Hee lieve meisjes..Nog steeds geen baby...Dus Na 14 maanden ''aanmodderen'', 14 maanden van teleurstelling en proberen je gedachten op andere dingen te krijgen...gaan manlief en ik, aankomende vrijdag naar het ziekenhuis voor de eerste onderzoeken! Aan de telefoon kreeg ik niet echt een idee wat ons vrijdag te wachten staat! dus vandaar mijn vraag aan jullie! Krijg ik gelijk een inwendig onderzoek? de mevrouw aan de telefoon vroeg namelijk wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest, (dit was maandag 19 jan) dus als het goed is, (ik heb een cyclus van 26 dagen) is het vrijdag zo dat ik mijn ei heb (zaterdag de eisprong) Ik heb -vind ik zelf- een prachtige cyclus van standaard 26 dagen, voel mn ei dan ook ''loskomen'', een vriendinnetje die vorige week met IUI is begonnen, vertelde mij dat dit alles wel een ''goed'' teken is! Kortom, wie kan mij vertellen wat precies de bedoeling van de eerste gesprekken zijn? en krijg je gelijk wat onderzoeken? Ik ben er wel verdrietig van! ik had zo gehoopt dat dit alles niet nodig zou zijn! het lijkt wel of iedereen in mijn omgeving zo makkelijk zwanger worden! Waarom is het ons toch niet gewoon ''normaal''gegund! Ik heb respect voor de meisjes! die ziekenhuis in en uit gaan! dit alles voor een wonder. Respect! Het voelt namelijk alsof ik nu al aan het einde van mijn latijn ben, en we moeten nog beginnen....
he hallo, ik heb ook wel die vragen maar heb al wat stappen gezet. Afgelopen woensdag met mijn probleem bij de huisarts geweest. Hij regelde een spermaonderzoek voor vriend. Zelf nog wat gezocht op het internet en gezien dat bloedonderzoek op dag 3 van de cyclus moet plaatsvinden (met vriend besproken dat het wellicht fijn is om ons beide tegelijkertijd te laten onderzoeken om geen tijd te verliezen) dus afgelopen vrijdag bloedprikken gehad (wel met verwijzing huisarts). Ook vrijdag ontdekt op site van plaatselijke gyn. dat een echo op dag 10 van cyclus gedaan wordt dus meteen gebeld met gyn en een afspraak voor morgen gemaakt (daarna verwijzing huisarts geregeld) ! Ik ga er dan ook vanuit dat ik vrijdag een echo ga krijgen. Ik hoop dan ook dat vrijdag de resultaten van bloed en sperma ook binnenzijn. Dit is wat ik weet maar volgens mij geen representatieve situatie. Ik ben trouwens 31, vriend 34 en ik ben in juni 2008 gestopt met pil maar ben erg onregelmatig.
Hia djaar77 Nou, welkom bij de club! Ik zit vrijdag aanstaande op de elfde dag van mijn cyclus! wellicht kunnen ze dan ook nog een echo uitvoeren! Hoe ga jij er geestelijk mee om? ik zie er enorm tegenop! misschien moet ik wel gelijk met de billen bloot...maar ja, het is ook niet anders! Monique
gek genoeg kijk ik er naar uit. Ik heb veel problemen met het feit dat onze wens maar niet vervuld wordt terwijl anderen zomaar zwanger lijken te zijn. Als ik nu een regelmatige cyclus had van 28-30 dagen dan had ik er denk ik iets minder moeite mee. Het feit dat het bij mij ongeveer 1x per 7 weken een eisprong is maakt het voor mij erg zwaar. Ik kan dan ook niet wachten totdat alle eerste onderzoeken gedaan zijn en we iets weten. Na mijn 30ste verjaardag en de bekende brief heb ik ook mijn eerste kennismaking met een uitstrijkje gehad en dat viel me achteraf ook 100% mee. Mijn wens is nu zo groot dat ik tot veel bereid ben. Ik bedenk me maar dat het voor de gyn dagelijkse kost is. Voor mij is het meer ongemakkelijk maar ik ben geloof ik banger voor de tandarts hahahaha Ik hoop voor jou dat ze meteen starten met een echo anders zou je moeten wachten tot je volgende cyclus.
