Hoe krijg ik het toch voor elkaar dat hij minder gaat drinken??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dolfijn1982, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ben nu ruim 13 weken zwanger van ons tweede wondertje :)
    en geef nog BV aan mijn zoontje van 16mnd :D
    Op zich heel trots op, maar ik merk dat ik het fysiek eigenlijk niet trek momenteel om de 4x per dag te voeden die hij zo graag wil :(

Ik wil graag zover hebben afgebouwt tegen de bevalling aan dat hij nog op 1 voeding per dag zit (en hopelijk ook een dagje zonder kan daar ik in het ZH moet bevallen ;) )

Nu ben ik daar eigenlijk sinds het positief testen al mee bezig, maar ik krijg er maar slecht een voeding af: hij wil echt niet slapen zonder zijn mama-melk momentje (dus 3x per dag) en wakker worden gaat toch ook het gezelligst met een mama-melk momentje :)

Dus ik zit nu klem op de 4x per dag...
    Hoe kan ik deze nu het beste afbouwen?? Gewone melk vind hij niet super en teveel zorgt voor wat buikkramp (dus onrust en minder slapen)

Graag jullie tips en ervaringen!

2. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Geen ervaring hiermee maar ik heb wel altijd begrepen dat de hoeveelheid bv naarmate je zwangerschap vordert, steeds wat minder wordt. Hierdoor wordt je zoontje dan gedwongen om minder bij je te drinken.

Gelukkig heb je nog even de tijd voor de bevalling! Al kost het je nu natuurlijk ook veel energie. Miss hebben de andere meiden nog tips voor je! Succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk zelf dat hij de komende 6 maanden wel een slaapje minder gaat doen, 1 dutje op een dag dus dan heb je zowizo nog de ochtendvoeding, de middagdut en dan 's avonds voor het slapen? Dat scheelt er alweer 1tje.

Deel Deze Pagina