zorgen over mijn vrouw

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frank1979, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    dank jullie wel voor de reacties en tips :)

2. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0

Goed idee, hun kunnen soms goede tips + info geven. Maar reageren wel meestal maar 1 x per dag. Dus probeer het verhaal daar gelijk zo compleet mogelijk neer te zetten voor een duidelijk antwoord! ( dus dat ze niet spuugd, goed eet, gewicht wat ze is afgevallen, evt bloeddruk enz)

3. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    heb een reactie geplaatst
    bedankt voor de tip ;)

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze niet spuugt vind ik het inderdaad wel vreemd dat ze afvalt

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

niks te danken.....;)
    Trouwens erg lief van jou dat je dit alemaal voor je vrouw uitzoekt...toppie!

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Wat betreft het spugen, niet alle vrouwen spugen tijdens hun zwangerschap. Ik heb nooit hoeven spugen, wel wat lichtjes misselijk in week 7 en dat was het dan.

Dat je vrouw ondanks het niet spugen alsnog zoveel afvalt, vind ik ook vreemd maar goed we zijn geen dokters dus misschien komt het vaker voor dan we denken. Hoe gaat het met eten en gebruikt ze vitamines speciaal voor zwangeren zoals extra vitamine D? Want het is ook erg belangrijk dat ze voldoende en gevarieerd eet, aangezien de kleine nu veel energie en voedingsstoffen (af)pakt van mama.

Hopelijk kan de vk je vragen beantwoorden en je op die manier geruststellen zodat jullie enigszins toch kunnen gaan genieten van jullie zwangerschap. Kom je op een of ander manier toch niet af van je zorgen zou ik persoonlijk zelf de vk bellen want dag mag altijd en elk moment van de dag.

Succes.

7. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    heel erg bedankt allemaal vor jullie tips en reacties

Thanx lov23, ik hou heel erg veel van mijn vrouw en wil graag dat het ook met haar goed gaat en eindelijk is kan gaan genieten van de zwangerschap :)

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

#28 Rozeroos, 19 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2013
    Hebben jullie alle bloeduitslagen al gehad? Hebben ze daarbij gekeken naar de schildklierwaardes. Misschien gaat er daar iets mis door de hormonen.

Daarbij is het niet ongewoon dat je afvalt in de eerste 3-4 maanden van de zwangerschap. Ook zonder spugen gebeurd dit vaak.

Bij mijn eerste kindje was ik 6 kg afgevallen en kwam ik pas na 20 weken weer aan. Je kindje neemt zoveel energie. Is je vrouwn ook anders gaan eten? Meer vezels, minder suiker of meer fruit. Ook drinken als je dat veranderd kun je afvallen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap ik Frank;) Laat je wel weten wat jullie eigen vk gezegd heeft?

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben zelf ook meer dan 10 kilo kwijtgeraakt zonder te spugen. Ik kon gewoon niet eten.
    Ik was ZOO enorm misselijk, ik kreeg niks naar binnen. Ook geen drinken, deed ik dat wel dat spuugde ik wel. Ik ben toen ook opgenomen geweest bijna wegens uitdroging. Ik voelde me zo slap als een vaatdoek en was enorm duizelig. Ik kon niks meer, als ik wel iets deed stond ik te tollen op mijn benen. Misschien dat je vrouw zich zo slap voelt dat ze daardoor flauw valt?

Ik zou vragen of ze haar urine willen testen op de aanwezigheid van ketonen. Dat duid aan dat ze het uitdrogen is en ze op haar vetreserves leeft.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Afvallen wanneer je als vrouw overgewicht hebt, komt tijdens de zwangerschap juist veel voor. En daar is vaak een heel makkelijke verklaring voor: er wordt veel gezonder gegeten en vaak juist ook minder dan daarvoor. Wanneer een vrouw (veel) overgewicht heeft, gaat het dan hard met afvallen. Zolang je vrouw niet lijnt (dus teweinig voedingsstoffen binnenkrijgt) dan is er echt niets aan de hand (en komen er ook geen afvalstoffen bij het kind... die heeft trouwens de beste filter ter wereld: placenta). Vergeet ook niet dat het lichaam hard werkt.

Flauwte is erg vervelend en belangrijk dat er even naar gekeken wordt maar ook dit is een veel voorkomende kwaal. Een beetje extra zout kan vaak goed helpen (een zoutdropje bijvoorbeeld) EN natuurlijk 3 per dag eten.

Last van tanden e.d. dat komt door de hormonen. Erg vervelend maar ook niet raar. Goed poetsen en bij voorkeur ook circa 2 x naar de mondhygiënist gaan tijdens de zwangerschap kan helpen bij het goed onderhouden van het gebit.

De belangrijkrijkste graatmeter van hoe het gaat tijdens de zwangerschap is de toestand van de zwangere. Voelt zij zich goed, gaat het slapen redelijk, eet ze voldoende (3 reguliere maaltijden per dag: er hoeft niet extra gegeten te worden), drinkt ze voldoende (2 liter, bijvoorkeur water) en geen last van hoofdpijn of andere pijnen.. dan is zwanger zijn gewoon hard werken maar wel heel normaal.

En papa worden is gewoon harstikke spannend maar vergeet niet dat het vrouwenlijf hiervoor gemaakt is.

12. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou te maken kunnen hebben met een snel werkende schildklier. Misschien dit ook eens laten prikken?

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Benieuwd wat de verloskundige vanmiddag zegt. En wat fijn dat je zo begaan bent met je vrouw!

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En hoe is het gegaan?

15. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    de vk maakt er geen problemen van,
    alles gevoeld en geluisterd
    de baarmoeder was goed gegroeid gelukkig

nu met spanning afwachten op de 20 weken echo op 5 maart

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar waarom ze afviel...wat was haar antwoord dan?

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mijn eerste 2 zwangerschappen viel ik ook heel erg af. Ik kon gewoon zo weinig eten en ik lustte niks meer. Ik heb nooit hoeven spugen.

En als ik ook maar even stilstond, werd het meteen zwart voor mijn ogen. Bij deze zwangerschap ook, zeker tot ongeveer 20 weken. Nu gaat het beter.

Zo lang de kleine goed groeit hoef je je in principe niet zoveel zorgen te maken. Voor extra vitaminen en zo zijn er wel van die vitamines speciaal voor zwangeren die ze als aanvulling kan nemen. Sommige vrouwen voelen zich nu eenmaal niet topfit tijdens de zwangerschap. Dat is heel vervelend maar op zich niet erg voor de baby.

Sterkte ermee!

18. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    de reden was, dat als vrouwen overgewicht hebben dat die vaker afvallen,
    goed en variabel blijven eten, dan hoeven we ons geen zorg te maken

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke.ll.nou dam zal het vast wel goedzittem....

Nog heel veel succes verder!

20. Frank1979

Frank1979 Lid

19 feb 2013
    15
    0
    0
    nou ik vond het wel een makkelijke reactie,
    maar zij hebben er meer ervaring mee dan wij en we moeten toch vertrouwen hebben in de vk
    maar ik blijf heel alert en bel gewoon weer als ik het niet vertrouw

Deel Deze Pagina