Hi meiden, Wil hier even m'n ongerustheid delen... Twee weken geleden had ik m'n eerste echo en bleek ik zwanger van een tweeling. Termijn werd toen gesteld op 8+1, wat wel een paar dagen korter was dan ik dacht, maar ja ik deed geen ovulatietesten en tempte niet, dus vooruit... Nu had ik gisteren een nieuwe echo in het ziekenhuis, dacht toen dus 10+1 te zijn maar werd gesteld op 9+4! Ik vind zelf een achteruitgang van 4 dagen in twee weken gevoelsmatig heel veel (maar: heb er geen verstand van, is een gevoelsdingetje). Tevens zou deze termijn ook betekenen dat ik m'n eerste (heeeeel lichte) positieve test al op 6 DPO had. Zijn hier dames met een vergelijkbare ervaring? Qua termijn en/of positief testen op 6DPO? Ps. Banner staat nog op oude termijn
Ik heb t zelf meegemaakt dat ik terug werd gezet in termijn terwijl het wel gewoon een goede zs was. Ook 1 zs ver terug gezet in termijn, maar echt 2 weken minder ver, en dat is bij 12 weken alsnog mis gegaan. Maar een paar dagen, daar zou ik me geen zorgen om maken hoor meid! En vriendin van me werd zelfs zo ver terug gezet in termijn dat ze haar eerste positieve test al voor haar eisprong zou hebben gehad, en die is ook bevallen van een gezond kindje.
Komt omdat ze het bij een termijn onder de 10 weken niet altijd heel accuraat kunnen meten.. Had je de echo in of uitwendig? Ik was bij mn eerste echo bij 7 weken (inwendig ) 2 dagen terug gezet en bij de termijn echo bij 10 weken weer 2 dagen vooruit gezet. Ze legde mij uit dat doordat ze nog zover moeten inzoomen bij vroege echo's en daardoor het beeld iets waziger wordt en op vroeg termijn iedere millimeter die ze er naast zitten weer een dag kan schelen.. zou me met een verschil van 4 dagen niet te druk maken!
6dpo is eigenlijk onmogelijk om al positief te testen... denk toch eerder dat je ei ietsjes eerder was. daarnaast kunnen echo's nog wel eens in het begin ernaast zitten qua termijn paar dagen zou ik me echt niet te druk over maken, kan nog bijgesteld worden oja en natuurlijk gefeliciteerd!
Ik ging naar de gyn voor 1e echo met volgens mijn berekening 7wk6 dagen. Werd 1 dag teruggezet. 2 weken later een echo en ipv 9wk5dagen nog maar 9wk3 dagen. Weer 2 weken later termijnecho en nog een dag teruggezet. Maar het gaat goed hier
Ze kunnen pas vanaf 10 wkn redelijk betrouwbaar termijn bepalen omdat het dan groot genoeg wordt om 'makkelijk' te meten zonder meetfout te maken. Daarom is de officiel termijnecho ook bij voorkeur rond de 12 wkn. Ik zou me voor nu niet al te veel zorgen maken. Een paar dagen is niet zo veel.
Ik heb dat ook meegemaakt met ons meissie ik had me zelf op de 21ste uitgerekend en toen ik de echo had kwam ze op de 28ste 2 weken later de 25ste uiteindelijk kwam ze de 21ste
Zou me niet teveel zorgen maken hoor, had het bij de zwangerschap van m'n zoontje ook. Volgens de berekening vanaf de laatste menstruatie zou ik 12 weken zijn bij m'n eerste echo (ging voor nekplooimeting) , maar toen bleek ik volgens de meting pas 10 weken en 2 dagen te zijn. Dus toen ik volgens de nieuwe meting 12 weken was, weer terug voor nekplooimeting, toen kreeg ik er weer 4 dagen bij gerekend. Dus al met al ongeveer 10 dagen minder lang zwanger dan berekend volgens laatste menstruatie, en dus ruim 10 dagen later uitgerekend.
Bedankt voor jullie reacties! De eerste echo was inwendig met 8+1. Moest dus twee weken later terugkomen voor de termijnbepaling en toen bleek ik dus (met uitwendige echo) niet 10+1 te zijn maar 9+4... Vind '10 dagen gegroeid in twee weken zo vreemd', vind het best een fors verschil in maar twee weken tijd. Maar ja, dat is misschien alleen maar mn eigen gevoel. Oh ja, dat 6dpo testen leidt ik dus af uit de nu bepaalde termijn. Doordat ze die op 9+4 hebben gezet, moet ik rond 6 december mn ei hebben gehad. En 12 december was de eerste positieve test.
Hier ook volle week terug gezet van 9+4 naar 8+4 terwijl ik vrij regelmatige cyclus had en op mijn nod al positief testte. Naja dikke prima krijg nu extra echo. Misschien ga ik dan nog vooruit of niet. maak me er geen zorgen om als ie maar groeit en kloppend hartje heeft.