Zorgen over hoeveelheid

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marley, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hoi meiden!
    Mijn schatje is nu 6 weken oud en de bv ging tot voorkomt prima. Hij kwam zes keer en dronk een half uur. Ook slaapt hij al 3 weken door.
    Maar nu ineens drinkt hij minder lang, zo'n 10 min en valt dan weer in slaap, niet wakker te krijgen.
    Zo heeft hij vannacht om 3 uur/ 6 uur/ 9 uur en 10 uur paar minuutjes gedronken, soms ook minder dan 5.
    Ik maak me hier zorgen om, hij slaapt ook meer dan normaal.
    Ik kolf sinds 3 dagen, zou hij meer binnen krijgen omdat ik min productie en verhoogd met kolven?
    Als ik kolf na een bv heb ik in 10 min 90 cl.
    Herkent iemand dit?

2. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Kolven na een bv en dan 90 cl hebben is volgens mij best veel. Ik kolf na zes maanden nog niks na een bv. Hoeveel plasluiers heeft hij op een dag? Dit is namelijk een belangrijke indicatie of hij voldoende drinkt. Groeit hij verder goed?

Mijn zoontje ging ook rond deze periode heel kort drinken, maar ik zag hem overduidelijk grote slokken wegslikken. Sindsdien is hij binnen vijf minuten uitgedronken, maar groeit verder goed en is een tevreden mannetje. Let eens op de slikbewegingen die hij maakt, dan zie je of ze drinken of meer tutten. Ik lees dat je zoontje nu om de drie uur komt in plaats van om de vier uur? Dan zou het ook een beetje clusteren kunnen zijn...

Deel Deze Pagina