ZORGEN!! Op vakantke naar Tunesie met kind

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Acem, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Gigantische spijt hier.
    We hebben een reis geboekt naar Tunesie zonder ons echt te verdiepen in het land.:( Stom I know.
    Nu lees ik overal op het internet negatieve verhalen erover. Zijn er mensen hier op het forum die in tunesie zijn geweest? En hoe is de ervaring met kinderen?

Alvast thanks

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    In de badplaatsen zal het wel meevallen toch?
    Ik hoorde van m'n vriendin dat het daar overal heel smerig is trouwens.

Heb je wel vaccinaties gehaald?

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Mijn oom en tante zijn een paar jaar geleden geweest, niet met een klein kind maar wel met hun (volwassen) meervoudig gehandicapte dochter met diverse gezondheidsproblemen, en die hebben een prima tijd gehad!

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij zijn er ook geweest wel laten inenten, we zijn een keer van ons resort af geweest maar dat was geen succes. Zou er dan ook geen tweede keer heen gaan.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Heel vaak, mijn schoonfamilie woont er. Moet wel zeggen dat ik nog nooit in toeristische gebieden ben geweest. Maar op wat militairen die onderweg de wacht houden na zie ik niet veel verschillen vergeleken met vroeger.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben er geweest zonder kind toen nog.
    Ik vind de mannen daar erg vervelend. Ben voornamelijk op resort gebleven toen. Was leuk voor een keer maar ik zal er geen tweede keer heen gaan.
    Wij zijn in sousse geweest.
    En tis daar echt bloedverziekend heet dus hoop.dat je airco hebt.

8. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ha meiden thanks voor de reacties.
    Ik lees idd veel dat het daar smerig is, wij gaan overigens naar Yasmine Hammamet. Ook lees ik dat het daar niet echt schoon is. Weinig enthousiasme dus, word er niet erg vrolijk van.

We hebben sowieso prikjes gehad, dus dat zit wel goed.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Bij een all inclusive kun je in ieder land pech of geluk hebben, met schoonmaak enzo. Zal me geen zorgen maken hoor, alleen uitkijken met de hitte voor je kleintje en jezelf en geen kraanwater drinken om reizigersdiaree te voorkomen, en neem voor de zekerheid ORS mee dat zijn zouten die je in je water kan doen om niet uit te drogen bij diaree.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zijn er een paar jaar geleden geweest met kinderen, geweldige vakantie gehad!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Vakantie en Vrije tijd

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    In de badplaatsen is het niet erg denk ik. Maar ik zou ff goed informeren bij het reisbureau.

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Wij waren, zonder kind, naar souse. Voor ons nooooit meer en raad niemand aan om daarheen te gaan. Mijn ervaring was dus niet best....sorry....kun je niet omboeken?

Tip voor de volgende keer: zoover. Kijk je meteen wat voor cijfer t krijgt....

15. soeee

soeee Niet meer actief

Zo zie je maar dat het per persoon verschillend is. Mijn vriend komt uit Sousse en ben er helemaal verliefd op. Misschien dat het anders is als je met iemand bent die het land kent. Ook allemaal heel lief tegenover onze dochter. Ben daar 2 jaar terug in m'n eentje op vakantie geweest en heb nergens last van gehad. Mijns inziens geen reden om je zorgen te maken :)

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben in sousse geweest, echt 1 keer en echt nooit maar dan ook nooit weer. Ik vond het echt een verschrikkelijk land

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik ben er geweest en zal er niet snel met kleine kinderen naar toe gaan. Op zich een leuk land, maar de mannen zijn extreem opdringerig, bij vrouwen, maar ook kleine (vooral blonde) kindjes worden de hele tijd aangeraakt. De steden zijn druk, het verkeer is chaotisch, en er heerst toch nog wel een echte 'ouderwetse' islam-sfeer. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik vond het bijvoorbeeld opvallend dat je echt alleen mannen, of zwaar gesluierde vrouwen, op straat ziet. Het kwam op mij minder modern over dan bijvoorbeeld Turkije. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er van genoten, maar dat was pre-kids. Ik zou met mijn kinderen er njet zo snel naar toe gaan.

Maar als je een beetje in toeristisch gebied blijft en lekker naar het zwembad of strand gaat zal het heus wel leuk zijn. Je moet alleen een beetje kritisch zijn op welke uitstapjes je maakt. Maar welk kind zal het niet super vinden om bijvoorbeeld op een kameel te zitten? :)

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Hier ook die ervaring....ik werd zelfs in zee betast door jongens/mannen! Het was echt vreselijk......op de terugweg riep ook iedereen :tot nooit weer!
    Sorry mijn verhaal helpt je niet maar ik wil eerlijk zijn over mijn ervaring. Ik denk als je een goed hotel hebt dat dat wel scheelt....

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar met kinderen in Hammamet geweest, nooit meer!
    Men is wel heel aardig voor de kinderen, maar ik heb nog nooit zo'n smerig hotel gezien. Wc schoonmaken ging bijvoorbeeld als volgt, vieze toiletborstel in de wc, wcbril er half overheen en dan doortrekken. Gevolg, heel de badkamer vol ranzige spetters. Chloor of desnoods een sopje kennen ze kennelijk niet. En dan te bedenken dat mijn dochtertje toen nog kroop.
    Het was zo smerig overal dat andere gasten Red mijn vakantie hebben geprobeerd om in te schakelen, helaas stoppen die eind augustus en zaten wij er in september.
    Reacties op zoover zeggen ook niet alles, de (negatieve) berichten die wij en andere gasten plaatsen waren na een paar dagen weer verwijderd.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn vader is er ontzettend lang geleden geweest, maar als ik de verhalen hier lees is er niks veranderd! Hij zei toen al, 35 jaar geleden, nooit, maar dan ook nooit meer!!

Deel Deze Pagina