ik soortgelijk heb gezien toen ik in Indonesië werkte. Als je daar ziek bent is het redelijk ‘gewoon’ om met een grote munt met zo lang over bv je rug te wrijven totdat er strepen ontstaan, die veel lijken op dit. Ik weet niet hoe het heette. Iets met ‘... panas’ (panas is ‘warm’). Soort traditionele geneeskunde.
Het lijkt wel een zuigzoen, kan hij er zelf bij? Misschien heeft hij eraan lopen zuigen om de jeuk tegen te gaan. Mijn oudste had jaren terug ook opeens zo'n plek en ik schrok best wel, gelukkig zei ze al snel wat ze gedaan had
Hoi, Het is wel onderhuids? niet open, geen wond? Het kan niet iets zijn van netelroos, gordelroos, zoiets? Allergische reactie? Als ik jou was toch even naar de HA bellen morgen....
Nee, daarvoor zit het te hoog. Zou ik heel knap vinden van hem Hopelijk is het morgen niet nog erger. Anders toch maar even bellen.
Het is wel onderhuids, maar wel heel oppervlakkig. Toch net anders dan een gewone blauwe plek. Het is niet nat, geen wond.
Weet je dat heel zeker? Ook niet als hij zijn vel zeg maar vastpakt? Op de foto lijkt het wel te moeten kunnen denk ik . En ik vind het echt op een zuigzoen lijken. Ik zou het morgen sowieso even aan hem vragen.
Ik zou naar de huisarts gaan, iets veroorzaakt het, en je kan zien waar hij heeft zitten wrijven daar lijkt het op de foto wel wat kapot. Reageert hij vaker op iets met zijn ecz
Handig verkeerde knopje Wat ik wou schrijven reageert hij vaker met eczeem op iets (eten, waardoor etc) Ben nu wel benieuwd waar het vandaan komt.
Wat een rare plek. Je zou toch denken dat, als hij gewreven heeft, eerst de huid kapot zou gaan, ipv een bloeduitstorting. Tenminste, ik zou me zorgen maken over zijn stolling als wrijven een bloeduitstorting zou veroorzaken. In ieder geval zou ik de ha een bezoekje brengen.
Idd, lijkt wel een zuigzoen! Als hij zonder vallen/stoten (en zuigen) zo’n bloeduitstorting krijgt, zou ik er even mee naar de ha gaan inderdaad...
Een van mijn kinderen had zoiets vorige week op zijn billen. Iets kleiner wel. Dat was na een paar dagen weg. We vroegen ons al af wat het was. Wij hebben het een paar dagen aan gekeken en toen was het weg.
Ik zou even langs de huisarts gaan, om te laten beoordelen of het een allergische huidreactie is (vanwege de kriebel en de eczeem). Dat zal dan behandeld moeten worden. Als je afwacht krijgt hij misschien meer plekken of gaat het open.