Vers eten recepten!!

Discussion in 'Voeding' started by Appel en Peer, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu 8 mnd en weet zo even geen lekkere recepten om vers te maken.. (behalve de standaard wortel/brocolli/aardappel/vlees ;))

Wat voor kruiden mag ze al, uien in bijv. macaroni kan dat kwaad?

Misschien hier iemand nog ideeën? :D

Alvast bedankt!!!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Macaroni vind ze erg lekker!

Klein beetje runder gehakt rullen, groenten wokken, klein blikje tomatenpuree, beetje water, italiaanse kruiden, basilicum, snufje knoflook en een theelepel parmazaanse kaas erover: Smullen maar:D.

Vlees hebbben ze nog niet nodig, maar merk dat ze het wel lekker vind. Wissel het ook af met wel vlees, geen vlees of ham blokjes

Vis is hier ook erg geliefd: Koolvis, talapiafilé, zalm, tonijn, kabeljauw. Zowel uit de oven als gebakken met een klein beetje viskruiden.

Kruiden geef ik wel met mate aan haar, maar pakjes vermijd ik.

Witlof uit de oven vind ze ook lekker (witlof koken, hart eruit halen en in een ovenschaal leggen. Ei koken en erbij versnipperen, ham in stukjes en erbij doen, bleuband finesse, strooikaas en 45 minuten de oven in.

Brocoli met tomatensaus en vis uit de oven vind ze ook geweldig

Spruitjes gaan hier ook goed.

3. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik maak macaroni altijd zo. Tomaten blacheren, even velletje eraaf halen. In stukjes snijden, paprika in stukjes, paar champignons in stukjes.
    GEhakt rullen met een teentje knoflook. Andere groenten erbij, als laatste de tomaten weer toevoegen. De saus even bewerken met staafmixer :)
    Pasta erbij en door elkaar roeren. Mogelijk wat kaas overheen strooien.

Prei koken, aardappels koken. Van de aardappels puree maken, prei erdoorheen. Paneermeel eroverheen strooien en even 5 minuutjes de oven in.

Ook zijn ze gek op rijst met bijv. worteltjes en een stukje vis.

Of mie met stukje varkenshaas en broccoli.

Ik zoek altijd lekkere recepten opDe Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf!
    En vanzelf ga ik ze een beetje veranderen.

Ik geef bijna elke dag vlees. vis en anders ei.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    oeps hier krijgt ons ventje alleen nog maar:
    groente met aardappel hihi
    euhhh tijd voor iets anders dus..... ;)

Kan ik ook gewoon bijvoorbeeld mijn eigen macaroni pureren?
    en hoe doen jullie dat met vlees/vis/ gerechten? door de blender of klein stampen?

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    @ soepstengel: Meestal snij ik het in kleine stukjes, en eet ze het gewoon op.
    Macaroni geef ik gewoon zo, zonder te prakken of iets dergelijks. Ook wortels, bonen geef ik gewoon uit het handje.

6. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Zoo dat zijn nog eens tips! :D
    Thnx meiden.. Ga ze op mn gemakje opschrijven en van t weekend wat kokkerellen (raar woord haha).

Net had ik witlof gemaakt met appel en wat kaas. Ze smulde ervan, erg fijn als ze zo smult van je eigen gemaakte eten :).

Nog meer recepten zijn welkom :D!! Hihi..

7. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
  8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit aparte recepten voor de kinderen gebruikt. Ze kregen gewoon die onderdelen van mijn eigen avondmaaltijd die ze al eten konden. Kruiden eigenlijk vanaf het begin al. Ik kook zoutarm.

9. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Ja hier ook hoor, aanpassingen in zout en scherpte (ik houd wel van een stevige chilipeper door mijn spaghetti bv), dat deed ik niet toen hij onder de 1 was. Nu wel, maar ook niet extreem.

10. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Macaroni maken wij vaak met tonijn, wat ontvelde en kleingepureerde tomaat, een klein stukje ui mee pureren, beetje italiaanse kruiden en wat erwtjes. Toen ze groter werd deden we het steeds minder fijn pureren en kreeg ze er wat kaas bij :)

Een beetje kip heel klein gesneden met rijst en groente puree van bv wortel, sperzieboontjes en paprika. En hier werden ook de stukjes steeds groter naarmate ze ouder werd, en ging ik er langzaam een beetje peper aan toevoegen.

Succes met koken!
    Op websites als keukenkikker.nl of smikkels.nl kun je ook ideen opdoen.

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik maakte veel receptjes uit eht boek opperdepop van de albert heijn. Leuke recepten op leeftijd ingedeeld en inderdaad weer eens wat anders dan de standaard worteltjes :D

Share This Page