oud bloed na curettage of opnieuw miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door vogue, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    Op 27/12 ben ik gecuretteerd na 12 weken zwangerschap. Hier heb ik niet zoveel bloedverlies van gehad. Vorige woensdag heb ik een echo gehad omdat mijn HCG waarde weer steeg en daar zag de gynaecoloog dat ik opnieuw zwanger was! Er was al een mooi vruchtzakje te zien. Hcg waarde was toen 2150. Nu maandagavond heb ik wat bordeaux-bruinachtig bloed verloren, had dit niet gevoeld maar zag het op maandverband. Ook de rest van de avond was dit hetzelfde maar wel alleen bij afvegen. Er waren ook enkele rode slierten. De volgende dag bleef dit maar geen rode slierten maar alleen bruin bloed bij afvegen. Vandaag was dit weer veel minder. Ik heb geen krampen. De morgen na het eerste bloedverlies (dinsdagmorgen) heb ik opnieuw hcg laten meten en nu was het 15017 (x7 op 6 dagen). Dit lijkt mij vrij goed maar weet niet wat HCG doet bij dreigende miskraam?
    Zou het kunnen dat het bloed nog afkomstig is van de curettage?
    Als het bloeden is gestopt, is het dan nog mogelijk dat het toch nog in één keer misgaat?
    Ik hoop dat iemand antwoorden heeft, de gedachte om in 2 maand twee kleintjes te verliezen, vind ik echt verschrikkelijk...

2. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik zzzou vragen voor een echo. Succes meid.

xxx Joyce

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Vogue,

Je HCG waarde ziet er goed uit hoor! Waarchijnlijk is er gewoon een adertje geraakt, waardoor je bloed. HCG gaat bij een mk omlaag, hoe lang het duurt is bij iedereen anders. Bij onzekerheid gewoon de verloskundige bellen hoor! Ze zijn er niet voor niets.

Ik zou toch gewoon uitgaan van een goede zwangerschap, maar genieten met bloedverlies is altijd moeilijk.

Succes.

Groetjes,
    Elvira

4. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    vandaag geen bruinverlies meer gehad maar wel zeer veel rugpijn.
    Voelde me vandaag heel misselijk dus ik dacht dat zit wel goed maar nu blijkt dat de helft van mijn collega's buikgriep heeft dus waarschijnlijk is misselijkheid daar aan te wijten. Morgenmiddag moet ik naar gynaecoloog voor echo maar heb er geen goed gevoel bij. De laatste tijd te veel emoties meegemaakt dat ik mezlf geen valse hoop wil geven. we zien wel...

Deel Deze Pagina