Ik vroeg mij af tot welke leeftijd jullie je kindje voorop de fiets vervoerden. Ik heb een Bobike mini Exclusive voorop en mijn vader (dus bij oma en opa) heeft een gewone Bobike mini. Mijn vader zegt dat dat nog prima gaat, alhoewel deze kleiner oogt dan die van ons (de rugleuning is lager). Ik vind t nu wat pittig worden om mijn zoontje t zitje in te tillen en hij wil ook zijn voeten niet meer in de steuntjes. Die bungelen nu dus gewoon... De steuntjes kunnen niet verder naar omlaag. Ik denk dat kleine man nu zo'n 92 cm is. Mijn kin kan ik op zn hoofdje leggen en ik vind het echt super gezellig met hem voorop, hij wijst naar alles en benoemt alles wat we zien. Ik denk dat dat achterop een stuk minder is, of valt dat mee? Ik realiseer me trouwens nu dat mijn vader een herenfiets heeft en een stuk groter is, misschien dat hij ook nog voldoende ruimte heeft daardoor....
ik heb mijn dochter tot ongeveer 2,5 voorop gehad. daarna paste het echt niet meer. heel soms moest het wel eens als de oudste achterop moest. maar dan zat ze helemaal klem met de benen.
Ik heb onze dochter ook nog voorop. Wij hebben een Yepp. Weet niet of dat nog verschil uitmaakt. Volgens mij kan het tot 15 kilo. Dochter is nog net geen 13 kilo. Ik blijf denk ik doorgaan tot het echt te zwaar wordt om voorop te tillen, ik vind het namelijk ook zo gezellig voorop. Zeker deze zomer houd ik er nog voorop. In de winter fiets ik minder dus denk volgend jaar dan een achterzitje ofzo... Ik heb trouwens wel een mama fiets.
Tot ze 2,5 Was ongeveer, ik moest haar er op een gegeven moment met een schoenlepel in wringen Met spijt ben ik toen overgestapt op een achterzitje, het Is inderdaad minder gezellig.
Op het stoeltje stond bij mij in de gebruiksaanwijzing/handleiding dat het tot 15 kilo ging. Daarna was het niet de bedoeling dat hij nog in het stoeltje ging. Nou ja, ergens rond de 13-14 kilo begonnen zijn benen steeds moeizamer erin te passen (hij heeft hele lange benen; net als zijn vader) en toen heb ik een stoeltje voor achterop gekocht. Ik denk dat hij net 2 jaar en een paar maanden oud was
Mijn middelste is nu 3 en ze past nog voorop in de yepp. Het is wel een kleine dame, 12 kilo en 92 cm
Met 3 jaar en 8 maanden ofzo. Toen kocht ik een andere fiets met achterzitje. Het mocht tot 15 kg, maar dat woog hij toen nog niet. Voorop is een stuk gezelliger dan achterop.
Onze oudste is 3 jaar en zo'n 13 kilo. Ik heb haar nog voorop. Wel beginnen die beensteunen wat kort te worden. Maar ik gok dat we pas achterop gaan kopen als de jongste mee mag op de fiets.
Ik heb de oudste tot bijna twee voorop gehad. Op t laatst was t passen en meten om met een dikke zwangere buik op te stappen 😄 Tegen de tijd dat de jongste ook op de fiets kon, ging de oudste achterop. En ik moet zeggen dat hoewel minder gezellig, ik de jongste van anderhalf (11,5 kg) ook vaak achterin zet als ik alleen hem heb. Is toch praktischer met erin en eruit zeker met zo'n dikke winterjas. Ik hoop wel dat hij voorlopig nog ook voorin past, aangezien dochter er nog lang niet aan toe is om zelfstandig mee te fietsen.
Onze jongste zit nog steeds voorop. De oudste ook zeker tot vier jaar. Onze jongste weegt denk ik 14 kilo en zal ongeveer 100cm zijn. Past nog prima.
