He meiden, Ik heb heel even een vraag of jullie hier ook ervaring hebben met tarwekiemolie. Ik zal eerst even uitleggen hoe het met mijn cyclus zit. Vorig jaar heb ik de koperspiraal eruit laten halen (om een andere reden). Sinds 3 maanden proberen we zwanger te worden. Ik heb altijd cyclussen gehad tussen de 24 en 29 dagen. De eerste 2 maanden heb ik middels ovulatietesten geprobeerd om mijn eisprong op te sporen, om te bevestigen dat ik hem voelde. Maar omdat er 7 in een doosje zaten en ik het niet heel consequent uitvoerde (wel drinken en plassen van te voren, verschillende tijdstippen etc.) en ik geen LH piek gevonden kreeg, dacht ik dus eerst dat ik hem gemist had. Afgelopen maand ben ik blijven doortesten en ben ik dus achter gekomen dat de pijn die ik voel, geen ovulatiepijn is. Want mijn eisprong was volgens de ovulatietesten nog niet in aantocht. Omdat ikzelf denk dat ik een korte luteale fase heb, was ik op cyclusdag 17 gestart met tawekiemolie. Op cyclusdagen 21 en 22 heb ik positieve ovulatietesten. Ik denk dan dat mijn eisprong op dag 23 was? Nu zit ik voor het eerst in mijn leven op cyclusdag 34. Dit is voor mij compleet nieuw. Ik kan in ieder geval zeggen dat de tarwekiemolie zijn werk doet... Wel ontzettend balen dat mijn cyclussen zo lang worden, anderzijds met een luteale fase van ongeveer 4 dagen kunnen we ook zo goed als niet zwanger raken denk ik. De afgelopen dagen voel ik mij er erg onrustig door, ik weet niet goed wat ik kan verwachten. Ik weet dat rustig afwachten het beste is (laat ik nu een ongeduldig type zijn, haha) , maar de afgelopen dagen voel ik mij anders. Ben echt niet te genieten thuis. Overigens heb ik dit vaak voor mijn menstruatie ook, dus wil niks zeggen. Maar nu duurt dit echt al bijna een week en dat is wel echt lang. Ook heb ik voor het eerst dat mijn tepels om de haverklap stijf zijn en gevoelig zijn, dit herken ik niet. Heel soms voel ik lichte menstruatiepijn, die daarna ineens weer weg is. Verder zit ik sinds gister ineens onder de pukkels. Het zijn allemaal vage klachten die op zowel naderende menstruatie kunnen duiden als op een zwangerschap. Vandaag een zwangerschapstest gedaan en deze was zoals verwacht (natuurlijk anders gehoopt) negatief. Lijkt mij dat ik dan mijn menstruatie kan verwachten toch? Want die klachten kunnen alleen maar voortkomen uit de aanmaak van het HCG hormoon en dat zou je dan toch moeten meten met de zwangerschapstest? Ik stop vandaag maar met die tawekiemolie denk ik. Zijn er hier nog meiden met ervaring dat tarwekiemolie de cyclus zo verlengt of mogelijk dat je toch zwanger was? Reken ik eigen cyclusdag 23 (vermoedelijke eisprong) als 1 DPO? Ik weet dat temperaturen de enige manier is om zeker vast te stellen dat je je eisprong gehad hebt, maar daar ben ik (nog) niet mee begonnen. Oh ja, ik ben tarwekiemolie gaan gebruiken, omdat ik had gelezen dat het de innesteling kan bevorderen. Twijfel nog of ik het volgende maand zal gebruiken. Zo, het is een heel verhaal geworden, haha! Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Als je eisprong deze maand pas op dag 23 was zit je als ik goed reken nu pas 10 dpo, wat niet bepaald lang is. Mijn eisprong kwam elke maand op een andere cyclusdag, variërend van dag 11 tot en met dag 19 maar mn lf was standaard elke maand 14 dagen. Tarwekiemolie heeft mij 2 x geholpen zwanger te raken, althans, dat denk ik want zeker weet je het natuurlijk nooit. De 2 maanden dat ik het slikte was het raak en de 9 maanden ervoor niet. De eerste keer ging mis maar dat kan nou eenmaal voorkomen. De maand erop weer tarwekiemolie en nu al bijna 28 weken zwanger. Ik zou je lijf zoiezo tijd geven want iedereen heeft wel eens een uitschieter qua cyclus. Het kan zijn dat je eisprong andere maanden eerder kwam. Een te korte lf is niet goed, en besluiten of tarwekiemolie wel of niet voor jou de oplossing is moet je zelf doen want je moet altijd doen wat voor jou goed voelt. De een is erg blij met tarwekiemolie en de ander vindt het rotspul. De een is er wel mee zwanger geraakt en de ander niet.
Ik denk dat ik dan toch op 11 DPO zit? Maar je hebt wel gelijk, ik moet afwachten. Het blijft iig een gegeven dat ik nog nooit zo'n uitschieter in mijn cyclus heb gehad en ik dus wel zeker weet dat dit door de tarwekiemolie komt. Het is zo spannend, je wilt jezelf ook niet gek maken, maar mijn gedachten schieten alle kanten op. Gelukkig biedt het werk afleiding en staat het weekend bijna voor de deur met leuke plannen! Jij trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Tarwekiemolie kan je eisprong vertragen als je begint met slikken vanaf cd 1. Zo kort voor je eisprong zou het niet zoveel invloed mogen hebben op je eisprong. Wel kan je lf er langer door worden maar bij een korte lf is dat geen probleem. Voor zover ik weet reken je de dag van de eisprong niet als 1 dpo. Het is ook letterlijk days past ovulation. Dus dagen na eisprong. Daarom gokte ik op 10 dpo.