Gigantische spijt hier. We hebben een reis geboekt naar Tunesie zonder ons echt te verdiepen in het land. Stom I know. Nu lees ik overal op het internet negatieve verhalen erover. Zijn er mensen hier op het forum die in tunesie zijn geweest? En hoe is de ervaring met kinderen? Alvast thanks
In de badplaatsen zal het wel meevallen toch? Ik hoorde van m'n vriendin dat het daar overal heel smerig is trouwens. Heb je wel vaccinaties gehaald?
Denk dat het zeer afhankelijk is van waar je precies in het land zit. Maar helaas geen ervaring Als ik dit zie lijkt het me geen absolute no-go Vakantie naar Tunesi met kinderen? Tunesi vakantie tips voor kinderen en familie van Kids Vakantiegids. Wat heb je gelezen?
Mijn oom en tante zijn een paar jaar geleden geweest, niet met een klein kind maar wel met hun (volwassen) meervoudig gehandicapte dochter met diverse gezondheidsproblemen, en die hebben een prima tijd gehad!
Wij zijn er ook geweest wel laten inenten, we zijn een keer van ons resort af geweest maar dat was geen succes. Zou er dan ook geen tweede keer heen gaan.
Heel vaak, mijn schoonfamilie woont er. Moet wel zeggen dat ik nog nooit in toeristische gebieden ben geweest. Maar op wat militairen die onderweg de wacht houden na zie ik niet veel verschillen vergeleken met vroeger.
Ik ben er geweest zonder kind toen nog. Ik vind de mannen daar erg vervelend. Ben voornamelijk op resort gebleven toen. Was leuk voor een keer maar ik zal er geen tweede keer heen gaan. Wij zijn in sousse geweest. En tis daar echt bloedverziekend heet dus hoop.dat je airco hebt.
Ha meiden thanks voor de reacties. Ik lees idd veel dat het daar smerig is, wij gaan overigens naar Yasmine Hammamet. Ook lees ik dat het daar niet echt schoon is. Weinig enthousiasme dus, word er niet erg vrolijk van. We hebben sowieso prikjes gehad, dus dat zit wel goed.
Bij een all inclusive kun je in ieder land pech of geluk hebben, met schoonmaak enzo. Zal me geen zorgen maken hoor, alleen uitkijken met de hitte voor je kleintje en jezelf en geen kraanwater drinken om reizigersdiaree te voorkomen, en neem voor de zekerheid ORS mee dat zijn zouten die je in je water kan doen om niet uit te drogen bij diaree.
Wij waren, zonder kind, naar souse. Voor ons nooooit meer en raad niemand aan om daarheen te gaan. Mijn ervaring was dus niet best....sorry....kun je niet omboeken? Tip voor de volgende keer: zoover. Kijk je meteen wat voor cijfer t krijgt....
Zo zie je maar dat het per persoon verschillend is. Mijn vriend komt uit Sousse en ben er helemaal verliefd op. Misschien dat het anders is als je met iemand bent die het land kent. Ook allemaal heel lief tegenover onze dochter. Ben daar 2 jaar terug in m'n eentje op vakantie geweest en heb nergens last van gehad. Mijns inziens geen reden om je zorgen te maken
Ben in sousse geweest, echt 1 keer en echt nooit maar dan ook nooit weer. Ik vond het echt een verschrikkelijk land
Ik ben er geweest en zal er niet snel met kleine kinderen naar toe gaan. Op zich een leuk land, maar de mannen zijn extreem opdringerig, bij vrouwen, maar ook kleine (vooral blonde) kindjes worden de hele tijd aangeraakt. De steden zijn druk, het verkeer is chaotisch, en er heerst toch nog wel een echte 'ouderwetse' islam-sfeer. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik vond het bijvoorbeeld opvallend dat je echt alleen mannen, of zwaar gesluierde vrouwen, op straat ziet. Het kwam op mij minder modern over dan bijvoorbeeld Turkije. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er van genoten, maar dat was pre-kids. Ik zou met mijn kinderen er njet zo snel naar toe gaan. Maar als je een beetje in toeristisch gebied blijft en lekker naar het zwembad of strand gaat zal het heus wel leuk zijn. Je moet alleen een beetje kritisch zijn op welke uitstapjes je maakt. Maar welk kind zal het niet super vinden om bijvoorbeeld op een kameel te zitten?
Hier ook die ervaring....ik werd zelfs in zee betast door jongens/mannen! Het was echt vreselijk......op de terugweg riep ook iedereen :tot nooit weer! Sorry mijn verhaal helpt je niet maar ik wil eerlijk zijn over mijn ervaring. Ik denk als je een goed hotel hebt dat dat wel scheelt....
Ik ben vorig jaar met kinderen in Hammamet geweest, nooit meer! Men is wel heel aardig voor de kinderen, maar ik heb nog nooit zo'n smerig hotel gezien. Wc schoonmaken ging bijvoorbeeld als volgt, vieze toiletborstel in de wc, wcbril er half overheen en dan doortrekken. Gevolg, heel de badkamer vol ranzige spetters. Chloor of desnoods een sopje kennen ze kennelijk niet. En dan te bedenken dat mijn dochtertje toen nog kroop. Het was zo smerig overal dat andere gasten Red mijn vakantie hebben geprobeerd om in te schakelen, helaas stoppen die eind augustus en zaten wij er in september. Reacties op zoover zeggen ook niet alles, de (negatieve) berichten die wij en andere gasten plaatsen waren na een paar dagen weer verwijderd.
Mijn vader is er ontzettend lang geleden geweest, maar als ik de verhalen hier lees is er niks veranderd! Hij zei toen al, 35 jaar geleden, nooit, maar dan ook nooit meer!!