Zorgen over de BMR

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tut, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tut

tut Lid

28 nov 2006
    21
    0
    0
    Twente
    De BMR en MEN-C inenting van onze dochter zit er aan te komen. En ik vind het zo eng! Je hoort hier zulke wisselende verhalen over. Op internet lees je de meest enge dingen over enorm hoge koorts en koortsstuipen en zelfs kinderen die hersenvliesontsteking krijgen van deze inenting.
    Wie heeft er al ervaring met deze inenting?

Mijn dochter weegt op dit moment ongeveer 8250 gram, het baart mij ook zorgen dat zij dezelfde hoeveelheid inenting krijgt als bijv. een kind dat al 12 kilo weegt. Komt dit dan niet veel zwaarder aan bij haar?
    Zijn er meer mensen die zich hier zorgen over maken?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb het bij Quinn uitgesteld. Vooral eigenlijk omdat hij veel oorontstekingen had , maar ook omdat ik zijn lijfje er nog niet sterk genoeg voor vond.
    Wat mij betreft had hij het best na zijn 2e jaar mogen krijgen, maaronze wens voor een tweede kindje heeft er voor gezorgd dat hij kreeg toen hij anderhalf jaar oud was.
    Denk dat hij toen tegen de 11 kilo woog.
    Hij heeft toen trouwens nergens last van gehad.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vond het ook erg eng. Toch hebben we Jarissa volgens schema laten inenten. Ze heeft van deze wel wat meer last gehad dan van de DKTP-serie maar het viel reuze mee.

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vond het ook erg eng...inderdaad door alle wisselende verhalen maar het is allemaal meegevallen!

Hij heeft nergens last van gehad gelukkig!

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

De kans dat je kindje 'ernstig' op reageerd is toch zo klein. Koorts van krijgen noem ik niet ernstig. Bij mij hebben ze alle drie gehad en de reacties stelde niks voor. De kleinste van het stel was tijdens de prik nog lichter dan jouw kindje.

Bij mijn oudste twee (14/11 jaar geleden) stond ik er niet eens bij stil over de effecten van zo'n prik, niemand hoorde je er ook over. Nu er internet is, en je van alles kan lezen/vinden is het in ene heel anders allemaal, je eigen gek maken.

Miljoenen baby's krijgen het en gaat het goed, maar die ene baby waar het mee mis ging blijft in gedachten hangen en vergeet je alle andere baby's waarbij het wel goed ging. Dit is met alles zo. Ik probeer je beetje gerust te stellen ;)

Groetjes Brez

6. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Ik vond het ook heel eng maar Lee Ann heeft van de BMR het minste last gehad hihi Succes!

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier vond ik het ook een beetje enger dan die andere prikken maar het is me zo mee gevallen hij heeft er eigenlijk helemaal geen last van gehad.

8. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Valentijn heeft echt nergens last van gehad. Elk kind reageert er echt anders op, dus er valt niets van te zeggen helaas.

Maar als je gevoel aangeeft dat je het liever nog niet wilt, dan kun je dat wel bespreken op het CB!

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna heeft er ook geen last van gehad. Ze heeft alleen 's avonds gehuild bij het naar bed gaan, maar dat was ook zo over.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft hem ook pas 3 weken geleden gehad, maar dat was eigenlijk alleen maar omdat we eerst op vakantie gingen... Ik wilde het risico, ook al is het nog zo klein, niet lopen dat hij er op de vakantie erg ziek van werd. Hij heeft uiteindelijk op dag 10 en 11 wat koorts gehad, maar verder geen last...

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben we dat net 2 weken geleden gehad. Ik was ook wel bang voor een heftige reactie. En wat ik vervelend vond was dat het pas na 5-12 dagen zou gaan reageren. Zit je gewoon 2 weken te wachten tot je kind koorts krijgt ofzo..
    En eigenlijk hebben we niks gemerkt, Hij is misschien iets hangerig, maar er zijn kiesjes onderweg. En verder niks. Geen koorts, helemaal niks.. Hier dus angst om niks..
    Wel met een kiddo van 12 kilo trouwens

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zie er ook wat tegenop, maar je hoort/ leest vaak alleen maar de nare verhalen.
    En zie nu, bijna niemand heeft er wat van gemerkt! :D
    Dat doet mij wel goed!

