Mag je gewoon volle melk en volle yogurt tijdens je zwangerschap? Edit moderator: Wil je er op letten dat je een duidelijke titel gebruikt. Ik heb hem nu aangepast.
ja hoor, waarom niet? Halfvolle of volle melk maakt qua bacterieen verder niet uit. Alleen is het misschien als je echt veel melk drinkt voor je gewicht wat beter als je halfvolle pakt.
OKe bedankt voor je antwoord. Ik dacht omdat er op de pak melk lactose en koemelkeiwit staat dat je het mischien niet mag. ookal weet ik niet precies wat dat inhoud.
Juist wel, zuivel is hartstikke goed voor de baby en zn botjes! Al zou ik wél ectra vitamine D gaan slikken, die kan je krijgen van Davitamon D50+. Dat icm zuivel, is goed
Felicia, Op zuivelproducten staan vaak lactose en koemelkeiwit vermeld omdat sommige mensen hier intolerant of allergisch voor zijn. Lactose is een suiker dat ik melk zit. Lactose zit dadelijk ook in de melk die je zelf gaat maken. Jouw kindje zal dan ook het stofje (enzym) lactase aanmaken om het lactose in jouw melk om te kunnen zetten in onder andere energie. Sommige mensen maken dit enzym niet meer aan. Bijvoorbeeld omdat zij jaren lang geen zuivelproducten meer gebruikt hebben. Hierdoor worden zijn lactose intolerant en kunnen ze niet meer zo goed tegen producten waar lactose in zit. Verder zijn de eiwitten een belangrijk onderdeel van de melk en zijn gezond (moet je binnen krijgen). Sommige mensen zijn specifiek allergisch voor koemelkeiwitten en kunnen zuivelproducten gemaakt uit koemelk beter laten staan. Dus gewoon gebruiken zou ik zeggen en je geen zorgen maken.
In alle koemelk zit lactose en koe-eiwit, anders is het namelijk geen melk, t enige probleem is dat je lactoseintelerant zou kunnen zijn of allergisch voor koe-eiwit, maar dat weet je dan wel. Voor de rest is het enige verschil dat er meer vet in volle melk zit dan halfvolle of magere, daarom smaakt het ook beter
Koemelk eiwitten en lactose zitten echt in veel producten.zo dronk ik vandaag een pakje Taxi en daar zit het ook in en in die fruitrepen van de AH ook.Het is togh niet erg als je teveel producten met dat eet/drinkt?
Ik drink hier gemiddeld een liter volle melk per dag. De verloskundige zei dat het goed is voor mijn en mijn kindje d'r botten en tanden
Ja hoor dat mag gewoon... ik drink nu ook een lieter melk per dag, goed voor de baby. Je moet vanaf 22 weken ook 3-4 glazen melk per dag drinken en als je dat niet lust, yoghurt etc...