Hoi meiden (en jongens) Ik maak me een beetje bezorg over Alyna, ze is de laatste dagen helemaal uit haar hum! Dit zijn haar 'symptomen' 's nacht heel hard huilend wakker worden, ze is alleen te troosten als ik haar oppak, maar als ik haar dan wegleg begint het max. een uur later weer. stemmingswisselingen,echt de ene minuut huilen en de volgende lachen. Ook heeft ze veel slijmpjes, maar dat valt mij vooral op na een huilbui dus ik denk dat het eerder daardoor komt Ze kan geen seconde alleen zijn, als ze niemand ziet is het direct huilen Ik weet niet wat ik meemaak, zo is ze normaal helemaaaal niet!Ze slaapt al tijden lang door en dan echt in één ruk of soms eens wakker maar dan direct met een speentje te troosten. Ik vind het niet erg om er 's nachts eens uit te moeten, maar het duurt wel even voor ze gekalmeerd is en ik ze terug in bedje kan leggen.En ik ben ook bang dat ze daaraan gewend raakt... Normaal is ze ook echt supervrolijk bijna heel de dag, altijd lachen enzo... Er is niks ingrijpends veranderd ofzo, ik heb geen idee waar dit vandaan komt! Ze heeft trouwens helemaal geen koorts/verhoging... Heeft iemand tips?
Hmm ik heb er al wel eens eerder iets van gemerkt, maar nooit zo heftig. Volgens mijn oei ik groei boek zit ze nu net tussen twee sprongetjes in. Hoelang duurt dat, zo'n sprongetje?
Voor een sprongetje moet je wel uitgaan vanaf de uitgerekende geboortedatum. Hier reageert mijn dochter erg heftig op sprongetjes, kunnen dus soms wel erg lang duren (hier toch), van een week tot enkele weken, en tot nu al drie heftige sprongen gehad. Maar misschien zijn er tandjes aan het doorkomen? Daar hoeft niet atijd koorts mee gepaard te gaan.
het oei ik groei boek is een richtlijn qua het moment wanneer een sprongetje plaats kan vinden. het kan ook altijd 2-5 weken eerder of later gebeuren. en inderdaad de uitgerekende datum is daarbij van belang. dus als ze tussen twee sprongetjes in zit volgens het boek kan ze ook eerder of later zijn. maarja wat manou al zegt het zouden ook tandjes kunnen zijn natuurlijk.
Idd is richtlijn oei ik groei. Bij de vorige sprong die onze Demi had, was ze 3 weken eerder dan het boek. En nu dacht ik dat we de dans ontsprongen, maar kwam ie gewoon wat later. Dus het zou best kunnen hoor. Sterkte meis! Bedenk 1 ding, het gaat over, eht is een fase en je kindje kan er neits aan doen.
Dank jullie wel! Ik zal eens kijken of er een tandje aan zit te komen, had zelf een beetje ook zo'n donkerbruin vermoeden maar ze laat niet makkelijk in haar mondje kijken. Nogmaals bedankt!
Er zit toch duidelijk iets dwars, ze heeft voor haar doen erg veel gehuild vandaag en gisteren en was bijna niet te troosten.Vannacht heeft ze het goed gedaan maar nu ben ik er al weer een paar keer naartoe geweest sinds ze in bed ligt... Heb de indruk dat ze pijn heeft. Kunnen ze zoveel last hebben van een tandje? Haar ene wang is wel rood en ze huilt ook erg als ik bv een slab of romper over haar hoofdje trek. Heb haar nu net een paracetamol gegeven in de hoop dat ze rustig even slaapt. Wat k*t zeg, vorige keer had ze er wel een beetje last van maar niks vergeleken met nu... Sorry ik wil niet dramatisch overkomen Ik weet dat er echt veel ergere dingen zijn maar vind het zo zielig voor m'n meissie...
Ja zoiets denken wij nu ook, mijn vriend wil dalijk toch effe met haar naar de ka.(heb het gevoel dat ik een abonnement heb bij die man) Maar goed, we willen graag uitsluiten dat er iets anders is, ze zijn nu schijnbaar ook gevoeliger voor andere infecties enzo... Bedankt voor je berichtje!
Sterkte, meer kan ik niet zeggen. Nova is ook altijd zo'n vrolijkerd en huilt eigenlijk nooit, maar vandaag zitten duidelijk haar tandjes eraan te komen. Rode wangen, veel dunne poepluiers en huilen! Ook mag ik niet in haar mondje kijken. Het scheelt dat ik denk dat ik weet waar het door komt. En dat is bij jou onduidelijker. Dus maak je je logisch meer zorgen. Heeft ze al tandjes? Of heb ik dat ergens gemist?
Ze heeft precies een maandje geleden haar eerste tandje gehad...daar heeft ze wel een beetje last van gehad, maar veel minder en korter.(toen maar 2 dagen en 1 nacht ofzo, nu al sinds vrijdag...) Bedankt; jij ook veel sterkte!
Dank je, maar gelukkig gaat het al wat beter na een paracetamol. Die had ze nog nooit gehad, dus kan zijn werk heel goed doen ! Dan toch maar op naar de KA! Ik ben erg benieuwd wat hij/zij ervan vindt!
Thor had dit een aantal weken geleden ook (heel hard huilen als je hem neerlegt, 's nachts krijsend wakker worden en totaal uit zijn doen) en bij hem was het een oorontsteking. Maar het kan natuurlijk vanalles zijn he, zo'n babietje kan het natuurlijk nog niet uitleggen en dat is dan gewoon hun enige manier om te laten weten dat er iets scheelt.
Ze heeft aan beide kanten een oorontsteking...(rechts iets erger als links) Dus ze had/heeft echt wel pijn. Heb een siroopje gekregen(soort antibiotia ofzo denk ik)Dat moet ze een week nemen.En ze is zo dol op siroopjes...NOT. Ben blij dat ik m'n gevoel gevolgd heb en toch naar de ka ben gegaan
Ja, ocharme, daar zien ze wel van af he! Maar vind het dan wel gek dat ze geen koorts maakt, dit is toch meestal het geval bij een ontsteking, zeker bij babies. Ochja, des te beter he! Wij zijn op de spoed beland omdat Thor hoge koorts had en we dit niet naar beneden kregen. En hier wel een liefhebber van het siroopje (ruikt ook wel lekker trouwens). De aerosol en neusdruppels (moest bij hem ook nog omdat het in combinatie met bronchitis was)daarentegen ... Veel beterschap voor de kleine meid!