Jawel hoor, ik verwacht zeker dat mijn man ook een groot deel van het huishouden op zich neemt, naast zijn fulltime baan. Ik heb het heel erg druk met onze dochter en ik ben 3 a 4 dagen in de week gastouder. En nogmaals, ik ben thuisblijfmoeder, geen thuisblijf werkster. Gelukkig denkt mijn man hier ook zo over. uiteindelijk komt het er in de praktijk uiteraard op neer dat ik meer doe, maar mijn man vind het heel normaal als er dagen zijn dat hij net zoveel doet als dat ik doe.
Mijn man weet dondersgoed wat ik thuis allemaal doe dus hoor het gelukkig niet. Zou graag een keer met hem willen ruilen eerlijk gezegd. "doei schat ga naar mn werk" en dan boem, deur dicht en een andere wereld inlopen... Mijn man zegt vaak zat dat hij veel respect voor me heb hoe ik alles doe en dat hij me een sterke vrouw vind, geeft me echt een heel goed en fijn gevoel en vind dat jou man dat ook wel eens zou mogen doen. Dus nee je zeurt niet en vind dat je groot gelijk hebt. Aan de andere kant ziet het vanaf buiten natuurlijk niet uit alsof het veel werk is, dat merk je pas als je het doet dus snap ook wel dat hij het niet ziet. Misschien moet je het hem eens over laten nemen op de manier hoe jij het goed.
Mijn man werkt ook gewoon mee op zijn vrije dagen hoor! Sterker nog heb hem verteld dat ik niet wil dat hij huishoudelijk werk doet als hij een lange dag gewerkt heeft want hij staat zo met zijn jas nog aan de keuken op te ruimen als hij thuis komt. Als hij vrij is ruimt hij vaak (zie: altijd) de keuken op, haalt de stofzuiger een keer door de kamer heen en ruimt de troep zo her en der op. Heel soms draait hij zelfs een wasje. Dat terwijl ik gewoon thuis ben EN we een schoonmaakster hebben die ons zo af en toe helpt. (of eerlijk gezegd hadden tot vandaag, maar das weer een ander verhaal haha). Ik ben ook gastouder en daarnaast kinderfotograaf dus kan best tussendoor het e.e.a. doen maar woon hier niet alleen. Degene die mee helpt om troep te maken mag ook mee helpen het op te ruimen. Geldt voor iedereen in dit huis. kinderen & onszelf.
rijtjes: in mijn ogen ben je dus geen thuisblijfmoeder maar gastouder 3 a 4/5 van de werkweek. Dat je dat thuis doet is in mijn ogen dus geen reden dat jij niet werkt. Jij werkt in mijn ogen dus gewoon 24/32 uur. Dan is het in mijn ogen ook niet meer dan logisch dat hij ook veel doet. denk dat bedoeld word vrouwen die ook geen betaalde dingen doen, tja hoe zeg ik dat. Die dus geen wergever hebben.
Dus als je zorgt voor 3 kindjes van een ander is dat heel anders dan als je zorgt voor 3 kindjes van jezelf? Nee hoor de man steekt zn piemel erin, zorgt daarmee voor extra werk en mag dus ook mee helpen met de extra troep die erbij komt kijken. We leven niet meer in de jaren 80...
ik vind ook dat een partner altijd moet mee helpen ,maar ik wou uitleggen Wat jongemama22 bedoeld denk ik.
Inderdaad. Niemand heeft het over het halve huishouden doen. Als je alles nog eens terug leest kun je lezen dat iedereen het heeft over 'een beetje meehelpen'.
De toon is inderdaad niet zo respectvol. Tuurlijk werk jij ook hard! Ik vind het ook wel vreemd dat hij dan de vaat laat staan. Ik werk 3 dagen (soms 4) in de week en ik doe veel meer in het huishouden. Mijn vriend werkt ook meer (soms 10 dagen achtereen) Dus ik vind dat niet meer dan logisch. Maar hij helpt echt wel mee! Brengt de kleine naar bed, draait een was etc... Maar ik las een opmerking dat een dag voor je kind zorgen en huishouden zwaarder is dan werken. Dat vind ik als ik voor mezelf spreek echt niet opgaan. Ik vind mijn werk (veel staan...) echt wel fysiek zwaarder en ben dan echt vermoeider eind van de dag hoor. Als ik dan weer een dag thuis heb met de kleine en het huishouden zie ik dat als veel ontspannender!
niet zo zwaar opnemen, bij ts gaat het om de toon en het opmerken dat ze het maar makkelijk heeft. Niet eerlijk natuurlijk. ik doelde op dat jij thuis zijn ontspannender vind als werken. Dat vond ik ook toen Colin er alleen was, nu ben ik blij als ik een dagje kan bijtrekken op werk. Nu speelt ook mee dat ik fysieke klachten heb hoor en dus nu niet eens kan werken.
Nee de toon lijkt me ook raar. Ik zie de mijne zoiets ook echt niet zeggen. Maar een eigen zaak hebben is meestal wel langer werken dan 9 tot 5 en 5 dagen in de week. Wat dat betreft vind ik dat zwaarder. Maar hij moet gewoon zn eigen troep opruimen toch?
Dat was niet mijn opmerking maar wat een vriendin tegen me zei. Ik heb ook niet gezegd dat dit dan ook mijn mening is. Je geeft zelf al aan dat je zelf een fysiek zware baan hebt en deze vriendin heeft een kantoorbaan waar ze wat meer kan zitten. Dat is dus al een heel verschil. Ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik heb een klein meisje van bijna 6 maanden die tegenwoordig weinig overdag slaapt en de hele dag mijn aandacht wil. Helemaal niks mis mee en ik geniet er enorm van maar ben bijna de hele dag zo intensief met haar bezig en haar (7kg) aan het ronddragen dat ik 's avonds helemaal op ben. En ja dan vind ik het wel fijn als m'n man ook een beetje meehelpt als mijn energie ver te zoeken is. Dan ligt het er ook aan hoeveel uur je man/partner werkt, hoe intensief de baan is, hoeveel energie hij zelf nog over heeft na werktijd enz. En de ene persoon maakt een kamer schoon in 30 minuten terwijl de ander er 2 uur over doet. De ene heeft er heel veel energie voor en de andere niet. De ene vindt het leuk om te doen, de ander heeft er een hekel aan. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
dat vind ik ook, maar dat deed hij dus ook niet meer, incl opmerking dat ze het makkelijk had. hihi hij had van mij een makkelijke schop tegen zijn billen gehad.