Ik heb sinds een week of 2 heel wat harde buiken...de laatste dagen heb ik ze soms 2x per uur (ook 's nachts) Ze doen niet heel veel pijn, maar echt fijn is het ook niet. Ik moet ook vaak plassen maar drink dan ook meer dan normaal (zal wel aan het weer liggen), maar hoeveel harde buiken is "normaal" bij een zwangerschap van 28w3d? Ik moet dinsdag weer voor controle naar m'n eigen VK...
Hoihoi, Je mag 4 tot 5 harde buiken per uur hebben. Deze mogen niet pijnlijk zijn maar kunnen je wel een vervelend gevoel geven. Het kan geen kwaad voor de kleine. een blaasontsteking kan een veroorzaker zijn van de harde buiken. Laat maandagje ochtend urine even nakijken bij jehuisarts dan kan je dat uitsluiten. Ook de te veel doen op een dag kan de veroorzaker zijn. Pas je bezig heden aan en houd ik de gaten of d eharde buiken er vaker zijn op een werk dag of op een vrije dag. Imke
urine is al nagekeken en was geen blaasontsteking. Heb inmiddels elke 15 minuten een harde buik (ook als ik 's nachts in bed lig)...die soms uitstraalt naar m'n rug en rechterbeen. Heel vervelend en soms pijnlijk gevoel...zal het dinsdag iig even overlgeen met de VK. Bedankt voor je antwoord iig