Hoi hoi meiden, ik kan wel wat duidelijkheid geven betreft de eerste onderzoeken. Je krijgt een gesprek met de arts, waarin een aantal vragen worden gesteld. Je krijgt een bloedonderzoek. Je man zal waarschijnlijk een potje meekrijgen voor het zaadonderzoek en ze doen een inwendige echo en soms ook nog een uitstrijkje. Ik deed in het begin wat langs (lange trui, jurkje) aan naar het ziekenhuis, dan voelde ik me niet zo 'bloot'. Nu ik regelmatig moet voor follikelmetingen maakt het me steeds minder uit maar in het begin kreeg ik die tip van iemand en dat vond ik wel fijn. Dus misschien hebben jullie er ook wat aan. heel veel succes in de MMM, en hopelijk snel een positief resultaat voor ons allemaal! Liefs Zora
Hoi Djaar 77 Toen ik je verhaal las, herkende ik zoveel. Ik kreeg de 1e keer een inw. echo, kreeg formulieren om bloed te prikken mee, manlief een potje. en er werd een vervolg afspraak gemaakt voor nog een echo. Ik moest op dag 3 bloedprikken, en na de eisprong. Weet dat we met je meeleven..... Probeer het zoveel mogelijk over je heen te laten komen en laat je verdriet er ook zijn. Het is niet niks! Ik ben ook nog regelmatig verdrietig, soms als ik alleen ben en soms met z'n tweeen. Wij zijn in december voor het eerst in het ziekenhuis beland en ik vind het op zich vrij snel gaan. Dat scheelt, omdat je telkens naar een datum toe kan leven. Soms als opluchting, soms met spanning. Daar kom je niet onderuit. Wat mij op de been houd is omdat ik graag wil weten wat er mis is en eraan gedaan kan worden. Heel veel succes Meid........... Ben ik jou eerder bij andere forums tegengekomen, misschien de NOD's? Liefs hanneke
@Hanneke; Ja het gaat allemaal heel snel (scheelt als je erg ongeduldig bent hahaha). Maar eigenlijk gaat me deze week al te langzaam. Ik heb ergens het gevoel dat het probleem bij ons allebei zit. Kan dus geeb geduld meer opbrengen en aan iets anders denken. En ja ik heb de NOD maart maar zelf opgestart en doe ook mee met de temperatuurmeiden.
ok eerste update; volgens assistent huisarts de 3 onderzoeken op schildklierfunctie geen afwijkende waarde dus goed. (helaas is het overgewicht dus niet te wijten aan mijn schildklier hahaha, maar begrijp me niet verkeerd ik ben BLIJ dat dat in orde is) Nu de andere dingen nog.
Hee lieve meisjes.. okay! nou we gaan het idd zien..vrijdag! Ik had idd zelf ook bedacht dat ik iets langs aan zou doen..voor het geval! dan ben je idd niet zo bloot...Jezus Mina! lekker he! Op het moment kan ik de topic ''ik ben zwanger'' niet meer lezen! Al die prachtige berichten, wordt er zo verdrietig van! een positieve zwangerschapstest in handen hebben..ik kan het me bijna niet voorstellen..het lijkt zover weg..zucht Ik hoop zo voor mezelf! en voor iedereen voor wie het wachten op een wondertje een eeuwigheid duurt! dat dit het jaar mag zijn waarin we mama worden. kuzz monique
@goudvis; kom op meid. Lees maar geen verhalen over zwangere meiden meer, je doet je zelf meer pijn dan je lief is. Ik wordt meer in het dagelijkse leven geconfronteerd met zwangeren (familie en collega's) Ik moet zelfs vandaag na mijn afspraak met de gyn naar een verjaardag waar mijn schoonzus zal zijn met twee jonge kinderen en de derde op komst (20 weken) De dag dat zij vertelde zwanger te zijn was de dag dat ik voor de zoveelste keer weer ongesteld werd. Maar goed we houden de moed erin en aan het einde van de week weten we meer. liefs djaar
update; had gisteren dus mijn 1e afspraak met gyn. was een erg prettig en "to the point" gesprek. Kreeg meteen ook een echo Daaruit volgde ........ geen afwijkingen of aanleiding tot vermoeden pco. Baarmoeder, -mond, -slijm en eileiders in orde Wel nog een keer moeten gaan bloedprikken omdat huisarts wat vergeten was aan te vragen (gebeurd vaker). Vervolg is dat ik nu om de dag een echo ga krijgen om de ontwikkeling van de eitjes te volgen (en het baarmoederslijm) en als op dag 20 nog niets te zien is dan ga ik een medicijn (vergeten welk maar begint met een p geloof ik en is 50 mg) krijgen om de eisprong op te wekken
