Klacht van de juf over zijn gedrag, maar ik herken het helemaal niet.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yellowsun, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    #1 Yellowsun, 19 apr 2016
    Laatst bewerkt: 19 apr 2016
    Mijn zoon doet dit jaar groep drie over, op zich gaat het allemaal goed,het maar iedere keer krijg ik van de juf te horen dat hij kinderen afleid, luidruchtig is in de klas en soms zelfs brutaal.( nu hoor ik wel dat het een hele drukke klas met kinderen is)
    Mijn man en ik herkennen dit gedrag helemaal niet van hem, ik heb ook eens bij ouders van vriendjes nagevraagd hoe hij zich daar gedraagd, maar die zeggen ook dat hij zich goed gedraagd.

Wij hebben dit dus maar met een korreltje zout genomen omdat we dachten als het zo erg is dat we daar thuis ook wel wat van zouden merken van dit gedrag. Wel hebben we onze zoon daarop aangesproken en op weg naar school zeggen we regelmatig dat hij zich moet gedragen in de klas.
    Nu spreekt mij vanmorgen de overblijf moeder aan en die vertelde precies hetzelfde als de juf?

Wat moeten we hiermee? Ik ben er niet bij op school en kan dus ook niet weten wat er zich allemaal afspeeld daar in de klas.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben wel benieuwd wat school wil dat jij er mee doet ;) .
    Zeker omdat je het zelf niet aangeeft en zich dus in rustigere situaties dus heel anders gedraagd, is het moeilijk om hier 'thuis' mee aan de gang te gaan. Dus dat moet op school gebeuren. Is er een soort van plan, of beloningssysteem ofzo dat ze gebruiken?

Vervelend he, dat je af en toe niet even mee kan spieken in de klas.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het niet direct met een korreltje zout nemen, maar snap dat je het vreemd vindt als je het zelf niet herkent.
    Ik zou even om wat specifiekere info vragen: luidruchtig is ws moeilijk te zeggen omdat de perceptie er nogal van verschilt. Maar brutaal zijn dus bepaalde opmerkingen die hij maakt, vraag een voorbeeld aan de juf.

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Nee, het word alleen mede gedeeld.
    Ik heb al aangegeven aan de juf dat ik dat gedrag ook niet wens in de klas en dat ze best consequenties eraan mag geven als het niet gewenst is.
    Maar er word ook niks aan gedaan.
    Ze legt het eigenlijk steeds bij ons neer.
    Vorig jaar zat mijn zoon ook bij haar in de klas en had ze nooit problemen met hem

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb dit ook gehad met onze zoon...hij was best een pittige jongen in de klas...terwijl hij hier thuis juist heel rustig en fatsoenlijk is...

Maar ik geloofde de juf wel...want hij werd in een groep met kinderen een echt haantje die graag stoer deed. Nu hebben wij er thuis over gesproken en op school is de juf er mee bezig geweest...en het is nu bijna niet meer zo dat hij te stoer wil zijn.

Af en toe nog wel...maar dat mag natuurlijk ook weleens...hij mag ook gewoon zichzelf zijn.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou de juf vragen om met voorbeelden te komen en vragen wat ze daar aan doet.
    Wie weet voelt hij zich nu als oudste wel een extra, grote stoere jongen en gaat hij laten zien aan de andere kinderen wat hij allemaal durft. Misschien verveelt hij zich, omdat hij alle lesstof al voorbij heeft zien komen en gaat uit verveling klieren of dwars doen.

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Komt het niet doordat ie zich verveelt in de klas? Dag de aangeboden stof nu te makkelijk is!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Verveeld ie zich misschien een beetje?
    Hij is op zich niet voor niks blijven zitten.. Maar heeft het wel allemaal een keer gehoord.
    En als hij niks beters (denkt..) te doen heeft (/ te hebben..) kan ik me voorstellen dAt hij dan wat anders gaat doen.
    (en dAt de juf dAt niet fijn vind)

En je zou de juf natuurlijk kunnen vragen wat ZIj denkt dAt er dit jaar anders is dan vorig jaar.

Maar ze kan moeilijk jou laten zorgen dAt hij dAt niet meer doet.
    Jij bent er tenslotte niet bij en de juf is om alle kindertjes bij de les te houden volgens mij :)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    sluit me hierbij aan.
    je kan tegen je zoon zeggen dat hij zich gedragen moet op school maar ja kinderen luisteren nou eenmaal niet altijd naar ons.
    als juf wil dat het gedrag verandert zal ze er zelf ook wat aan moeten doen.
    maar het eerste wat bij mij opkwam was ook verveling

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je zoontje nu goed klaar is met groep 3 en dat hij zich gewoon verveeld. (Dat de juf daar niet aan denkt verbaasd me)
    Jullie herkennen het gedrag niet en vorig jaar ging het gewoon hartstikke goed dus ik denk toch echt dat dat het is.
    Mischien aan je zoontje vragen of hij het nog leuk vind in groep 3 en of hij al uitkijkt naar groep 4 enz..

