Zorgen over (veel) aankomen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juud74, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    hallo,

Ik ben 20 weken zwanger en al 10 kilo (!) aangekomen. Ik vind dit zelf erg veel, maar mijn verloskundige doet er nogal laconiek over. Ze redeneert dat omdat mijn suiker goed is, ik me er maar bij neer moet leggen dat ik gewoon veel aankom. Ik eet voor mijn gevoel niet veel meer dan normaal (wel iets meer hoor, maar toch).

Bij mijn dochter ben ik in totaal 19 kilo aangekomen, ook niet weinig, maar toen hield ik op het laatst erg veel vocht vast, en was 2 dagen na de bevalling alweer 11 kilo kwijt.

De baby ontwikkelt zich verder goed en is niet te groot ofzo, mijn bloeddruk is OK en ik voel me behalve wat standaard zwangerschapsklachten ook goed, maar het zit me toch niet zo lekker. Maak ik me onterecht zorgen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Juud74.

Het gemiddeld wat iemand in de zwangerschap aankomt is 12-15 kilo. Maar ja dit is gemiddeld.
    Het is inderdaad voor de verloskundige belangrijk dat die kleine goed groeit, maar niet te goed, de bloeddruk goed blijft en dat geld ook voor de suikers.
    Het is vervelend voor jou die extra kilo's voor de zwangerschap kan het geen kwaad mits het natuurlijk niet veel te veel word.
    Mocht je er hulp bij willen qua voeding kun je evt. contact opnemen met een diƫtiste (dit moet meestal wel via de huisarts).

Groetjes Ineke.

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Dank je wel, Ineke!

Ik leg me er maar een beetje bij neer dat mijn lichaam dit toch een soort van buiten mij om besloten heeft. Zolang alles goed is met Bertus probeer ik het maar een beetje los te laten (en een beetje van de koekjes af te blijven), hopelijk dat ik straks met de borstvoeding het meeste alweer kwijt raak en daarna maar braaf naar de sportschool.

Deel Deze Pagina