Hallo Monique, Zora heeft het heel goed uitgelegd wat er de eerste keer gebeurt. Ik wist zelf niet dat ik een inwendig echo kreeg, maar valt echt mee hoor! Idd een lange trui o.i.d aan doen. Bloedprikken kon ik meteen, was cyclus dag 13 bij mij, dus dat scheelt ook weer per zkh denk ik...En ik werd nog getest op chlamydia. Ik snap je gevoelens helemaal! Ik heb zelf ook wel even in een dip gezeten, vooral omdat ook iedereen om je heen zomaar zwanger wordt en iedereen het over baby's heeft. Wij zijn er dus achtergekomen dat de zaadkwaliteit van mijn vriend niet goed is. Vanaf toen heb ik mij er bij neergelegd dat we 'hulp' nodig hebben en nu ben ik veel rustiger. Ik kan het nu beter relativeren. De eerste stap ik altijd heel moeilijk. Dat had ik ook toen ik voor de eerste keer naar de gyn moest. Maar daarna had ik zoiets van, dit had ik veel eerder moeten doen! En probeer niet te veel van die, ik ben zwanger, berichtjes te lezen. Deed ik ook en werd er helemaal gek van. Je blijft er altijd mee bezig, sommigen zullen zeggen, je moet je er wat minder bezig mee houden, maar dat is onmogeljk! Wacht eerst maar af wat er vrijdag allemaal gebeurt, en kijk dan steeds een stapje vooruit. Dit heb ik ook gedaan en het maakte mij veel rustiger! Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en als je vragen hebt mag je ze altijd stellen! Veel succes vrijdag! Ik zal aan je denken! Liefs Jewel
Hoi Meiden even een kort berichtje. Mijn kijkoperatie woensdag gaat niet door. Ik stel dit voorlopig uit. Helaas is mijn vader donderdag zeer plotseling overleden. Hij kreeg ook een kijkoperatie, maar................... Ik laat jullie later weer meer weten, als ik het weer op ga pakken. Liefs Hanneke
he meid. nou wij kregen de eerste keer veel vragen, verder niks. we hadden al een sperma onderzoek gedaan via de huisarts. als ik ongi was geworden moest ik een afspraak voor dag 12 van de cyclus en toen kreeg is pas mijn inwendig onderzoek. dus ik heb hem niet gelijk gekregen. he meid heel veel sterkte rijdag. ik hoop dat jullie er wat wijzer uitworden liefs
@ Goudvis1977: hoe is het gegaan afgelopen vrijdag? Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje. Vorig jaar augustus zijn wij al op een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest. Toen moesten we het nog een half jaar zelf proberen en in februari moesten we weer bellen voor een nieuwe afspraak. Dat heb ik dus vanochtend gedaan. Dinsdag 17 februari moeten we weer heen voor verdere onderzoeken. Ben benieuwd. Weet niet wat er allemaal gaat gebeuren, maar ik vermoed in elk geval een bloedonderzoek. En mijn vriend zal zijn zaadjes wel moeten laten onderzoeken. We zien het wel. In mijn omgeving zijn er ook veel zwangeren en mensen die net ouders zijn geworden. Mijn jongste zusje heeft al twee kids en mijn andere zusje is in mei uitgerekend van haar eerste kindje. Vind het ook wel moeilijk hoor om telkens met een zwangere buik geconfronteerd te worden, maar het is niet anders. Vooralsnog ga ik er gewoon van uit dat ik ook zwanger zal gaan worden. Het duurt alleen wat langer helaas. En misschien hebben wij er wel medische hulp voor nodig. Dan zij het zo!
@All; gisteren te horen gekregen dat mannetje waarschijnlijk nog een keer 'kwakkie in het bakkie' mag doen. Ook moet ik donderdag recepten opvragen voor provera en clomid zodat ik daar mee kan gaan beginnen als men mijn dat bij de echo opdraagd. Vind ik behoorlijk spannend allemaal. Qua temperatuur zit ik precies gelijk aan mijn vorige rondes. Het zwabberd tussen 36.6 en 36.9 en ik heb momenteel weer waterige afscheiding dus dat er wat gaat komen is duidelijk. Brengt wel rust hoor die echo's erbij zodat je niet meer aan het twijfelen bent of het ei nu wel of niet geweest is. Op dit moment is gewoon duidelijk dat de follikels niet groot genoeg zijn om te springen.