Is goed gegaan! Hij heeft alleen weinig geslapen (1,5 uur), maar dat had ik wel verwacht. Hij is wel wat onrustig nu merk ik, maar het is niet heel extreem. Dus tot nu toe kan ie het redelijk hebben zo'n volle dag
Ik snap je helemaal. Ik denk ook al bij mezelf: mag ik er wel iets van zeggen, want aangezien het hun werk is, zij al jaren met kinderen bezig zijn en ik pas 3 maandjes een kleintje heb, zouden zij het toch beter moeten weten als ik?! Maar ik heb mezelf voorgenomen om er wel wat van te zeggen, want tenslotte is het mijn kleine meid. En mijn wil is wet!!! En als ik het toch niet durf stuur ik mijn man er wel op af hahaha Aanstaande vrijdag ben ik aan de beurt... Of eigenlijk moet ik zeggen dat mijn kleintje dan aan de beurt is! Zij gaat tenslotte naar het kdv. Ik ben die dag zelf nog thuis en loop me nu al te bedenken wat ik die dag moet gaan doen om hem door te komen. Maar ik ben bang dat ik helemaal niks uit mijn handen krijg. Jep... ook ik ben super zenuwachtig. Linde is niet zo'n vaste slaper die de tijd tussen de voedingen aan een stuk doorslaapt. Hier al niet, dus hoe zal dat daar gaan?! En laten ze haar dan liggen of halen ze haar eruit? En zo kan ik nog wel even doorgaan met de vragen die door mijn hoofd vliegen. Ach... we moeten maar zien hoe het gaat. Ik moet toch echt weer een keertje aan het werk. Maar bah, wat is het toch moeilijk allemaal!
Iedereen zit dus met hetzelfde (gelukkig). Zag dit topic niet en heb er net ook weer eentje over geopend... Ik vind het ook zo moeilijk en zie er zo erg tegenop. Had ik ook nooit van mezelf gedacht hoor. Zo gek dat ik er nu echt geen zin in heb. Zit inderdaad met dezelfde vragen: doen ze wel hoe ik het wil, laten ze haar niet te lang liggen, geven ze de fles wel goed en rustig, zullen ze wel met haar spelen en praten... en aan de andere kant vind ik het ook helemaal geen leuk idee dat anderen met haar gaan knuffelen.... Poeh, het is ook nooit goed. Zal het uiteindelijk meevallen? Vast wel toch???
Hoi hoi!! Ik ben misschien niet helemaal objectief aangezien ik zelf bij de kinderopvang werk en mijn dochtertje op het KDV zit, maar geloof me: de meeste kindjes hebben het echt heel goed op het KDV! Het enige wat je misschien wel van tevoren moet realiseren en accepteren is dat alles misschien niet helemaal gaat zoals je het zelf zou doen. Het zijn nou eenmaal andere personen, dus inderdaad, houden ze de fles net even anders vast dan jij zou doen. Maar dat is in mijn ogen nou juist het sterke punt: mijn dochtertje moet ook leren dat zaken soms anders gaan dan thuis of bij mama! En je zult zien: ook dan komt het helemaal goed, alleen net even anders dan je zelf misschien in gedachten had. De leidsters staan heel erg open voor vragen en sugesties hoor, dus heb je echt zaken die je wil bespreken, gewoon doen!!!! Mijn dochtertje heeft het heel erg goed naar haar zin ( is nu 10 maanden, gaat sinds ze 4 maanden is), ze fleurt echt op als ze binnenkomt en de andere kindjes ziet. Het is wel eens misgegaan, een ander kindje had haar gebeten, en ja, dan breekt je moederhart. Maar ook dat zal ze nog wel vaker op haar pad tegen gaan komen, op school, enz. Ze geniet van de activiteiten, andere kinderen, enz. Als ik haar ophaal, is ze wel helemaal op: ze slaapt wel wat minder dan thuis, en natuurlijk al die indrukken........Maar dan weet ik wel dat ze een super-dag heeft gehad. Kortom: laat het los, vertrouw erop dat de leidsters dit werk echt doen omdat ze het super vinden, en geniet van je eigen tijd/werk! Succes!!
Om even terug te komen op het niet durven aankaarten dat ze dingen anders/niet goed deden: dat probleem heb ik inmiddels niet meer Ik geef het nu iedere keer eerlijk aan als ik denk dat een ander gebruik beter is, maar omdat het goed met Tobe gaat op het KDV vind ik het ook niet zo'n probleem als dingen net anders gaan. Zo geven ze hem bijvoorbeeld regelmatig net wat eerder de fles dan wij thuis doen, maar ik heb gemerkt dat dat eigenlijk helemaal geen probleem is. Hij is redelijk moe als ie thuis komt waardoor hij niet zo om eten maalt en hij dus iets langer zonder de fles kan. Daarbij heb ik wel aangegeven dat ik niet wilde dat ie in de kinderwagen zou slapen (ik trof hem een keer daarin slapend aan ipv in de slaapzaal omdat ze bang was om hem wakker te maken - ze waren net buiten geweest - maar dat ding voelde nogal warm aan...) en dat begrepen ze en dat was ook niet gebruikelijk dus sindsdien heeft ie volgens mij alleen in de slaapzaal geslapen (of heel af en toe in de box/wipper als de oudere kindjes in de slaapzaal liggen). Dus ze staan open voor mijn kritieken en ik vind het ook makkelijker om het los te laten omdat ik steeds een tevreden kind ophaal