Ik heb een dochtertje van 6 weken die borstvoeding krijgt. Bij mijn zoontje is het helaas mislukt maar vooralsnog lukt het nu gelukkig wel. Ik maak enorm snel veel melk aan, bij zoontje had ik ook enorme overproductie. Nu begon ik ook weer met enorm veel melk wat nu een beetje is gestabiliseerd. Ik heb wel een enorme tsr en de melk spuit er ook echt hard en veel uit. Ik merk dat mijn dochter dit moeilijk wegkrijgt en laat dan dus altijd een beetje melk wegstromen. Helaas blijft ze hierna soms ook nog onrustig drinken terwijl ik niet meer kan weg laten lopen. Ze drinkt ook kort per voeding, zo rond de 8 min en meestal maar 1 borst. Hoe hard ik het ook probeer ze wil echt niet meer en blijft ook rustig 3 uur weg op die paar minuten drinken. Soms drinkt ze wel beide borsten. Ze was wel heel goed gegroeid bij het CB laatst dus ik denk niet ze te weinig melk binnen krijgt. Poept en plast ook goed. Nu heeft ze na die 8 min wel nog een enorme zuigbehoefte welke ze niet aan mijn borst wil voldoen. Ik denk omdat er gewoon te veel melk komt nog. Ze laat dit uit haar mond lopen of verslikt zich enorm. Als ik haar ook wil aanleggen als ze zo sabbelt dan word ze heel kwaad. Vervolgens wil ze wel heel graag op mijn pink of haar hand sabbelen. Ik weet dat een speen word afgeraden maar heb haar net een hevea speen gegeven omdat ze dus alleen in slaapt valt met mijn pink... sowieso slaapt ze alleen in draagdoek maar met maar 1 hand kan ik niet voor mijn zoontje zorgen. Ik wil liever geen speen geven maar weet even niet wat ik anders kan doen, hebben jullie tips? Hoe kan ik die sabbel behoefte wel aan de borst voldoen? Ze weigert echt aan te happen Ik vermoed overigens wel dat ze verborgen reflux zou kunnen hebben..
Als de borstvoeding goed loopt kun je volgens mij gewoon een speen geven. Hier heb ik mijn meisje met een kleine twee weken al de speen gegeven en BV gaat nu nog steeds goed. Ik zou naar je gevoel luisteren.
Als de bv zo vlot gaat, kan je gewoon een speen geven. Zeker op deze leeftijd. Ik heb dat bij mijn zoon ook gedaan.
Ik zou d'r ook gewoon een speen geven hoor. Je moet 'm alleen niet gebruiken om voedingen te gaan rekken o.i.d. Maar om gewoon aan de zuigbehoefte te voldoen of lekker mee in slaap te vallen is prima hoor.
Ook hier een speentje gegeven omdat hij nog flink zuigbehoefte had. Ook pink deed het goed maar nadat we beide spruw kregen over gestapt op alleen speen.
Is haar lipbandje en tongriem gecontroleerd? Mogelijk kan een daardoor de borst niet goed leeg krijgen...en blijf je veel melk houden, voor nu. En inderdaad toch de speen dan maar geven. zuigbehoefte neemt vanzelf af. Je kunt ook alleen de speen geven als ze wil zuigen. Dus ze hoeft de speen echt niet steeds in hoor
Hier ook na een tijdje om die reden een speentje bij de jongste 2. Ze dronken maar 2-3 minuten en waren dan echt voldaan, maar hadden niet voldaan aan hun zuigbehoefte. Heb ze beiden ruim 2 jaar gevoed, dus het hoeft niet altijd een probleem te zijn hoor.
Mijn zoontje drinkt ook heel kort maar groeit ook heel slecht. Probeer hem veel aan te leggen maar meer dan 6x wilt hij niet, en idd net wat je zegt wel zuigbehoefte en dat wilt hij dan op zn speen doen of op zijn handjes.
Hier hetzelfde ‘probleem’. In combi met een baby met erge darmkrampjes en reflux waardoor de zuigbehoefte nog sterker aanwezig is. Hij heeft sinds week 3 een speentje. Bij onze dochter ging het net zo. Hij spuugt de speen eruit als hij honger heeft, en zelf kijk ik ook een beetje naar de klok als hij zuigbehoefte heeft. Ik voed wel volledig op verzoek trouwens, maar als hij een uur geleden gedronken heeft, nog spuugt en wil drinken dan krijgt hij eerst z’n speen. Is dat niet de bedoeling accepteert hij hem niet eens . Ik kolf ook af als ik voel dat er teveel druk op staat. Even 2 min kolven, en dan pas aanleggen. Zo krijgt hij ook de vettere melk binnen, beter voor de krampjes. Tsr laat ik weglopen in een flesje, en dat krijgt dl weer in haar fles
Beide kinderen dronken hier standaard max 5 minuten per keer en dan maar 1 borst. Daarna kregen ze dan gewoon een speen. De klachten van reflux en overproductie kunnen aardig overeen komen. Ik zou proberen de overproductie eerst stabiel te krijgen en je kunt sowieso de leefregels voor reflux opvolgen. Dat zou al moeten schelen.