Mag je volle melk/yoghurt

Discussion in 'Gezondheid' started by Felicia1986, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Mag je gewoon volle melk en volle yogurt tijdens je zwangerschap?

Edit moderator: Wil je er op letten dat je een duidelijke titel gebruikt. Ik heb hem nu aangepast.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hoor, waarom niet? Halfvolle of volle melk maakt qua bacterieen verder niet uit. Alleen is het misschien als je echt veel melk drinkt voor je gewicht wat beter als je halfvolle pakt.

3. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    OKe bedankt voor je antwoord.
    Ik dacht omdat er op de pak melk lactose en koemelkeiwit staat dat je het mischien niet mag.
    ookal weet ik niet precies wat dat inhoud.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Juist wel, zuivel is hartstikke goed voor de baby en zn botjes! Al zou ik wél ectra vitamine D gaan slikken, die kan je krijgen van Davitamon D50+. Dat icm zuivel, is goed :)

5. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
  6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Felicia,

Op zuivelproducten staan vaak lactose en koemelkeiwit vermeld omdat sommige mensen hier intolerant of allergisch voor zijn.

Lactose is een suiker dat ik melk zit. Lactose zit dadelijk ook in de melk die je zelf gaat maken. Jouw kindje zal dan ook het stofje (enzym) lactase aanmaken om het lactose in jouw melk om te kunnen zetten in onder andere energie. Sommige mensen maken dit enzym niet meer aan. Bijvoorbeeld omdat zij jaren lang geen zuivelproducten meer gebruikt hebben. Hierdoor worden zijn lactose intolerant en kunnen ze niet meer zo goed tegen producten waar lactose in zit.

Verder zijn de eiwitten een belangrijk onderdeel van de melk en zijn gezond (moet je binnen krijgen). Sommige mensen zijn specifiek allergisch voor koemelkeiwitten en kunnen zuivelproducten gemaakt uit koemelk beter laten staan.

Dus gewoon gebruiken zou ik zeggen en je geen zorgen maken.

7. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    bedankt voor je antwoord

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    In alle koemelk zit lactose en koe-eiwit, anders is het namelijk geen melk, t enige probleem is dat je lactoseintelerant zou kunnen zijn of allergisch voor koe-eiwit, maar dat weet je dan wel. Voor de rest is het enige verschil dat er meer vet in volle melk zit dan halfvolle of magere, daarom smaakt het ook beter ;)

9. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Koemelk eiwitten en lactose zitten echt in veel producten.zo dronk ik vandaag een pakje Taxi en daar zit het ook in en in die fruitrepen van de AH ook.Het is togh niet erg als je teveel producten met dat eet/drinkt?

10. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Ik drink hier gemiddeld een liter volle melk per dag.
    De verloskundige zei dat het goed is voor mijn en mijn kindje d'r botten
    en tanden

11. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

Jan 16, 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Melkeiwitten mag je toch ook gewoon hebben?
    mischien dom vraagje.:p

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja hoor dat mag gewoon... ik drink nu ook een lieter melk per dag, goed voor de baby. Je moet vanaf 22 weken ook 3-4 glazen melk per dag drinken en als je dat niet lust, yoghurt etc...

Share This Page