Hoop dat iemand hier mij gerust kan stellen. Ben half augustus met de pil gestopt. Nu 2 maanden ovulatietests gebruikt (clearbleu digital). De 1e maand op dag 18 positief (cyclus duurde 34 dagen), vorige maand dag 14 positief (duurde 28 dagen). Nu zit ik inmiddels op dag 17 (moet vandaag nog testen), maar gisteren nog geen positieve test. Omdat mijn gemiddelde cyclus 28 dagen is geweest ben ik begonnen met testen op dag 11. Wordt er een beetje hopeloos van, ten eerste dat ik niet begrijp waarom het nog niet gelukt is en ten tweede dat ik me zorgen begin te maken over mijn vruchtbaarheid... Is er iemand die mij een beetje gerust kan stellen? Ben echt een beetje verdrietig op t moment.
Het kan zijn dat je op het ene moment een vroege eisprong hebt en het andere moment een latere. Ik raad je aan dat als je straks ongesteld bent geworden om vanaf dat moment te gaan temperaturen. Je kunt dan vaak precies zien wanneer je eisprong is. En bij twijfel kan je altijd je HA bellen die je gerust kan stellen. Succes meis en probeer je niet teveel zorgen te maken.
Hi Corina, Grappig, kom niet heel vaak mensen tegen met dezelfde naam... Dank je voor je reaktie. Maar ben deze ronde ook aan het temperaturen en had gisteren een temperatuurdip vaan 36.8 naar 36.5 (vandaag weer 36.6), dus had gisteren eigenlijk wel een positieve test verwacht.
Een eisprong vind bijna nooit elke maand op de dezelfde dag plaats, dat is dus heel normaal. Maar om je na 6 maanden al zorgen te maken om je vruchtbaarheid? Als je iets graag wilt is elke maand teveel, dat weet ik als geen ander, maar maak je nog geen zorgen. Zes maanden is echt nog niet lang. Temperaturen is inderdaad een handig hulpmiddel om bij je ovulatietesten te gaan gebruiken.
ik had al een vermoede dat je ook Corina heette. Ze noemen mij vaak Crien haha Niet teveel focussen op je temperatuur, zoals Liesben al zegt, je eisprong is niet altijd op de zelfde dag in je cyclus. Soms eerder soms later. Geduld.. hoe moeilijk het soms ook lijkt.
Ik weet het ook dat ik geduld moet hebben maar is soms inderdaad zooo moeilijk, vooral als je niet weet wat er aan de hand is of hoe het zit. Erg verwarrend soms. Nou heb ik ook een keer een cyclus gehad van 25 dagen, zou het ook kunnen dat ik al een eisprong gehad heb en dat ik hem dus gemist heb? Ben vanaf dat 10 of 11 begonnnen met testen (weet t niet meer zeker) of is dit wel erg vroeg?