Tot vier jaar. Toen was de oudste te zwaar om achterop te kunnen en ben ik mijn gewone fiets weer gaan gebruiken en daarop is het voorzitje niet fijn, dus enkel het achterstoeltje er op gedaan. Maar ze past er nog wel op.
Hier lastig momenteel. Dochter van ruim 2.5 en zwaarder dan 15 kg en dochter van 4 die nog geen 15 kg is maar eigenlijk te lang is voor voorzitje en ook nog niet goed genoeg zelfstandig fietst. Jongste zit dus ondanks dat ze officieel te zwaar is toch nog geregeld voorop.
Hier een dochtertje van bijna 4 jaar maar die past nog vlot in het bobike mini stoeltje voorop. Heb wel een kleine ukkepuk. Maar vind het wel gezellig. Alleen de gespen van de voetensteunen kunnen niet dicht met winterlaarsjes maar ze laat haar voetjes braaf in de bakjes staan.
Zoon is ruim 3,5 en 15 kilo en zit -met z'n lange benen- nog voorop. Gewoon omdat zus van 5 nog niet durft te fietsen en dus achterop zit.
Mijn dochter is bijna 4 en zit nog voorop. Maar haar knieën zitten nu wel tegen het stuur en de voetsteuntjes kunnen niet verder naar beneden. Ze is 93 cm.
Mijn jongste zoontje heb ik net naar achteren verhuisd. Hij is bijna 2,5 en lang. Ik kreeg hem met veel pijn en moeite nog net in het voorzitje, en kon dan maar amper meer zien waar ik heen fietste, haha. De oudste kan wel fietsen, maar niet langer dan een klein half uurtje, dus ga ik een zadel voor hem kopen, voor op mijn frame. Zo kan hij voorop bij lange afstanden, en de jongste achterop in het stoeltje.
Ik mag toch wel hopen dat het langer kan dan met 2,5 jaar. Hoe moet ik anders 2 kinderen naar school brengen op de fiets...
ons meisje word over 2 maandjes 3 jaar en past opzich nog makkelijk in haar stoeltje maar vind het maar eng om te fietsen met haar voorop omdat ik net niet met mn voeten bij de grond kan als ik op mn zadel zit, en dus mn fiets altijd scheef moet houden als ik wel met mn voeten bij de grond wil en dat is doodeng met wegfietsen.. dus binnenkort maar eens over stappen naar een zitje achterop!
Hier met 2 jaar achterop, en wou dat ik het eerder had gedaan! Ik vond haar met 12-13 kg al redelijk zwaar worden om in het voorzitje te tillen, en haar billen pasten nog maar krap in het kuipje (sluiting zat in haar kruis). Als je kind eenmaal kan kletsen vind ik het ook niet minder gezellig achterop. Ze kletst gewoon over alles wat ze ziet, houdt hele verhalen, ik hoef niet meer per se dingen aan te wijzen. Maar dat lukt ook wel hoor, als ik zou willen aanwijzen. -Ik vind de gewichtsverdeling fijner aan de achterkant. -Hoef minder te tillen omhoog. -Stoeltje is ruimer dus makkelijker erin zetten. -Heb een nieuw Yepp stoeltje en riempjes vind ik veel makkelijker vastdoen door de 5-punts gordel alleen haar armen erdoor halen, en niet telkens riempjes over haar hoofd heen halen. Plus dat het verstellen/aantrekken super makkelijk gaat in vergelijking met mijn voorzitje. -Aan mijn stuur voorop past nu een hele grote boodschappenmand vol zware boodschappen. Kan er zo een tas inzetten. Terwijl ik met kind voorop en fietstassen achterop telkens losse spullen moest overhevelen. Dus hier veel liever kind achterop en boodschappen voorop. Nog even en ze kan gewoon zelf het stoeltje inklimmen, dan hoef ik helemaal niet meer te tillen.