jaloers..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

sorry meiden maar moet het even kwijt..
    ik ben af en toe zo jaloers als ik mama's zie die schrijven dat hun kindje al kruipt of (aan de hand) loopt..

soraya rolt wel om, en sinds vorige week ook weer terug,
    en als ze op dr buik ligt schuift ze achteruit..

maar van kruipen zie ik nog niks..
    als ik haar aan de salontafel zet gaat ze er met haar buik tegen aan staan, dat kan ze dan even los, maar verder niet..

deden jullie kindjes dit ook, en denken jullie dat dit een begin is?

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Sorry hoor meid...je kindje is 9 maanden...:$ Wat wil je nu?!

Er zal veel van waar zijn hoor, dat er kindjes zijn die met 9 maanden al kunnen lopen (volgens oei ik groei zijn er kinderen die met 7 maanden lopen...:$:$) maar ik geloof niet altijd alles!

Las net nog een topic over modellenkindjes. Ja hoor, al die kindjes worden om de haverklap aangesproken door scouts...ik weet niet waar die vrouwen komen, maar alles geloven doe ik niet.

Dussss m.a.w. laat je de kop niet gek maken. Ik vind het al heel knap dat ze eventjes los staat!

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Meid...mijn zoontje tijgerde (nou ja schoof) een maand geleden wat achteruit en duwde zich tot staan in bad bijvoorbeeld.
    Nu tijgert hij vooruit, gaat zelf zitten en overal aan staan, probeert te kruipen, staat af en toe los en loopt aan 1 handje als hij er zin in heeft. Zo snel kan het gaan dus!
    Blijkbaar heeft je meisje andere prioriteiten wat betreft ontwikkeling. De meeste ontwikkelingen zie je denk ik niet eens of die vallen niet zo op (zoals pincetgreep, woordjes begrijpen etc).

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zo dacht ik ook dat mijn zoontje nooit zou kruipen (buikschuiven) of aan het handje zou lopen, maar opeens doen ze het. Je kindje doet het hardstikke prima hoor!

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Bovendien denk ik dat er inderdaad ook veel moeders zijn die dingen vertellen als: mijn kind kan zitten en in werkelijkheid kiepert het kind na een paar seconden om.
    Vaak moet je dingen inderdaad ook met een korrel zout nemen. Ik snap je gevoel wel hoor, maar echt...het komt wel.
    Kijk eens op deze site Motorische Ontwikkeling - Wat kan 'n kind op welke leeftijd? | Mens en gezondheid: Kinderen
    Dan zul je zien dat je kindje gewoon lekker gemiddeld is :)

6. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Meid, probeer echt om niet naar andere kindjes te kijken, maar volop te genieten van je eigen kind. Zoonlief hier is inmiddels 19 mnd en loopt nu pas (enigszins) los. Maar er mankeert helemaal niets aan hem en hij doet de dingen gewoon in z'n eigen tempo (praat bijv al wel heel erg veel). Dat zal jouw kindje ook doen! Geniet vooral, het gaat allemaal zo snel...

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Och jeetje, je kindje is pas 9 maanden?! Tijd zat hoor!

Ben juist jaloers op jou! Jij hoeft er nog niet hele dagen achteraan te rennen! Geniet er nog maar ff van, want voor je het weet is dat ook afgelopen:D

8. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dankjewel meiden...

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Je moet je niet druk maken meid!

Lisa doet dat allemaal ook nog niet, het komt vanzelf.. Lisa kan in kruipstand gaan maar kruipen lukt er nog niet en van staan heeft ze nog nooit gehoord :D
    Komt vanzelf allemaal wel..

