van 8 naar 7 voedingen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Fairytale, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ons zoontje is 8 week te vroeg geboren, hij weegt nu bijna 3 kilo, en krijgt 60 per fles 1 keer in de 3 uur..
    Ik wil dus graag naar 7 voedingen, en op een gegeven moment naar 6 voedingen.
    Hoe kan ik dat het beste doen? En hoeveel krijgt hij dan?
    En hoe weet ik dat hij meer nodig heeft dan 60 per fles?
    Vind het erg lastig allemaal;)

en had nog even een vraagje, ik ga binnenkort over naar nutrilon, alleen zei de kraamverzorgster dat het water niet gekookt meer hoeft te worden? maar gewoon water uit de kraan, poeder erin en verwarmen?Ik vind dat zo raar.. ik dacht dat het altijd nog gekookt moest worden. Ik geef nu nog steeds mijn gekolfde melk

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het water voor de bereiding hoeft niet perse gekookt te worden als je de voeding per flesje klaarmaakt. Het kraanwater in Nederland is absoluut veilig (mits je geen loden leidingen in huis hebt). Dan gaat het zo: water uit de kraan in de fles, opwarmen en dan het poeder erbij. Het poeder lost het beste op in handwarm water.

Als ik kijk naar het gewicht van je zoontje, dan mag hij al 6 voedingen van 90 ml per dag hebben. Omdat je zoontje te vroeg geboren is, is het voor de zekerheid fijn om even met de kinderarts te overleggen voordat je de hoeveelheid voeding ophoogt.

Groetjes Linda

Share This Page