Hoi! Al vanaf 18 weken kan ik aan de buitenkant van mijn buik voelen waar de baby precies ligt, en hoe ongeveer. daar zit dan een duidelijk voelbare harde bult zeg maar. Ik vroeg me af of dat wel normaal is met 18 weken al? Bij mijn zoontje had ik dit pas veeeeeel later, tegen de 28 weken of zo.... maar toen lag de placenta ook deels aan de voorkant, en nu aan de achterkant. Ergens ben ik nu bang dat ik misschien te weinig vruchtwater heb ofzo waardoor ik haar zo goed kan voelen zitten? Volgende week heb ik weer een afspraak bij de verloskundige, dan zal ik het ook eens vragen, maar ik was ook erg benieuwd of er hier vrouwen zitten die ook zo vroeg al (is het uberhaubt vroeg of is het eigenlijk wel gewoon normaal?) konden voelen waar in de buik de baby zit, via de buitenkant dus....
Ik voel niet hoe de baby ligt (kon ik bij de eerste ook niet onderscheiden hoor) maar heb wel soms dat ik ergens een bult voel. Daar wrijf ik dan overheen en dan is het ineens weer weg. Qua beweging voel ik wel een stuk minder dan bij de eerste. Die voelde ik met 16 weken al goed bewegen, deze denk ik af en toe te voelen maar het is dan maar zo kort dat ik er niet eens zeker van ben. Maar wel af en toe die bult dus...
Ja hoor ik kan mijn ventje ook al heel goed voelen. Vanaf 16 weken en bij 18 weken inderdaad echt een bult. Soms draait hij een rondje en vormt mijn buik al helemaal. Volgend de VK omdat hij helemaal vooraan ligt. Heerlijk van genieten, zoveel contact met je kleintje!!!!
Hier ook vooral als ik plat lig meestal licht ze rechts onderin.. Ik kon haar voelen met 16 weken en gisteren zag ik haar ook aan de buitenkant bewegen
Aha! Ik heb ook vaak een bult (meestal rechts onderin), maar ik wist niet dat het de baby was. Ik dacht dat het gewoon de baarmoeder was die dan deels wat hard werd of zoiets dergelijks. Leuk! Het verdwijnt idd wel als ik mijn hand erop leg.