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij vonden het ook doodeng, uiteindelijk heeft hij hem gekregen bij bijna 19mnd. eigenlijk heeft hij alleen gereageerd op de men.C (flinke koorts, sloom, etc), de BMR heeft geen reactie gegeven godzijdank

15. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Gelukkig maar, hier nog zo'n ongeruste ouder. Mag/Kun je deze prik gemakkelijk uitstellen dan? Bij de Dktp prikken was het CB er erg op tegen....

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mn meisje heeft ze 2,5 week geleden gehad en nergens last van! (voorgaand prikken best wel) Ze is ook niet zo zwaar 9,5 kilo.
    Vond het wel naar dat er 1 in de arm ging en ander in beentje. Ze had wel een blauwe plek op dr armpje.
    Ieder kind reageert verschilend maar maak je niet teveel zorgen....en beetje koorts is niet erg.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje heeft hem vorige week gehad. Zij reageerde op die andere prikken amper, maar na deze prik is ze elke nacht huilerig en ze zit onder de lichte mazelenspikkels. Maar goed, nu heeft ze er ook nog mond- hand- en voetziekte bijgekregen en volgens mij is ze daar zieker van. Ze is al dagen iets van 38,8 C en soms totaal ontroostbaar, wat niets voor haar is. Nou, helemaal duidelijk kan ik dus niet zeggen wat waardoor komt, maar voor mijn gevoel komt het vooral door die mhv-ziekte. Ze weegt overigens net 10 kilo.

18. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Ja, je hoort zulke rot verhalen over die BMR spuit.

Ik ben zelf als kind zijnde niet geent tegen de Bof omdat deze spuit (in 1975) volgens mijn moeder een kans op hersenvliesontsteking zou geven. Maar als je je verdiept in de andere inentingen, zijn die ook niet geheel zonder risico.

Mijn insteek is: enten! maar dan wel je kind de eerste week goed in de gaten blijven houden. Ze kunnen ziekjes worden, maar mogen m.i niet doodziek ervan zijn.

Wat betreft de BMR. Zie de foto's in mijn album. Dat had mijn dochter er aan overgehouden. Ze is wel het meeste ziek geweest van deze spuit, maar toch viel het erg mee

Succes.

19. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,
    ook ik maakte me erge zorgen over deze prik. Maar wat moet je? Als ze hem niet zouden geven, en hij zou ziek worden, dan vergeef ik mezelf dat nooit. Maar wel geven........ ja, ik heb er echt lang over nagedacht. Veel gesprekken met arts van cb gehad. Toch besloten om hem de prik te laten krijgen. Nou je raadt het al.......... :cry:
    Mijn zoontje heeft precies dezelfde reatie op deze prik gehad als het dochtertje van Cam, binnen 24 uur zat ons kleine ventje onder de uitslag, en kreeg daarbij ook nog eens hoge koorts :cry: :cry: :cry: Ze bleven op cb volhouden dat het niet door de prik kwam. Uiteindelijk kreeg ik eindelijk een arts aan de telefoon die zei dat het wel degelijk door de prik kon komen! Al met al is ons mannetje 3 weken ziek geweest. Ik weet dat je moet kijken en luisteren naar wat als je hem niet laat geven, maar toch. Het wordt er niet makkelijker op. Hij heeft hem gehad, en ik hoop maar dat ik daar goed aan heb gedaan! Ze worden tenslotte niet voor niks gegeven. Maar toch, ik ben blij dat wij deze ellende achter de rug hebben!
    Ik hoop dat het bij jullie meisje wel allemaal goed mag gaan. Ik wens je heel veel succes/sterkte.
    Liefs,mussie

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Mussie: ik wil niet vervelend doen maar de BMR prik moet volgens mij nog 2 of 3 keer herhaalt worden hoor.

Deel Deze Pagina