Ik ben nu 35wk zwanger en houd heel veel vocht vast in m'n voeten, waardoor ik m'n schoenen niet meer aan kan. Ik moet de deur uit om m'n zoon naar school te brengen, maar dat kan moeilijk op m'n sokken😜 Heeft iemand tips hoe ik de laatste weken door kom?
tja toch op je sokken.. Nee grapje misschien een idee om bij de action ofzo even goedkope gympjes te kopen die een maatje groter zijn
Het is jammer dat het zulk slecht weer is anders kon je lekker op je slippertjes haha. Je hebt ook (heel lelijk ik weet het) van die goedkope uggs dingen. Koop je die een maat of 2 groter en dan moet je er wel in passen. Die zijn ook nog lekker warm met dit weer. Veel de voetjes omhoog, misschien neem het nog iets af.
Idd maatje groter kopen. Heb je voor nu geen grote regenlaarzen staan of snowboots? Zonder sokken er in. Uhmm anders op slippers en vandaag zorgen dat je morgen nieuwe hebt.
Veel je voeten omhoog doen, echt wanneer je kan. Scheelt enorm. Ik had bij de eerste ook echt 2 maten groter, gelukkig was het lente en kon ik wel sandalen aan.
Bedankt dames voor de reacties! Ik probeer idd veel met m'n benen omhoog te zitten, maar valt niet mee met nog een peuter in huis😁. Ik ga maar is kijken of ik idd goedkopen laarzen/schoenen kan vinden een paar maten groter.
Kussen onder je matras, zo lig je 's nachts met je voeten omhoog en kan je hopelijk 's ochtends je schoenen aan Verder veel blijven drinken, brandnetelthee drinken, bleekselderij eten etc. Hopelijk wordt het nog wat minder voor de bevalling. Anders zweet je alles in de dagen erna eruit (bleh)
Ik loop lekker veel op m'n sloffen (ugg sloffen met een rubber zooltje dus kan ik ook mee naar buiten)
Ik heb hier ook mega veel last van! Ik doe mijn voeten zo veel mogelijk omhoog en savonds masseer ik het vocht iets naar boven (schijnt bij mij toch echt te helpen)
Oké, hier mijn hele arsenaal aan middeltjes tegen vocht vasthouden, al weken ze allemaal maar een beetje... Maar alle kleine beetjes helpen! Veel water drinken (al zegt je gevoel misschien juist van niet), zoutarm eten, bleekselderij, cranberries, koude voetenbadjes, zwemmen, fietsen met je benen in de lucht, benen zoveel mogelijk hoog leggen, van je voeten af naar boven masseren of anders de hulp inschakelen van een professional (bijv. Goeie fysiotherapeut) die drainagemassage kan. 'S nachts je benen ook omhoog, steunkousen aan in bed en 's ochtends onmiddellijk veterschoenen aandoen. Dan hebben 1. Je voeten geen kans vol te lopen gedurende de dag. 2. Kun je de veters af en toe proberen aan te halen om t vocht er wat uit te 'knijpen'. Mocht je dat kiezen, maak dan niet de fout om helderheid de dag even je schoenen uit te doen. Dan krijg je ze daarna nooit meer aan... Succes ermee!
herkenbaar! Ik ben 3 weken geleden bevallen, maar had de laatste 2 maanden van de zwangerschap ook gigantisch dikke onderbenen en voeten. Kon ook geen schoen meer aan! Ik heb toen inderdaad zoals hierboven ook al genoemd is, van die lelijke neppe uggs gekocht een maat te groot. Stond voor geen meter, maarja.. op sokken naar buiten is geen optie inderdaad Tip: na het douchen even een koude douchestraal op je voeten houden, dit bevorderd de doorbloeding.