Tips slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ushi1982, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik ben op zoek naar een jongensslaapzak die niet te dun is, maar ook niet te warm. Mijn zoon slaapt tot op heden nog steeds in een winter slaapzak met een dun pyamajasje en romper zonder mouw. Hij ligt niet onder een deken of laken, want hij gaat het hele bedje door. Ik heb zomer slaapzakken gekocht en overdag slaapt hij daar goed in. Alleen als ik hem s'nachts in de zomerslaapzak leg, wordt hij gewoon standaard vanaf een uur of 3 wakker en heeft hij koude beentjes en voetjes. En dat terwijl de temperatuur gewoon aangenaam is op zn kamer :( Aangezien de winterslaapzak inmiddels een beetje aan de krappe kant is, dacht ik misschien zijn er anderen met tips en ideeen mbt slaapzakken voor koukleumpjes!

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    misschien wat extra kleren aantrekken? een lang pyjamabroekje??
    Ik heb slaapzakjes van de Hema, en momenteel slaapt hij hier in een lange pyjama in, zonder dekentjes. Dit gaat prima...

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
  4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die zou ik voor het kindje van TS niet doen, wij hebben hem ook gehad, de zomer zak was voor mn dochter veel ste dun, het herfst deel was zweten geblazen. Echt geen goede tussenweg tussen een slaapzak die zo dun als een tshirtje is, en een teddyberen slaapzak.

Mijn meisje slaapt nu in een zomer slaapzak van de hema of prenatal, eronder een romper + pyjama met lange mouwen/lange broek. Als ik naar bed ga, leg ik idd ook nog een dekentje over haar heen anders is het 's nachts te koud. Ik heb een heel erg verwassen 'tussenfase' slaapzak van de hema, zonder mouwen, wel gewatteerd maar erg dun en die is nu ook perfect!

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Idd nog een pyjama aandoen met lange mouw/broek en dan in een zomerslaapzak. hoe warmer het wordt hoe meer laagjes je uit kunt doen.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind de slaapzakken van lodger super fijn,niet te dik niet te dun..

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter slaapt in een romper lange mouw en een broekje of boxpakje en dan slaapzak of deken.

Ik ben juist op zoek naar een andere slaapzak qua formaat kan ze nog in een 70, maar die valt te small voor de manier waarop ze slaapt. De 90 heeft daar en tegen te grote gaten bij nek en armen. Iemand enig idee welk merk ik dan het beste kan hebben?

8. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik vind de Prenatal slaapzakken heel fijn.

Ik heb winterslaapzakken met afritsbare mouwen. En dunne zomerslaapzakken (waarvan 1 van lakenstof zeg maar, die is lekker voor de hele warme dagen en nachten)

Maar nu is het niet extreem warm en gebruik ik de gewone zomerslaapzak, en de ene keer met romper, vannacht bijvoorbeeld met een dunne pyjama.

Gaat eigenlijk prima, ze wordt niet wakker ofzo snachts.

9. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Bij Hema heb je vaak slaapzakken in 68/80 en 92/104.
    Mijn dochter past goed in een 90cm. Maar bij de Hema is die 68/80 te klein maar die andere veeeeel te groot. Misschien is die 68-80 dan wel wat voor jouw dochter?

10. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu de slaapzakken van prenatal. Die zijn maar erg dun. Ik zal eens gaan kijken naar een iets dikkere stof en dan maar lekker een pyamabroek erbij aan!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier heb ik de dunne van de hema maar die is voor ons meisje nu te dik en ze ligt nu in de dunne katoenen slaapzak van prenatal wel met pyjamajasje en broek aan. Wij liggen ook nog onder een zomerdekbed. Wij hebben hier een hele collectie want de ene nacht moet ze het ene slaapzakje en wel of geen broek en de andere nacht is het weer anders.

12. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb ook de puckabag en ik vind hem ideaal. 4 slaapzakken in een. Nu is het warm, slaapt hij weer in de dunne met mouwen. Vorige week toen het weer fris was alleen in een romper in de herfstzak.

13. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Gisteren bij wibra in mijn ogen een tussen slaapzak gevonden, niet dik en niet dun.... en betaalbaar

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik hb een winterzak van de wibra,

echt heel koud: lange mouw romp+ pyjama + zak eventueel met mouwen

gewoon koud: korte mouw/mouwloos romp + pyjama, zonder mouwen van zak

normale temp: lange mouw romper en kort broekje of dun pyjama broekje + zak zonder mouwen OF : korte mouw romper+ zak zonder mouwen

In de zomer gebruik ik Bambino zakken van kruidvat

is het fris of koud dan lange mouw romper + pyjama, en anders gaat er iets uit, of zonder broekje of alleen een romper erin etc etc

15. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    je hebt bij de hema hele dunne maar ook wat dikkere. een roze met ruitjes heb ik en een grijze met streepjes die zijn wel wat dikker.
    mijn dochter slaapt nu in een romper met korte mouwen en een slaapzak. de hele week al overigens. met alleen nog een lakentje die we er over heen leggen als we zelf gaan slapen.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bedankt zal binnenkort eens bij de hema kijken, heb er namelijk geen in de buurt.

Deel Deze Pagina