echo vroeg ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by lola36, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij wat af.
    Ik heb pas mijn eerste echo met 10 weken (8 november) i.v.m. prenataal onderzoek (ben 36).
    Maar ik zie veel verhalen staan van meiden die allang voor 10 weken zijn geweest.
    Waarom is dat dan ?

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb met 7 weken een echo gehad omdat ik al 2 miskramen heb doorgemaakt. Hier doet de vk trouwens standaard een echo met 8 weken om zeker te weten dat je zwanger bent.

In het ziekenhuis doen ze het met 10 weken. Dat doen ze omdat ze dan precies kunnen bepalen hoe ver je bent, voor de 10 weken kan de groei nml nog verschillen per vruchtje.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik krijg ook een echo met 7 weken ivm eerdere mk. ik heb gewoon het zkh gebeld om een afspraak te malen voor een vroge echo, ze vroegen eigenlijk niet veel.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Er zijn veel redenen waarom sommige ze eerder krijgen. Sommige vk's hebben een andere werkwijze. Sommige vrouwen zijn zeer onregelmatig waardoor ze niet goed weten hoever ze zijn. En vaak als je dus miskramen hebt gehad.
    Mijn eerste echo was met 11+4weken, omdat er verder geen reden was hem eerder te doen. Wel erg leuk trouwens rond die periode, want dan zie je al echt een mini mensje die vollop beweegt. :)

5. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor de antwoorden !

6. Yolandake

Yolandake Actief lid

Oct 29, 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    hoi , alles goed :p
    ik woon in belgie , mijn gyn zit prive maar ook in het ziekenhuis
    ik heb gewoon gebeld naar het ziekenhuis om een afspraak te maken met de gyn , ze vragen niets
    eenmaal daar meld ik gewoon dat ik zwanger ben en kreeg ik gewoon een echo
    ik merk wel dat het hier wel wat makkelijker is om een echo te krijgen dan in nederland , ook ons zorgverzekering loopt anders merk ik

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    In principe worden er maar 2 echo's standaard vergoed. Die van 10-12 weken en die van 20 weken.
    Alleen in medische gevallen (miskramen, onbekende zwangerschapsduur etc), kun je meer echo's krijgen.
    En sommige VK's hebben zelf een echo apparaat, dan kan dat dus even snel tijdens de afspraak ipv los te rekenen.

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier ook pas met 11 +2 een echo gehad. Er was bij mij ook geen reden om dit eerder te doen. Ik ben blij dat het pas met deze duur was omdat ik dan 'zeker wist' dat het wel goed zat. Een vriendin van mij heeft met ca 8 weken een echo gehad met kloppend hartje en dat is met 10 weken alsnog mis gegaan.

9. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook pas met 11 weken en een paar dagen een echo. De verloskundige zegt dat er geen aanleiding is om het eerder te doen. De kans dat het dan nog mis gaat is groot en daar kun je (zelfs met een echo) niets aan doen. Ook heb je dan meteen een duidelijk en mooi beeld van het kindje. Doe je eerder een echo, dan kan je soms het hartje niet horen, loopt de groei nog wat achter enzovoort... Maar het is wel érg lang wachten, dat vind ik ook!! Ik moet nog bijna 3 weken wachten...

10. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb een vroege echo gehad omdat we niet precies wisten hoever ik was. Nu bleek toen dat ik pas 6 weken en 2 dagen was. Mijn laatste ongi was 2-7 en vanuit dat punt had ik 13 weken kunnen zijn.

11. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hier met 7 weken en 6 dagen een echo gehad. Ook hier 3 keer een miskraam gehad.

12. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ik krijg vrijdag de 1e echo en ben dan ong. 6 + 2.
    Krijg een vroege echo omdat de zwangerschap van mijn 1e kindje heel wat complicaties met zich mee bracht.

Share This Page