Matrasbeschermer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MammaMaaike, 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje, straks met +/- 37 weken moet je een zeiltje op je matras hebben i.v.m het breken van de vliezen, nou draai ik als een gek in bed dus ik ben bang dat dat nooit een keer zal blijven liggen.

Is iemand van jullie misschien bekend met de matrasbeschermer van de ikea (de Nattglim)? Die is gewoon 90X200 cm en kan dus gewoon om het matras heen. Lijkt mij iets makkelijker.

Groetjes Maaike

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Ik heb ook een matrasbeschermer die gewoon als een hoeslaken om de zijkanten van het matras gaat zodat het niet elke keer verplaatst.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik hoor ook tips voorbij komen van incontinentie zeiltjes... Zal misschien het zelfde zijn. Ik vind het zeiltje zelf ook helemaal niets.. maar doe eerlijk gezegd geen moeite om wat anders te halen ;)

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Nou zo'n zeiltje is niet echt genoeg. Als je vliezen breken in bed kan dat in een best grote golf eruit komen (hoeft niet, kan ook in kleine beetjes). Als je dan alleen een incontinentiezeiltje hebt, loopt het er gewoon vanaf.

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik heb me zeiltje vast gezet met een paar veiligheidsspelden aan de zijkant en dan de molton er omheen...goed strak....en me hoeslaken....alleen als ik goed zoek vind ik de speldjes...en zeil blijft keurig liggen... ;)

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij hebben plastic afdekfolie om het matras heen, vervolgens de Nattglim van de Ikea om het matras heen, dan de blauwe matrasbeschermer uit het kraampakket en dan nog een hoeslaken. Hoop thuis te bevallen, vandaar ook het plastic om het matras (is pas twee jaar oud en was prijzig, dus wil ik graag mooi houden).

Natglimm zou ik sowieso kopen, ding kostte ons niet veel (ten opzichte van 't matras) en je hebt er later ook nog wat aan (bedplassend kind ofzo?). Wij hebben een tweepersoons matras, dus voor een kind kunnen we 'm niet gebruiken, maar misschien voor een volgende bevalling? De 18 euro (?) had ik er graag voor over. Weet nog niet of 't gaat werken, maar 't geeft me in ieder geval een veilig gevoel.

Edit: Oh ja, voor een eenpersoons matras verkopen ze ook een waterdichte molton bij de Hema, wij hebben 'm dus van de Ikea omdat de Hema geen tweepersoons had.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had zo'n zeiltje onder het molton en hoeslaken en over het hoeslaken een paar handdoeken. Mijn vliezen braken in bed en het was best veel, maar het hoeslaken is niet eens nat geworden! Wel de boxer die ik aanhad en de handdoeken en ik moet ook zeggen dat ik snel uit bed 'sprong' ;).

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wij hebben zo'n beschermer op bed liggen, omdat er hier nog wel eens een glas water e.d. over het bed ging ;) super handig!

9. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Kom net bij de ikea vandaan en heb de nattglim gehaald!
    Wel handig want hij is er ook in 2 persoons maat... wij hebben wel 2 apparte matrassen maar ook met een topper erover heen dus dat komt nu mooi uit!

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik heb bij de Hema een molton gekocht met zeil erin, kraakt niet en ligt pima! Ik vind het zelf top.

11. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    wij hebben bij action matras beschermers gekocht heerlijk kraakt een heeeeeel klein beetje maar is niet hindelijk en ze waren voor de 2 persoons maat 180 bij 200 maar €9,95. en voor de 1 persoons 90 bij 200 maar € 5.99. hoorde later van me schoon zussie dat zij ze bij leenbakker had gezien alleen daar kosten de 1 persoons alleen al € 25.

dus dat scheelt nog al wat vind ik.

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    en straks bij de zindelijksheidstraining kan die op bed bij je kindje :)

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja joh, echt multifunctioneel! Nu kan ik kwijlen in mijn slaap wat ik wil, dadelijk de zindelijkheidstraining en als we daar mee klaar zijn kan 'ie mee naar ons bejaardenverblijf! ;) :) :)

Deel Deze Pagina