Hoi. Ik heb mijn vorige zwangerschap veel overgegeven. Nu vorige week 1 X een beetje door/tijdens het tanden poetsen. Nu brak er vanmorgen een vulling uit mijn gebit en ging daarna tanden poetsen, nou...alles wat ik vandaag gehad had is er weer uit gekomen gadver! En het kwam weer door de geur/smaak vd tandpasta (prodent). Nu wil ik natuurlijk altijd goed mijn tanden poetsen maar helemaal nu ik vrijdag naar de tandarts moet. en ik hou het maar heel kort vol... Meer die hier last van hebben? Zou een ander soort tandpasta beter zijn? Op deze manier krijg ik angst voor het poetsen en dat kan toch niet de bedoeling zijn..
misschien kan je een ander soort tandpasta gebruiken die niet naar mint smaakt/ruikt? Zoals een tandpasta van paradontax (vind ik zelf heel lekker maar je moet er wel aan wennen), of de tandpasta van weleda http://www.greenjump.nl/Foto/2249/3858/Original/Calendula-tandpasta.jpg met calendula.. wel fris maar niet zon vieze kauwgomsmaak zoals sommige tandpasta's hebben haha overigens heb ik het ook wel eens hoor, dat ik bijna moet kokhalzen als de tandenborstel te ver naar achteren komt (achterste kiezen), ik doe het daarom altijd heel langzaam zodat ik niet kan uitschieten..
Naar is dat he! Hier tm 20 weken bijna elke dag overgegeven na het tandenpoetsen, poetsen had weinig nut eigenlijk dus. Maar jij geeft aan dat het bij jou door de tandpasta komt, misschien zendium classic eens proberen? Die is heel neutraal en niet schuimend, waardoor je minder last hebt van een overheersende geur en hele mond vol tandpasta in ieder geval.
Sjonge, ik dacht dat ik de enige was... Dat heb ik dus ook! Hoewel het nu nog bij kokhalzen blijft gelukkig.... Bij mij gaat het met twee verschillende tandpasta's niet goed. Elmex en Prodent. En ik heb het ook van pepermunt! Volgens mij heeft Elmex ook een milde smaak variant, wellicht dat ik die eens ga proberen.
hihi hier ook, kindertandpasta en kinderborsteltje. Na een 15 16 weken weer eens geprobeerd en nergens meer last van
Had ik ook heel erg. Tandarts adviseerde me om minder tandpasta te gebruiken of idd een ander merk/ smaak. En om in ieder geval te flossen als dat wel gaat. Hielp bij mij allemaal niet erg veel helaas, maar na 16 weken ging het weer goed.
Ik had dit ook.. verschrikkelijk! Ik had blauwe prodent en toen een tijdje de rode gaan gebruiken en dat werkte! Nu kan ik al een tijdje weer de blauwe gebruiken.
Ik had/heb dit ook. Vanaf week 5. Nu lijkt het wat beter te gaan. Sta soms nogt tijdens het tandenpoetsen te kokken. Ik poetste eerst met een elektrische tandeborstel, nu weer met de hand Volgens mijn tandarts komt het vaak voor