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Niet zo druk om maken hoor! Mijn meissie is een maandje ouder als de jouwe en die kruipt/staat/loopt ook nog niet hoor!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft helemaal niet gekropen, paar dagen na haar verjaardag liep ze opeens.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn kind is 1 van die vlugge, tuurlijk geweldig dat ze alles zo snel doet, maar er zitten ook nadelen aan, een dreumes van 1 die los loopt is veel werk vooral vanwege het woordje nee, en ze worden zo snel groot.

jou kindje doet precies wat er met 9 mnd wordt verwacht, geniet ervan, hij doet het prima, jaloers worden is niet nodig, ik wou soms dat ze nog wat klein was en niet zon handenbindertje. even rustig zitten is er vaak niet meer bij

13. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    die van mij is 10,5 maand en heeft het kruipen nog niet eens ontdenkt!!! Kom vanzelf. Als ze gaan kruipen heb je er weer een hele drukte bij. Laat ze nog maar even lekker liggen!!

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee hoi,

ik heb ook niet zo'n snel kindje. Ben niet echt jaloers, maar als ze bij een snel kindje is, zie ik wel een erg contrast. Dat is wel gek om te zien.

Als de grove motoriek minder snel is, zie je vaak dat de fijne motoriek of het babbelen bijvoorbeeld wat sneller gaat.

Komt goed (ook al heb ik dat zelf ook weleens nodig om te horen ;))

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Tja.. ik vraag me wel eens af hoe het er 'in het echt' uitziet wat sommige moeders hier schrijven over hun kindjes. Of wat bekenden zeggen over hun kindjes.

Zo had ik een paar maanden geleden vriendin aan de telefoon (ze woont aan de andere kant van het land dus we zien haar niet zo vaak). Haar zoontje was toen zeven maanden. Ze vertelde dat hij kon staan. Ik helemaal ondersteboven, want mijn dochter was iets ouder en kon niet staan.. dacht ik!
    Maar wat bleek een week later toen we elkaar zagen; haar zoontje kon blijven staan.. als zij hem aan de tafel neerzette! Dat heb ik nooit gedaan bij mijn dochter, zij stond voor het eerst toen ze zelf ging staan. Dus ik dacht gewoon anders over 'staan' dan vriendin.

Nog een voorbeeld: teamgenootje vertelde eens dat haar zoontje van tien maanden liep. Weer was ik stomverbaasd: ja, het komt voor hoor, en waarom zou het niet háár zoontje zijn dat zo vroeg loopt, maar toch: ik was verbaasd.

Een maand later zag ik het ventje. En lopen? Ja.. als mama hem met twee handen vast hield..

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hahaha, klinkt als m'n schoonmoeder.. mijn man kon volgens haar ook met 10 maanden lopen. ;)

Ik heb wel een vlotte tante, maar het zegt allemaal niks, het kan ineens zo snel gaan, sterker nog.. het gaat zo ongelovelijk snel, je moet gewoon lekker genieten van je kindje en alles komt vanzelf wel. ;)

17. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Graag wil ik even reageren op jullie...jullie baby's zijn naar jullie idee nog niet zo snel en verwachten(hopen) dat ze al kunnen kruipen en staan. Nou, hier hebben we dus een snelle baby en dat is niet altijd even fijn. Misschien verklaren jullie me voor gek, maar ik baal er soms van dat onze boef zo snel is. Hij is nu net 8 maanden en met 7,5 maand kroop hij al. Dan bedoel ik echt met de handjes op de grond en zijn beentjes onder zijn kont. Op dit moment heeft hij het staan ontdekt en dan bedoel ik in de box/bed zichzelf optrekken tot staan. Je legt hem neer, draait je om en dan staat hij al. Als hij door de kamer kruipt probeert hij zich overal aan op te trekken. Je moet er continue bij blijven aangezien het evenwicht nog niet zo sterk is. Het is natuurlijk ook een geweldig gezicht, vooral als hij je met zijn guitig gezichtje aan kijkt! Maar als mama gaat het me allemaal veel te snel. Ineens is die 'kleine' baby niet meer en gaat hij zelf op ontdekking. Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk goed dat hij zich ontwikkeld maar voor mijn gevoel gaat het te snel. Het is ons eerste kindje misschien dat het daar aan ligt, maar soms denk ik waarom nu al.....Zelf was ik 9 maanden toe ik liep en mijn man 10 maanden, dus hij zou het van geen vreemde hebben, zou je zeggen. Ik denk dat hij voor zijn 1e jaar loopt, al hoop ik het eigenlijk van niet....dus mama's geniet van jullie 'kleintjes' want als ze ineens door de kamer gaan zijn ze ineens (voor het gevoel) heel groot!!