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zou niets wat de juf zegt met een korreltje zout nemen. Maar juist denken aan verveling. Als hij nooit zo is en nooit zo was en hij doet groep 3 voor de tweede keer.. Dan kan het zomaar zijn dat hij uit verveling vervelend gedrag vertoond. Als alles nu goed gaat of hij zelfs de stof te makkelijk vindt omdat hij het inmiddels wel weet zou de juf hem extra of verdiepend werk kunnen geven. Misshien is dat wat hij nodig heeft om zich weer te gedragen. Maar dat is dus aan de juf om te handelen en niet aan jullie. Wat ik wel zou doen is een goed gesprek met hem voeren en het serieus nemen en aan de juf vragen wat zij denkt dat jullie rol hierin moet zijn. Ondanks dat je er niet bij bent kun je wel invloed op je zoon uitoefenen.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het zou zijn werkjes liggen. als de kinderen niet leren op school dan tonen ze afwijkend gedrag. Niet leren kan komen omdat het kind al weet wat hij krijgt, dus verrijking nodig; of dat hem niet lukt te leren; te ver boven zijn leernivoo of verkeerde leerstijl.
    je moet een gesprek hebben waarin je niet alleen over zijn gedrag praat maar ook over zijn prestaties.
    bijvrbeeld maakt hij alles snel af en daarna wordt hij vervelend? of werkt gewoon helemaal niet en doet van alles?

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Is het een klacht van de juf of deelt ze haar zorg?
    Het zou het laatste moeten zijn... Tenslotte heeft zij een probleem. Omdat het om jullie kind gaat is het natuurlijk ook jouw probleem, maar het probleem zit in haar situatie, niet thuis.
    Ik zou een gesprek aanvragen om dit uitgebreid te bespreken. Als je het gedrag van je zoontje thuis niet herkent, dan is er vast een reden waarom hij zich op school zo gedraagt. Ik vind het dan niet eerlijk dat jullie hem thuis aan moeten spreken op zijn gedrag op school, een kind van 7 knikt dan braaf ja omdat hij zich heus wel wil gedragen, maar weer eenmaal op school is er die achterliggende reden waarom hij druk of brutaal gaat doen. Ik zou daar samen met de juf en je zoontje achter willen komen en samen bedenken hoe dit op te lossen.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja, inderdaad.

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    We hebben al eens een gesprek met mijn zoon gehad, en het is niet dat hij zich verveeld in de klas, hij krijgt ook al moeilijkere werkjes. Ik denk zelf dat het eerder is dat mijn zoon zich een beetje laat meevoeren met andere kinderen. ( het schijnt een hele drukke klas te zijn ). Maar de juf zal zelf daar orde moeten houden in de klas.
    Ik spreek mijn zoon al bijna elke ochtend aan voor school,denk aan onze afspraak, gedraag je in de klas.
    Meer kan ik er ook niet aan doen.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien niet elke dag aanspreken? als je een afspraak hebt met je kind dan moet je hem alleen aanspreken als hij iets verkeerds doet toch?

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik weet wel uit ervaring dat kinderen die zich gesteund voelen door hun ouders mbt hun vervelend gedrag op school, vaak gewoon doorgaan. Want ouders worden toch niet boos en er volgen buiten school om geen sancties. Dus er is geen reden om te veranderen. Terwijl kinderen die met ouders op gesprek moeten komen om over hun gedrag te praten en echt merken dat de ouders geen klachten willen krijgen over shool sneller tot bedaren komen.
    Misschien dus eens een gesprek met juf, je zoontje en jullie als ouders erbij?

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het is net alsof je het over mijn zoontje hebt.
    Hier ook een hele drukke klas, waar vooral 1 jongetje de boventoon voert. Nu is mijn zoontje makkelijk te beïnvloeden en doet ook dingen die ik absoluut niet bij hem herken. Op de bso ging het de laatste weken hartstikke goed, hij loopt weg als het te druk word of als iemand hem zegt iets te doen. Op school gaat dat nog wat minder.
    Maar het is net alsof hij de prikkels niet filtert en alles bij hem binnen komt.

Nu heeft hij eigenlijk te kort gekleuterd (groep 2 nog een keer ging echt niet meer). Maar hij zit nu in groep 3, maar scoort op het niveau van midden en eind groep 4. Ik denk dat hij het sociaal emotioneel niet helemaal trekt en de werkjes van groep 3 dus te makkelijk zijn.

Na de meivakantie word groep 3/4 gesplitst. Alleen op woensdag zijn ze nog samen met een soort begeleider.
    Er zijn een aantal kinderen die ontzettend druk zijn en een aantal daarvan zetten de hele school op stelten.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@luuz: je zou kunnen proberen of school koptelefoons heeft
    Dan komen er in ieder geval een deel van de tijd minder prikkels binnen.
    En dan heeft hij “meer ruimte” voor de prikkels die alsnog binnen komen. (die daardoor dUs minder erg zijn wAnt het is geen overdosis meer)

Bij voorkeur natuurlijk met werk op niveau.

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Er zijn er niet genoeg begrijp ik net van hem. Dus ik denk dat ik er zelf 1 ga halen en daar de snoer vanaf knip. Hij zit nu eindelijk achterin de klas. Zodra hij voorin zit gaat het helemaal mis. Ze hebben hem inmiddels op niveaulezen gedaan (normaal vanaf groep 4 bij ons met leerlingen van de bovenbouw) en hij leest daar op midden groep 4. Terwijl hij thuis boekjes leest vanaf groep 5. Maar dat heeft ook met begrijpend lezen te maken geloof ik. Groep 4 leert op dit moment de tafels van 1 tm 10. Die doet hij vrolijk mee terwijl hij dat maar met een half oor meekrijgt. Ik denk dus dat het een stukje verveling is op sommige vlakken en bij hem uit zich dat in druk gedrag.

Deel Deze Pagina