Ik heb de afgelopen dagen veel last van mijn buik, hij is continu erg hard maar ik twijfel of het een klassieke harde buik is of dat de baby gewoon helemaal tegen de buitenkant aanligt.. Als ik loop wordt mijn buik automatisch keihard en dit houdt aan totdat ik ga zitten. Als ik eenmaal rustig zit voel ik vaak redelijk snel de baby alweer bewegen en is mijn buik al wat soepeler (maar niet zo soepel als 'normaal').. Ook verlies ik sinds twee dagen redelijk wat vocht, of nou ja, ik denk dat het gewoon urine of afscheiding is maar het ruikt niet echt specifiek naar één van beide. Kan dit misschien weer een enorme groeispurt zijn of is er toch iets anders? Als dit morgenochtend nog zo is bel ik de verloskundige denk ik even.. Ik had al heel vroeg in de zwangerschap harde buiken en ben als de dood dat er straks iets mis gaat...
Ik ben een weekje verder maar hier idem. Heb het alleen ook als zit. Liggen gaat wat beter. Denk dat de baby gewoon steeds minder ruimte krijgt en daardoor de buik wat harder word.
Ja dat dacht mijn man ook, omdat de baby steeds groter wordt zal de buik steeds strakker staan is zijn idee. Maar dan zou er toch nog voldoende vruchtwater moeten zijn om ervoor te zorgen dat de baby niet super strak in de buik ligt?
Hier ook hoor dan liggen ze echt tegen de buikwand aan.. En idd men blaas heeft het dan ook enorm zwaar dan gaat het nog wel eens mis. Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen