gevallen nu grijs tandje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mimi1982, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mijn dochter is 2 weken geleden gevallen op haar mondje het bloede flink en haar tandvlees was helemaal paars.
    aan haar tandje zagen we niks.
    we hebben wel meteen de tandarts gebeld die zij dat als haar tandje vast zat we verder niks anders konden doen als afwachten of de tand zou gaan verkleuren.
    nu 2 weken later is hij inderdaad verkleurd de voorkant valt nog wel mee dit zie je alleen als je het weet maar de achter kant is wel voor de helft die grijs.
    nu heb ik al een beetje lopen zoeken op internet maar ik zie dat de reacties verschillen in sommige gevallen word de tand na een paar maanden weer wit en soms moet hij er uit.
    nu hebben we toch maar een afspraak gemaakt bij de tandarts want ook al kan hij er niks aan doen willen we toch heel graag dat hij er naar kijk en ons verteld wat we kunnen verwachten.
    maar ik ben ook heel benieuwd wat jullie ervaring hier in is hoe grijs het tandje word of het weer goed kwam of hij er uiteindelijk uit moest en werd dit dan onder algehele narcoce gedaan en hoelang het duurde voordat hij de uiteindelijk blijvende kleur had??
    mijn dochter is overgens 2 1/2 dus moet echt nog een tijdje met haar melk tandjes doen.
    liefs mimi

2. Hester

Hester Niet meer actief

De voortand van onze kleuter was grijzig aan het worden nadat hij hem had gestoten op het hoofd van een vriendje, maar na een paar weken begon de tand weer witter te worden.
    Nu zie je het nauwelijks meer terwijl ik eigenlijk dacht dat de tand eruit zou gaan vallen ofzo.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben vroeger ook gevallen en had 2 zwarte voortandjes, deze zijn altijd blijven zitten totdat ik ging wisselen

4. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Mijn broertje heeft ook een echt zwart voortandje gehad (nadat onze, op dat moment niet zo slimme vader, hem leuk in de buggie van een heuveltje afduwde, want dan ging-ie lekker snel....;)).

Mijn broertje was toen een jaar of 2. Dat tandje heeft er altijd gezeten totdat hij ging wisselen. Maar dit is wel ruim 30 jaar geleden. Ik weet niet of de tandarts nu zo'n tandje laat zitten...

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier is het ook in de familie gebeurd, 2 voortandjes grijs. Nu is het al ruim een jaar later en zijn nog steeds niet wit en het is afwachten tot ze gaat wisselen.

6. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje (5 jaar) is in de kerstvakantie heel hard met zijn fiets gevallen op zijn mond. Omdat zijn lip helemaal open lag, zijn we meteen naar de huisarts gegaan, maar er was verder niets beschadigd. Een maandje later zagen we toch dat zijn ene voortand grijs begon te worden en nu wordt hij steeds donkerder. Ik wacht maar gewoon af, die tand moet er toch een keer uit en we moeten binnenkort toch naar de tandarts. Denk ook niet dat ie er verder wat aan kan doen.
    Ik zou in jouw geval ook gewoon afwachten.. wie weet komt het vanzelf goed en anders moet ie er toch een keer uit.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon heeft ook een grijzig voortandje na een val. De val was rond november 2011, en nu is hij nog altijd grijs. Ik heb wel het idee dat hij nu iets lichter wordt. Hij zegt dat het geen pijn doet, en de tand zit ook gewoon vast. Ik hou hem wel goed in de gaten, want als het tandvlees gaat ontsteken moet hij er z.s.m. uit. Dat is hier dus tot nu toe niet gebeurd. Goed poetsen en in de gaten houden is denk ik het enige dat je kunt doen.

8. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Als het kindje nog niet wisselt en het tandje zit goed vast en de wortel ontsteekt niet, kan hij gewoon blijven zitten. Mijn zoontje van 2,5 heeft ook een grijze voortand sinds een half jaar, maar tandarts doet er niks aan zolang er verder niks mee aan de hand is.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zolang er geen ontsteking bij komt laten ze hem zitten

hier door val 2 tandjes er volledig uit, boven om en om de ene tand in het midden zit iets scheef is weer goed vast en is wit

een kennis van mij was ook gevallen keihard op zijkant gezicht hier waren 2 kiezen gaan ontsteken en deze 2 zijn getrokken onder verdoving nietonder narcose maar bij papa op schoot wel erg vervelend!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.165
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man heeft één verkleurde voortand. Daar is hij als kind op gevallen en dat zie je dus nu nog.

Deel Deze Pagina