Meegroeistoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MommyOwl, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik zoek ervaringen en tips voor een goede meegroeistoel voor onze dochter van 2,5 jaar. Ze heeft autisme en bonkt vaak hard met haar rug tegen de leuning van haar stoel aan. Ook zet ze zich veel tegen de tafel af met haar voeten, waardoor een stoel snel kan omkiepen.

De stoel moet dus aan een paar eisen voldoen:
    - Kan niet snel naar achteren kiepen.
    - Heeft een beugel die makkelijk erin en eruit kan.
    - Het liefst ook met tuigje.
    - Comfortabele rugleuning.
    - Kleur zwart.
    - Niet te duur.
    - Geen ouderlijke struikel factor :D (zo struikel ik steeds over de achterste poten van een Tripp Trapp)

Op haar kinderdagcentrum gebruiken ze Dapper stoelen en die vind ik heel fijn. Maar ze zijn ook heel duur :(
    Dus, tips en ervaringen zijn welkom :)

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben een moderne Stokke (hout/wit plastic). Babyzitjeheb ik er al uit, weet niet hoelang dat past eigenlijk. Maar nu een stevige hoge stoel over met rug/armleuning. Daarnaast hebben we een plastic juniorstoel van Ikea, ook erg handig als ze eenmaal netjes kunnen zitten. (Zonder armleuning, dus kunnen ze zelf aanschuiven en daarna erop klimmen)

Beiden niet in zwart trouwens.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben de Tiamo meegroeistoel maar volgens mij is die ook niet in het zwart 😔

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben een meegroeistoel van de Prenatal.
    Zoontje zit er prima in en heeft ook nog genoeg ruimte om erin te blijven de komende 1-2 jaar.
    We gebruiken hem nu nog echt als kinderstoel, dus het blad zit er nog gewoon op, maar het blad kan er ook af, zodat je de stoel onder tafel kan schuiven en ze gewoon echt aan tafel zitten.
    Ik weet niet wat je bedoelt met een beugel aan de stoel?
    Er zit een tuigje in, alleen is hij volgens mij niet in het zwart, maar wel in het grijs en taupe bijv. dus weet niet of dat ook een optie is.
    Erover struikelen kan haast niet want de achterpoten staan bijna gelijk met de rugleuning.
    Dit is 'm trouwens....

Prenatal - Alles wat je thuis nodig hebt voor baby's online kopen! | PRENATAL.NL - Kinderstoelen online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal meegroeistoel wit

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ok, ik weet dat je geen trip trapp wil, maar die beugel is wel prima erin en eruit te doen, in ieder geval van de oude tripp trapps, dan gebruik je dus het leertje niet. In de klas van mijn zoon hebben ze ook oude tripp trapps en daar gebruiken ze de beugels ook regelmatig (kinderen varieren momenteel van 5 tot 8 en past prima met beugel, en pastte ook toen er nog kinderen van 12 in zijn klas zaten). Hoe dat bij de nieuwe tripp trapps zit, weet ik niet, want die hebben hele andere babysets, dus misschien geen losse beugels?

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.436
    10.362
    113
    Wij hebben ook een meegroeistoel van de prenatal en zijn er heel blij mee. Het tafelblad kun je laten zitten maar ook verwijderen en dan zitten ze echt aan tafel. Er zit geen beugel maar wel met tuigje.

Ze hebben hem niet in het zwart wel in taupe, zelf hebben we hem gekocht tijdens demama mazzeldagen voor 40.

Prenatal - Alles wat je thuis nodig hebt voor baby's online kopen! | PRENATAL.NL - Kinderstoelen online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal meegroeistoel taupe

Ondanks onze uk (ondertussen bijna 3) er achter op gaat staan blijft hij nog steeds overeind. Toen onze uk nog het blad had kon hij zich afzetten , zonder blad gaat dat niet ( goed aanschuiven)

Deel Deze Pagina