O ja, en over het feit dat ik zelf met 9 maanden liep (zal nog niet vloeiend zijn geweest) Mijn moeder heeft desttijds staan huilen bij de kinderwagen dat ze 'echte' schoenen voor mij moest kopen omdat ik die echt nodig had volgens de verkoopster. Mijn moeder dacht dat ze haar de schoenen hadden aangesmeerd maar ik had ze dus wel echt nodig ;)!

18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    volgensmij bedoelen de andere meiden ook niet dat het ONMOGELIJK is dat er kindjes zijn die zo vlot zijn, maar sommige verhalen zijn wel wat overdreven van sommige moeders, inderdaad verhalen van; ze kan zitten' en dan na 2 seconden weer omvallen..

maar hier ook een mannetje die gewoon gemiddeld is, hij begon met 10 maanden rond te schuiven maar kan pas sinds een paar weken echt kruipen. hij kan zich nu ook optrekken en gaat als een speer, maar ik heb me er nooit aan geergerd dat ie niet eerder kon rondbewegen, helemaal als je het met anderen gaat vergelijken.
    we hadden hier bij een babygroepje een meisje van 10 maanden die echt al rond liep, maar wel heel onstabiel en dus een paar weken achter elkaar ook steeds weer omviel.
    ik denk dat kindjes die wat later lopen het sneller oppikken en dus binnen een paar dagen al veel steviger lopen dan de eerste stapjes...
    elk kind is gewoon anders en zoals mn vriend haar tante altijd zo mooi zegt:
    don't wish their lives away!
    geniet ervan dat ze nog zo lekker klein zijn, het gaat al veel te snel. voor je het weet vragen ze je tot hoe laat ze mogen stappen!!

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik werd vooral onzeker door andere mensen: kan ze dit al? doet ze dat al?? naar mijn idee was leah ook langzaam, maar dat viel eigenlijk reuze mee (nu is het zo met praten, napraten doet ze amper, ze brabbelt wel heel de dag door, vriend was ook laat met praten)

een vriendin van mij haar zoontje en leah schelen 9weken. een nichtje scheelt 7weken. die konden ook al veel meer, maar die waren zelf ook veel drukker.
    als iemand weer kwam (meestal familie) met oh maar die kan dat wel al, kan leah dat nog niet? zei ik standaard: nee, maar leah slaapt heerlijk tot 9uur en niet tot 6uur;) (dat vond ik dan weer lekker)
    leah haar fijne motoriek is iets beter.
    en het zoontje van mijn vriendin liep wel zelf los met 10maanden, daar was ze zelf ook niet blij mee (hij was in alles erg vlot) en toen kwam mijn schoonmoeder: kan ze nog niet lopen? die of die kan dat wel al. dan zei ik: nee maar .... kan dat wel al 2maanden. (zoontje van vriendin) vriendin en ik moeten er nog steeds om lachen (ook omdat ik ging 'pronken' met haar kind;))

sommige kinderen zijn nu eenmaal vlugger dan andere, maar zolang ze zich normaal ontwikkeld moet je je niet al te veel zorgen maken.

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn nichtje wordt over een week 1 en sinds vorige week kruipt ze. En vandaag sprak ik iemand wiens kind nooit heeft gekropen, maar die ging altijd billenschuivend vooruit. Is ook een manier toch?

Mijn nichtje is overigens wel een stuk gelukkiger nu ze kruipt. Ze wou altijd al zo graag, maar lukte nooit en daar raakte ze gefrustreerd van.

Deel Deze Pagina